[A] Wymiana oringów nagrzewnicy - Zafira A z klimatyzacją
: 18 lut 2009, 00:49
Opis autorstwa jpalbow. Słuch o nim zaginął, ale może nie obrazi się, że umieszczę tu jego opis ze zdjęciami A pewnie się niektórym przyda.
Uwagi:
Zalecam zakupienie zestawu naprawczego w serwisie Opla. Koszt: 31,00 – PLN
Nr zestawu na zdjęciu (rys 1)
1. Zaczynamy od spuszczenia płynu z układu chłodniczego, następnie odkręcamy osłony wygłuszeniowe nad nogami kierowcy i pasażera.
2. Odkręcamy plastyki zapalniczki (1x T20 – centralnie pod plastykiem zapalniczki), a następnie zdecydowanym szarpnięciem zrywamy plastyk do dołu.
3. Kolejny etap to zdjęcie tunelu środkowego. Zdejmujemy osłonę drążka zmiany biegów, hamulca ręcznego i wyciągamy ją do tyłu i do góry. Dobrze jest cofnąć siedzenia maksymalnie do tyłu.
4. Odkręcamy metalowe wsporniki kokpitu (rys 3)
5. Rozwarstwiamy dół modułu, zdejmując wszystkie stalowe zabezpieczenia zszywające (rys 4).
6. Od strony komory silnika znajdujemy gumową końcówkę odprowadzającą wodę z klimatyzacji (rys 5) tam odkręcamy 2 śruby – trzymają dolną cześć modułu nawiewu (proszę uzbroić się w cierpliwość i duży wysiłek),
po zdemontowaniu (rys 6):
7. Teraz spokojnie możemy wyciągną dolną pokrywę modułu (proszę uważać na blaszki nagrzewnicy, żeby nie pozaginać), chyba najlepiej wychodzi od strony kierowcy (rys 7).
8. Teraz należy podłożyć jakiś niski pojemniczek na płyn i szmaty, żeby nie narozlewać za wiele, no i oczywiście wyciągnąć zawleczki z lornetki (rys
9. Następnie delikatnie wycofać nagrzewnice do tyłu i wyciągnąć na zewnątrz (rys 9).
10. Wymienić o-ringi i założyć z powrotem nagrzewniczkę wraz z lornetką na swoje miejsce. Polecam nasmarowanie o-ringów płynem do naczyń żeby łatwiej i pewnie weszły na swoje miejsce. Unikniemy w ten sposób powtórnego rozbierania w celu poprawienia o-ringów bo ciekną. Ważne żeby aluminiowe miejsca po starych o-ringach dobrze wyczyści nie rysować, szorować. Czyścimy gniazda w nagrzewnicy jak i rurki od strony komory silnika.
11. Dobrze docisnąć nagrzewnicę i włożyć zabezpieczani, można delikatnie stuknąć bo wchodzą ciężko.
12. Następne czynności jak wyżej tylko od końca ( patrz pkt.7 do 1).
Życzę powodzenia i cierpliwości szczególnie pod autem przy odkręcaniu i zakręcaniu odprowadzenia wody z klimy (rys 5 i 6)
W razie pytań proszę na priv.
Pozdrawiam
jpalbow
Uwagi:
Zalecam zakupienie zestawu naprawczego w serwisie Opla. Koszt: 31,00 – PLN
Nr zestawu na zdjęciu (rys 1)
1. Zaczynamy od spuszczenia płynu z układu chłodniczego, następnie odkręcamy osłony wygłuszeniowe nad nogami kierowcy i pasażera.
2. Odkręcamy plastyki zapalniczki (1x T20 – centralnie pod plastykiem zapalniczki), a następnie zdecydowanym szarpnięciem zrywamy plastyk do dołu.
3. Kolejny etap to zdjęcie tunelu środkowego. Zdejmujemy osłonę drążka zmiany biegów, hamulca ręcznego i wyciągamy ją do tyłu i do góry. Dobrze jest cofnąć siedzenia maksymalnie do tyłu.
4. Odkręcamy metalowe wsporniki kokpitu (rys 3)
5. Rozwarstwiamy dół modułu, zdejmując wszystkie stalowe zabezpieczenia zszywające (rys 4).
6. Od strony komory silnika znajdujemy gumową końcówkę odprowadzającą wodę z klimatyzacji (rys 5) tam odkręcamy 2 śruby – trzymają dolną cześć modułu nawiewu (proszę uzbroić się w cierpliwość i duży wysiłek),
po zdemontowaniu (rys 6):
7. Teraz spokojnie możemy wyciągną dolną pokrywę modułu (proszę uważać na blaszki nagrzewnicy, żeby nie pozaginać), chyba najlepiej wychodzi od strony kierowcy (rys 7).
8. Teraz należy podłożyć jakiś niski pojemniczek na płyn i szmaty, żeby nie narozlewać za wiele, no i oczywiście wyciągnąć zawleczki z lornetki (rys
9. Następnie delikatnie wycofać nagrzewnice do tyłu i wyciągnąć na zewnątrz (rys 9).
10. Wymienić o-ringi i założyć z powrotem nagrzewniczkę wraz z lornetką na swoje miejsce. Polecam nasmarowanie o-ringów płynem do naczyń żeby łatwiej i pewnie weszły na swoje miejsce. Unikniemy w ten sposób powtórnego rozbierania w celu poprawienia o-ringów bo ciekną. Ważne żeby aluminiowe miejsca po starych o-ringach dobrze wyczyści nie rysować, szorować. Czyścimy gniazda w nagrzewnicy jak i rurki od strony komory silnika.
11. Dobrze docisnąć nagrzewnicę i włożyć zabezpieczani, można delikatnie stuknąć bo wchodzą ciężko.
12. Następne czynności jak wyżej tylko od końca ( patrz pkt.7 do 1).
Życzę powodzenia i cierpliwości szczególnie pod autem przy odkręcaniu i zakręcaniu odprowadzenia wody z klimy (rys 5 i 6)
W razie pytań proszę na priv.
Pozdrawiam
jpalbow