Strona 1 z 2

Spadająca temperatura po nagrzaniu

: 01 kwie 2013, 16:07
autor: glonik21
Witam mam takie pytanie czy po nagrzaniu silnika do temperatury 85 C, normalne jest ze na postoju temperatura rośnie do ok. 89 za chwile spadnie do 87 a gdy rusze wraca do 85.. Dodam ze termostat wymieniany był ok 6 miesiecy temu.

: 01 kwie 2013, 18:21
autor: Skasowany użytkownik 6483
ja uwazam ,że tak niewielkie róznice w temperaturze silnika nie sa problemem. Skoro nie spada Ci poniżej pewnych granic , to jest ok. Wiadomo ,że na postoju silnik nie ma dobrego chłodzenia i temperatuta potrafi troszke poskoczyć .

: 01 kwie 2013, 18:52
autor: lech31
glonik21 Wszystko masz ok. U mnie jest podobnie. Pozdrawiam. :piwo:

: 01 kwie 2013, 19:33
autor: glonik21
lech31 pisze:glonik21 Wszystko masz ok. U mnie jest podobnie. Pozdrawiam. :piwo:
Dzieki, mnie to tylko zastanawiało ze nie za kazdym razem tak sie dzieje..

: 07 kwie 2013, 18:46
autor: MARCEL!
U mnie jest tak samo. To normalne... Po za tym wskaźnik nie jest dokładny... :)

: 31 paź 2013, 21:26
autor: Mattai
Nie jest to normalne szczególnie w dieslach. Wymień termostat....u mnie po wymianie mogę grzanie na full puścić i praktycznie wskazówka nie rusza się. Polecam renomowane firmy, żadnych zamienników z dolnej półki.

: 31 paź 2013, 21:40
autor: alek_jan
Ja również polecam wymienić. Tylko duża część nowych termostatów też potrafi przepuszczać. Ja kupiłem sam wkład i "dotarłem" do starej obudowy za pomoca pasty do docierania zaworów. teraz mogę grzać w kabinie na maks i wskazówka nie drgnie w dół :)

: 31 paź 2013, 21:45
autor: Mattai
No i nie wkładkę przypadkiem...wymieniasz wszystko

: 31 paź 2013, 21:52
autor: alek_jan
Mattai pisze:No i nie wkładkę przypadkiem...wymieniasz wszystko
Właśnie to "wszystko" może być pustym strzałem. Ja miałem 3 różne całe termostaty, wymieniane jeden po drugim w sklepie. Każdy przepuszczał i właśnie efektem tego była spadająca temp. Po doszlifowaniu do starej obudowy wkładki trzyma tak jak powinien.

: 31 paź 2013, 21:56
autor: Mattai
Bo trzeba wydać i kupić oryginał albo markowe OEM.
U mnie po 12 latach wymieniłem termostat i wszystko było idealnie...oczywiście uszczelka nowa. Usterka termostatu jest jedna z najważniejszych przyczyn uszkodzenia oringów układzie dogrzewania kabiny.

: 31 paź 2013, 22:17
autor: alek_jan
To były Walkery i inne markowe. Ceny z najwyższej półki. Było na forum kiedyś to opisywane, że trafiają się nieszczelne termostaty.

: 31 paź 2013, 22:21
autor: Mattai
Ja mam chyba jakiś inny - o Wahler-ach słyszałem że są trefne całe serie. Ale wydaje mi się że to mogły być przypadki gdzie były trefne uszczelki. Albo jak zwykle źle montowane..bo tu często się trafiają magicy...

: 31 paź 2013, 22:28
autor: alek_jan
tutaj uszczelka nie miała nic do tego. Jak by była uszkodzona to by płyn uciekał.

: 31 paź 2013, 22:31
autor: Mattai
Nie musi być uszkodzona, wystarczy że nie ma gładzi gniazda i jest kiszka. Nie dociśnie tak jak powinna jakiś rys i tlenków. Gdzieś na jakimś forum czytałem że nawet planowanie ktoś robił, zmarnował kilka uszczelek metalowych - zanim się doszczelniło. U mnie poszło bez najmniejszych problemów

: 31 paź 2013, 22:49
autor: alek_jan
Przecież tam nie ma uszczelki !! Wkładka przylega do obudowy metal w metal. Uszczelka jest ale na styku obudowa termostatu - silnik.

http://forum.opel24.com/topic/50540-zaf ... ermostatu/

tutaj masz opis - robiłem tak samo i działa.