Wymiana płynu chłodniczego - chłodnica J.DEUS

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
sowasik
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 10 lut 2015, 23:01
Lokalizacja: Lublin
Model:

Wymiana płynu chłodniczego - chłodnica J.DEUS

#1 Post autor: sowasik »

Witam
Kupiłem ten samochód
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=18708
w marcu 2015 i wpadłem na pomysł żeby wymienić płyn chłodniczy.
Samochód z Włoch stwierdziłem że tam ciepło to może warto by wlać coś z naszego klimatu.
Po przeczytaniu instrukcji wymiany płynu w Zafirze i obejrzeniu filmików na internecie wziąłem się za wymianę. Okazało się że niema(przynajmniej ja nie znalazłem) żadnego korka spustowego. Czy ktoś wie jak wymienić płyn z takiej chłodnicy?
Taka jest na niej naklejka:
J.DEUS RA0200770
Made in portugal
28.02.2012

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: janekW67 »

Trzeba zdjąć dolny przewód z chłodnicy.
Oczywiście!

sowasik
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 10 lut 2015, 23:01
Lokalizacja: Lublin
Model:

#3 Post autor: sowasik »

Problem w tym że ja tam żadnego dolnego przewodu nie znalazłem :x

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: janekW67 »

Stojąc przodem do samochodu,na dole chłodnicy,po prawej stronie.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#5 Post autor: Piasek »

Przy okazji przepłucz układ chłodzenia/grzania jakimś preparatem - na zdrowie mu wyjdzie.

Skasowany użytkownik 6483

#6 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Wyjmij wąż przy chłodnicy , najniżej zlokalizowany i okreć korek przy zbiorniczku wyrównawczym i po sprawie.. Oczywiście przed tą czynnościa zagrzej silnik tak aby załączył sie duży obieg tzn by puscił termostat. :) . Czynność dość prosta , wykonasz ja bez problemu :piwo:

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#7 Post autor: Piasek »

jarecki69 pisze:Czynność dość prosta
po zagrzaniu silnika już niekoniecznie poza tym wydaje mi się że to kpl poroniony pomysł aby z pieca zgrzanego do 110*C spuszczać płyn bo można doprowadzić do uszkodzenia a już na pewno lejąc w niego zimny płyn.

sowasik
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 10 lut 2015, 23:01
Lokalizacja: Lublin
Model:

#8 Post autor: sowasik »

Jeszcze nie wymieniałem płynu w chłodnicy więc próbuję dobrze zgłębić temat. Wiem że dla Was to proste ale czasami przez jakiś szczegół można naprawdę nieźle nabroić. Odnośnie mojego problemu.
Ten wąż jest około 10 cm od najniższego punktu chłodnicy. Tak na moją logikę jeśli były by jakieś farfocle to właśnie tam. Mam rozumieć że warto przepłukać potem chłodnicę czy raczej nie bawić się w to. Jeśli tak to czym najlepiej?
PS
W zasadzie jeśli tym czymś będę płukał chłodnicę to właśnie to coś w niej później zostanie na dole ;)
Ostatnio zmieniony 10 paź 2015, 23:23 przez sowasik, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 8511

#9 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

sowasik pisze:Jeszcze nie wymieniałem płynu w chłodnicy więc próbuję dobrze zgłębić temat. Wiem że dla Was to proste ale czasami przez jakiś szczegół można naprawdę nieźle nabroić. Odnośnie mojego problemu.
Ten wąż jest około 10 cm od najniższego punktu chłodnicy. Tak na moją logikę jeśli były by jakieś farfocle to właśnie tam. Mam rozumieć że warto przepłukać potem chłodnicę czy raczej nie bawić się w to. Jeśli tak to czym najlepiej?
PS
W zasadzie jeśli tym czymś będę płukał chłodnicę to właśnie to coś w niej później zostanie na dole ;)
1.Korek spustowy jest po lewej stronie chłodnicy na samym dole ,prawdopodobnie jest koloru czerwonego od góry raczej nie widać (jak stoisz naprzeciwko auta)

2.Na zimnym silniku odkręcasz korek w zbiornniczku i korek w chłodnicy
Obrazek

3.Płyn wycieka sobie ładnie
4.Zakręcasz korek spustowy i wlewasz nowy płyn przez zbiorniczek.

W razie gdy będziesz miał wątpliwości, skontaktuj się ze mną.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2015, 01:16 przez Skasowany użytkownik 8511, łącznie zmieniany 1 raz.

sowasik
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 10 lut 2015, 23:01
Lokalizacja: Lublin
Model:

#10 Post autor: sowasik »

Hej dzięki za baaaaardzo szczegółowy opis ale jak pisałem wcześniej chłodnica jest inna. Może ktoś podpowie:
Najniższy wąż jest około 10 cm od najniższego punktu chłodnicy. Tak na moją logikę jeśli były by jakieś farfocle to właśnie tam. Mam rozumieć że warto przepłukać potem chłodnicę czy raczej nie bawić się w to. Jeśli tak to czym najlepiej?
PS
W zasadzie jeśli tym czymś będę płukał chłodnicę to właśnie to coś w niej później zostanie na dole ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”