Strona 1 z 1

ZA OPC PRZYSŁONIĘCIE CHŁODNICY

: 12 gru 2014, 21:43
autor: Renowator
Czy ktoś z was zasłania część chłodnicy w ZA OPC? Mam wrażenie, że jak na benzyniaka w gazie trochę długo mi się grzeje. Zwykle przejeżdżam na gazie 300km po mieście na 46ltr gazu. Teraz przelatuję 230km. Dlatego coś mi nie gra. Oczywiście muszę sprawdzić termostat ale zastanawiam się czy macie podobnie? Wloty w OPC są znacznie większe niż w zwykłej ZA stąd mogę pytanie.

Re: ZA OPC PRZYSŁONIĘCIE CHŁODNICY

: 12 gru 2014, 22:25
autor: krzysiekłódź
Renowator pisze:Czy ktoś z was zasłania część chłodnicy w ZA OPC? Mam wrażenie, że jak na benzyniaka w gazie trochę długo mi się grzeje. Zwykle przejeżdżam na gazie 300km po mieście na 46ltr gazu. Teraz przelatuję 230km. Dlatego coś mi nie gra. Oczywiście muszę sprawdzić termostat ale zastanawiam się czy macie podobnie? Wloty w OPC są znacznie większe niż w zwykłej ZA stąd mogę pytanie.
witam przysłonięcie raczej nic nie da jak termostat jest dobry , z przodu masz trzy chłodnice a za nimi turbo z kolektorem które ma dużą temperaturę, to zimne powietrze będzie wiało, na gorące turbo więc nic to nie da. mały obieg płynu chłodnicy to blok silnika, nagrzewnica turbo, i ewentualnie gaz reduktor, po nagrzaniu do temperatury 92 zaczyna otwierać się termostat i puszcza płyn w duży obieg czyli dodatkowo chłodnicę. chłodnica nie bierze udziału przy zimnym silniku czyli nie ma jej po co przysłaniać powodzenia

: 12 gru 2014, 23:39
autor: norris_85
Skoro dla z20let zabronione jest instalowanie oslony silnika m.in. ze wzgl na odprowadzanie ciepla to mocno bym sie zastanowil nad przeslanianiem wlotow

: 12 gru 2014, 23:47
autor: Renowator
Coś mi się nie wydaje, że termostat zaczyna się otwierać dopiero przy 92 stopniach ... Przy 93-95 stopniach to już się mi włączają wiatraki od dodatkowego schłodzenia. Jednak zwróciłeś uwagę na istotną kwestię, a mainowicie od jakiej temperatury termostat zaczyna się otwierać, a przy jakiej jest otwarty maksymalnie?

Noris jak słusznie zauważyłeś zastanawiam się ... stąd mój post. Na lato zdjąłem wygłuszenie maski żeby łatwiej uciekało nagrzane powietrze.

: 13 gru 2014, 00:31
autor: Skasowany użytkownik 16629
Wygłuszenie maski jak sama nazwa wskazuje jest do wygłuszenia, a nie izolacji termicznej. Latem taka izolacja wydaje mi się nawet lepsza w przypadku ciemnego lakieru, który pochłania "słońce" i jeszcze bardziej nagrzewa komorę silnika. Sprawdź termostat, a najlepiej wymień dla pewności, koszt niewielki (u mnie 1,8 napewno niewielki, nie wypowiem się na temat opc, ale i tak wydaje mi się, że nie będzie to 1kzł). Dla porównania, u mnie 1,8 z gazem przełącza się na gaz w temp. ok. 0 stopni po przejechaniu jakiegoś 1km, więc szybko się nagrzewa, podejrzewam, że z20let ma podobnie, jednak lepiej jak by się wypowiedzieli użytkownicy tego silnika z lpg

: 13 gru 2014, 17:17
autor: Renowator
Rafał wydaje mi się, że niestety nie masz racji. Idąc Twoim tokiem rozumowania to wymontowanie maski też by nie polepszyło cyrkulacji świeżego powietrza, bo nazywa się maska. Wg. mnie montaż wygłuszenia ma za zadanie wygłuszyć, ale odbywa się to kosztem większej akumulacji ciepła w trakcie powolnej jazdy czy postoi w korkach w rejonie tego elementu. OPC jak ktoś wspomniał potrzebuje większej cyrkulacji powietrza stąd brak pokrywy pod silnikiem. Ciepło idzie do góry i akumuluje się częściowo w wygłuszeniu, zamiast w większej mierze odpływać przez maskę. O ile w zimie jest to dla mnie porządane, o tyle w lecie nie.

W zasadzie to temat wygluszenia to jak pytanie co bylo pierwsze jajko czy kura. Jedni opowiedzą się po jednej stronie, a inni po drugiej.