Strona 1 z 1

kolor markera

: 18 cze 2012, 20:46
autor: yach
Koledzy mam pytanie, czy miał ktoś problemy z nieszczelnością chłodnicy klimatyzacji, w mojej Zafirze ponoć zrobiła się nieszczelna ( brak uszkodzeń mechanicznych). Mechanik stwierdził że jest cała "ochlapana markerem".
Do łatwowiernych nie należę zdemontowałem grill i nic takiego nie znalazłem świadczącego o jej nieszczelności, a to że czynnik ucieka to pewne ponieważ po nabiciu i takich tam innych czynnościach związanych :D z jej serwisowaniem, cieszyłem się chłodkiem ze dwa dzionki jedynie.
Pytam bo nie jestem skłonny do wymiany części z dobrej na dobrą nie osiągając przy tym zamierzonego efektu. Jaki jest kolor tego markera, jak długo utrzymuje się w miejscu nieszczelności, może ktoś ma fotkę takiej chłodnicy klimatyzacji ze śladami zaznaczonymi markerem dodawanym do czynnika chłodzącego ( lub link do takiej fotografii). :piwo:

: 18 cze 2012, 20:53
autor: Maciek
Żeby zobaczyć ten "marker" to musisz poświecić lampą UV po całym układzie ;)

: 18 cze 2012, 21:18
autor: yach
aha, to juz sobie poswiecilem ;-)

: 19 cze 2012, 12:32
autor: podbiel
W miejscu gdzie chłodnica puszcza (najczęściej pod wentylatorem) będziesz miał tłuste plamy. Moja w A była sprawdzana ciśnieniowo i na podciśnieniu i nie wykazywała dziur. Po nabiciu klima działała tydzień góra dwa. Chłodnica poszła do wymiany i jest chłodek.

: 19 cze 2012, 20:11
autor: yach
Dzięki za odpowiedzi, może czas zacząć wierzyć mechanikom. Wymieniam chłodnicę, nabijam i znowu zacznę się cieszyć z klimatyzacji :D (mam nadzieję).

: 20 cze 2012, 17:30
autor: olo018
Ja swoją w astrze G skleiłem klejem aluminiowym dwuskładnikowym i trzymała dwa lata do sprzedaży,teraz chyba mnie czeka to samo w zofii ! :evil:

: 21 cze 2012, 09:54
autor: yach
Tyle że w mojej nie wiadomo co sklejać wygląda jak nowa ( przynajmniej z góry):D

: 21 cze 2012, 17:03
autor: olo018
Jeśli masz marker w środku to uv lampą znajdziesz gdzie uchodzi,zdemontujesz wentylator i będziesz widział,moja miała jedną dziurkę na środku,usunąłem te cienkie blaszki odtłuściłem i zakleiłem po 2 dniach nabiłem ponownie układ i pięknie chłodziło .