Ubytek płynu chłodniczego

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Nygus

#91 Post autor: Nygus »

Witam.
Wymieniłem płyn chłodniczy w listopadzie (borygo) i od tamtej pory dolałem już 3 litry ostatnio nawet litr na raz. Byłem u ziomka mechanika oglądał silnik z góry i z dołu i nie ma śladów wycieków nawet podkładałem karton pod silnik i nic. Myślałem że może uszczelka pod głowicą i płyn dostaje się do silnika ale ziomek powiedział że albo pod korkiem od wlewu oleju albo na bagnecie powinna robić się piana a olej powinien zrobić się brązowy i mazisty olej jest czarny piany nie ma. Może ktoś z was miał podobny problem albo jakiś pomysł co może się dziać z płynem w lato było wszystko ok. :?:
Dzięki za podpowiedzi
Pozdro

TUX

#92 Post autor: TUX »

miałem kiedys podobnie w zagazowanej viki
- był leciutko pęknięty przewód od powietreza

Marekww33

#93 Post autor: Marekww33 »

boogoo pisze:Proste.Przy wyższych obrotach pompa wody wytwarza szybszy przepływ,by schładzac silnik.A przy okazji nagrzać kabinę.U ciebie układ jest nieszczelny,bo po podniesieniu ciśnienia płyn zaczyna krążyc przez nagrzewnicę. 8)
A co z moim przypadkiem jak na wolnych obrotach mam ciepłe powietrze a jak pompa zamiesza to robi cie co raz zimniejsze

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1409
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1414

greg098

#94 Post autor: greg098 »

Witam!!
Miałem podobnie.
Sytuacja miała miejsce z nastaniem pierwszych chłodniejszych dni. Na pytanie o ubywanie płynu chłodniczego w serwisie powiedzieli,że ODPAROWUJE ale nie potrafili powiedzieć gdzie bo jak wiadomo jest to obieg zamknięty a ,że to były niewielkie ubytki i to zwykle jesienią więc dałem spokuj dociekamiom. to był silnik benzyna 1,8 125 KM

komura85

#95 Post autor: komura85 »

Ja mam takie pytanie co może wytwarzać podciśnienie ponieważ na wysokich obrotach przez korek od zbiornika wylatuje płyn.

Awatar użytkownika
jendrek
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2009, 08:46
Lokalizacja: Pabianice
Model:

#96 Post autor: jendrek »

komura85 pisze:Ja mam takie pytanie co może wytwarzać podciśnienie ponieważ na wysokich obrotach przez korek od zbiornika wylatuje płyn

Najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą.

komura85

#97 Post autor: komura85 »

Tego wlasnie sie obawiam.Ale jak by uszczelka była winna to w oleju był by płyn ?

Awatar użytkownika
jendrek
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2009, 08:46
Lokalizacja: Pabianice
Model:

#98 Post autor: jendrek »

komura85 pisze:Ale jak by uszczelka była winna to w oleju był by płyn
Niekoniecznie możesz mieć nieszczelność między cylindrem a kanałem .

boogoo

#99 Post autor: boogoo »

to wtedy będziesz czuc spaliny w płynie chłodzącym...

Nygus

#100 Post autor: Nygus »

komura85 pisze:Tego wlasnie sie obawiam.Ale jak by uszczelka była winna to w oleju był by płyn ?
Wtedy olej jest brunatny lub mazisty. najprościej sprawdź pod korkiem od oleju jeżeli jest na nim piana to płyn jest w oleju

komura85

#101 Post autor: komura85 »

olej jest czysty, niema w nim plynu

Jacko

#102 Post autor: Jacko »

Czy dolewka ok 0,8l po 17000 tyś km przez ponad rok to normalne czy powinienem szukać jakiegoś wycieku?

KOPERNIK

#103 Post autor: KOPERNIK »

Jacko, a to sorki nie doczytałem .powiem szczerze że ja na 17tyś km to sporo ci ubywa tego płynu..

poprawiłem się :/
Ostatnio zmieniony 31 sty 2010, 10:02 przez KOPERNIK, łącznie zmieniany 2 razy.

boogoo

#104 Post autor: boogoo »

KOPERNIK pisze:Jacko, ja to bym ci polecił wymienić ten olej a nie dolewać bo powinno sie wymieniać co 10tyś km a max to 15tyśkm.pozdrawiam
Jacko chodzi o dolewkę płynu chłodzącego.

Jacko

#105 Post autor: Jacko »

KOPERNIK pisze:Jacko, ja to bym ci polecił wymienić ten olej a nie dolewać bo powinno sie wymieniać co 10tyś km a max to 15tyśkm.pozdrawiam
Cały temat jest o płynie chłodniczym a nie o oleju :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”