połowa ogrzewania

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
ghost06

połowa ogrzewania

#1 Post autor: ghost06 »

Witam wszystkich chciałbym sie przywitać bo jestem nowy na forum
Teraz przejde do zeczy
Zafira A 1.8 x18xe1
brak ogrzewania na wolnych obrotach po przegazowaniu leci delikatnie cieple powietrze tylko po mojej stronie oraz z górnej kratki na środku
termostat sprawny
układ odpowietrzony
brak elektrozaworu na lornetce
brak wycieku (płyn w normie)
nagrzewnica plukana 3 razy 1 plynem do odkamieniania i 2 razy kamykiem do czajnikow
Przewody do nagrzewnicy wlot cieply wylot letni po przegazowaniu oba jednakowo gorace
linka od sterowania ciepło, zimno ok wypieta sprawdzalem recznie słychać stukanie klapek oraz diagnoza wizualna
i tutaj moje pomysły sie kończą wiec Proszę forumowiczów o pomoc może ktoś z was miał takie objawy
dzieki bardzo za wszelkiego rodzaju sugestie i pomysły :ok:

Awatar użytkownika
prymus2103
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 05 mar 2014, 23:04
Imię: Robert
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel Astra
Model: J
Oznaczenie silnika: A14NEL
Kontakt:

#2 Post autor: prymus2103 »

Na początek to przywitaj się w odpowiednim dziale z forumowiczami , co do twojej zośki to coś mi się wydaje że pompa wody coś niedomaga , od tego bym zaczął i jeszcze sprawdził bym czy uszczelka pod głowicą jest sprawna.
https://www.facebook.com/autoserwisplos ... e=bookmark

Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/

Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)

Obrazek

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: SD72 »

Temta do przywitania sie na forum ;) http://www.zafiraklub.pl/viewforum.php?f=42


A jesli chodzi o problem kolegi to ja nie dopatrywal bym sie problemu i powodu w braku cieplego nawiewu w pompie plynu chloniczego i uszczelce pod glowica :!:

Pompa robi obieg "ogolny " a ogrzewanie to inna sprawa (obieg krotki do nagrzewnicy) :mysli:


To tylko moje zdanie a wypowiedz fachowca :!:
Ostatnio zmieniony 11 gru 2015, 17:22 przez SD72, łącznie zmieniany 3 razy.
bazyliszek72

Skasowany użytkownik 8511

#4 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

A co do pompy wody to może:
1.Cieknąć
2.Ocierać o obudowę
3.Zerwać pasek rozrządu jak stanie w niej łożysko lub luz będzie zbyt duży.

Uszczelka pod głowicą może mieć przedmuch i:
1.Spaliny mogą przedostawać się do płynu chłodniczego powodując zwiększone ciśnienie i bulgotanie w zbiorniczku
2.płyn chłodniczy może przedostawać się do oleju
3.płyn chłodniczy może się przedostawać do cylindrów i wtedy pięknie robi białą zasłonę dymną z rury wydechowej.

A zimne powietrze normalnie dmucha?

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#5 Post autor: wamka18 »

Wymień nagrzewnice, nowa nie jest droga(od 70 zł). Przerabiałem to samo u ojca w zafirce oraz u kumpla w Astrze G takie same objawy i podobnie próbowałem na to zaradzić płukanie itp nawet aby wykluczyć że to pompa dokładałem dodatkową pompę na przewodzie przy nagrzewnicy no i na sezon pomogło aż się do końca nagrzewnica zasyfiła. Dostęp nie jest aż taki trudny dwa fotele do wyciągnięcia (aby było więcej miejsca ale można bez wyciągania), tunel środkowy osłona od nagrzewnicy oraz jedna śrubka od komory silnika od odprowadzenia wody, no i może jeszcze jakiś drobiazg którego nie pamiętam . Wbrew pozorom nie trzeba całej konsoli wyciągać, w oplu chyba to już przewidzieli że będzie nagrzewnica się zabrudzać. A czemu się zakleja i czym? Nie wiem, wiem tylko tyle że płyn był za każdym razem znośnie czysty i w parametrach zamarzania.

ghost06

#6 Post autor: ghost06 »

Gdyby była walnięta uszczelka pod głowicą czy cieknąca pompa to płyn by znikał a napisalem że płyn jest ok w normie bez dolewek
dywaniki i miejsce koło pasażera z nr.vin też suche
białej chmury nie ma
weże, w normie można scisnąć wiec ciśnienie też odpada
pompa wody wydaje sie być sprawna żadnych dziwnych odgłosów typu szumy na łożysku może delikatnie mało wydajna ale po przegazowce powino być ok i wtedy by dmuchało z każdego kanału równomiernie
sklaniał bym sie ku nagrzewnicy tylko z braku czasu nie mam kiedy sie do niej dobrać, to praca na conajmniej 4-5 godzinek wiec szukam innych możliwości
ale dzieki za wszystkie mądrości :piwo: szukam dalej

b-robert

#7 Post autor: b-robert »

Miałem to samo. Wymieniłem nagrzewnicę i jaka było tak jest. Termostat wymieniona, pompa płynu wymieniona. Płyn wymieniony. Po 10 km jazdy w zimie można zdjąć czapkę, a po 20 kurkę. Silnik 1,8 116 KM. W innej zafirze 1.8 po 5 km można siedzieć bez kurtki. No więc co jeszcze można sprawdzić , wymienić?

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#8 Post autor: MARCEL! »

b-robert pisze:Miałem to samo. Wymieniłem nagrzewnicę i jaka było tak jest. Termostat wymieniona, pompa płynu wymieniona. Płyn wymieniony. Po 10 km jazdy w zimie można zdjąć czapkę, a po 20 kurkę. Silnik 1,8 116 KM. W innej zafirze 1.8 po 5 km można siedzieć bez kurtki. No więc co jeszcze można sprawdzić , wymienić?
Filtr powietrza i kabinowy wymieniony?
P.S. Przy wymianie nagrzewnicy jak ktoś demontuje fotele, niech odłączy akumulator... jak ma poduszki powietrzne w siedzeniach.

gezzini

#9 Post autor: gezzini »

Może przyda się mój poradnik, krok po kroku jak wymienić nagrzewnicę, dzięki czemu macie tam dostęp do wszystkich obrazków, co może dać odpowiedź, co jest problemem. Zapraszam.

Tutaj mój wątek na forum

:piwo:

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#10 Post autor: Maćku »

ghost06 pisze:nagrzewnica plukana 3 razy 1 plynem do odkamieniania i 2 razy kamykiem do czajnikow
Tez tak zrobiłem i miałem zablokowana przez kamień chłodnice i uszczelkę rozwaliło na pompie :lol:

Ja uważam że nadal jest źle odpowietrzony układ... na swój nie narzekałem nagrzewało się w środku yroche dłużej ( nie wiedziałem wcześniej, że coś nie halo) aż tu przehulałem raz Zośkę do 160 i odpowietrzyło się na cacy, bo zaraz mam cieplej w aucie jak jest zimny silnik, a dwa musiałem uzupełnić płyn (komunikat) i teraz nie przejadę 2 km i już ciepłym dmucha ;) na postoju też ciepło...

P.S: Nawet moja żona zauważyła jakąś zmianę w ogrzewaniu :lol:
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”