Spadająca temp. przy włączonym ogrzewaniu!

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

Spadająca temp. przy włączonym ogrzewaniu!

#1 Post autor: Pablo84K »

Witam, mam taki problem, że przy obecnych mrozach -14 do -8 stopni nie chce mi się nagrzać silnik do 90 przy włączonym ogrzewaniu, tylko jak jadę. Ale po mieście wiadomo że zaraz się na światłach stanie. Jak włączę na 3 nawiew na postoju temperatura spada do niecałych 80 stopni, nie piszę już o czwartym biegu dmuchawy. Tak samo miałem w Corsie, ale się poddałem i ją sprzedałem, ale tu tak nie da rady. Dodam że termostat jest nowy, ogrzewanie gitara ale przy 90, poniżej już jest lekko ciepłe. Płynu nie ubywa. Chłodnica zasłonięta kartonem i nie wiele to dało. Proszę o pomoc.

ukasz

#2 Post autor: ukasz »

Wydaje mi się, że szukasz dziury w całym.
U mnie wskazówka temperatury cały czas stoi na 80 stopniach i bardzo rzadko wchodzi powyżej (tylko stojąc w korkach zbliża się do 90). Gdzieś wyczytałem, że dla mojego silnika prawidłowa temperatura to 82 stopnie.
Co do ogrzewania to raczej normalne, że przy włączonym ciepłym nawiewie silnik trudniej się grzeje, a nawet spada temperatura. Pamiętam z czasów startów w amatorskich rajdach, że włączenie ciepłego nawiewu to stary, sprawdzony sposób na szybkie schłodzenie silnika.

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#3 Post autor: Pablo84K »

Zgadzam się ale w starym fiacie z 92roku miałem o niebo lepsze ogrzewanie,a w corsie takie obiawy powodowały że w silniku było masło. W połowie stycznia będę wymieniał rozrząd z pompą. Może się poprawi.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#4 Post autor: Janus »

ukasz pisze:Wydaje mi się, że szukasz dziury w całym(...)
Niekoniecznie - pytanie czy w chwili spadku temperatury chłodnica jest zimna czy ciepła. Jeżeli ciepła (a włączone na maksa ogrzewanie kabiny), to coś nie tak z termostatem.
Janusz

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#5 Post autor: Pablo84K »

No przyznam, że jak auto nagrzewa się do 90 to rura idąca z termostatu do chłodnicy jest już gorąca. Nie wiem przy ilu się otwiera, ale chyba za wcześnie. Muszę zaobserwować jaką temperaturę ma rura przy rozgrzewaniu przy 80 stopniach.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#6 Post autor: Janus »

Pablo84K pisze:No przyznam, że jak auto nagrzewa się do 90 to rura idąca z termostatu do chłodnicy jest już gorąca. Nie wiem przy ilu się otwiera, ale chyba za wcześnie. Muszę zaobserwować jaką temperaturę ma rura przy rozgrzewaniu przy 80 stopniach.
Otwarcie w Oplu w benzynie to 92oC (początek otwarcia - pełne dopiero powyżej 100oC)
Także jak wskazówka temperatury jest przed 90oC, to rura do chłodnicy powinna być co najwyżej ledwo ciepła (ciepło z korpusu termostatu) a chłodnica silnika zimna.
Janusz

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#7 Post autor: Pablo84K »

No to u mnie mogło się otworzyć przy 91 bo rura była gorąca. Kijowo bo wyrzuciłem paragon od termostatu. Trzy miechy i go szlak trafił?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#8 Post autor: Janus »

Pablo84K pisze:No to u mnie mogło się otworzyć przy 91 bo rura była gorąca. Kijowo bo wyrzuciłem paragon od termostatu. Trzy miechy i go szlak trafił?
Nie no Kolego - jest jeszcze coś takiego jak tolerancja wykonania. Może otwiera się przy 87oC... To jest nieważne. Ważne aby do tej temperatury (otwarcia) był całkowicie zamknięty - czyli rura do chłodnicy chłodna.
Janusz

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#9 Post autor: MARCEL! »

Wskaźnik temperatury w Oplu pokazuje ok 10 stopni mniej...

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#10 Post autor: Janus »

MARCEL! pisze:Wskaźnik temperatury w Oplu pokazuje ok 10 stopni mniej...
Plotka z czasów Vectry A gdy zegary bez obrotomierza zaniżały a te z obrotomierzem pokazywały poprawnie...
U mnie na termostacie Wahlera pokazuje 85-89oC w zależności od temp zewnętrznej i obciążenia (a mam diesla). Jeżdziłem Zafirą A Z18XE Kolegi z tego forum i na desce miał temp 90oC (a był to 27 grudnia 2015...).
Janusz

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#11 Post autor: Pablo84K »

Gdyby termostaty były tańsze to bym wymienił, ale za ten płaciłem około 120, a oryginał ponad 300. Autem będę jechał dopiero w sobotę, więc za parę dni sprawdzę. Ale tak sobie myślę że temp. przy włączonym ogrzewaniu na postoju nie powinna spaść poniżej temperatury otwierania się termostatu.


A przypomniało mi się że kupiłem termostat firmy Carolstat, niebieskie pudełko z żółtym paskiem. Miał ktoś z was do czynienia z takowym?


Posty pisane w krótkich odstępach czasu edytujemy i scalamy - Bodek
Ostatnio zmieniony 06 sty 2016, 22:44 przez Pablo84K, łącznie zmieniany 1 raz.

ukasz

#12 Post autor: ukasz »

Pablo84K pisze:A przypomniało mi się że kupiłem termostat firmy Carolstat, niebieskie pudełko z żółtym paskiem. Miał ktoś z was do czynienia z takowym?
Jeśli już to "Calorstat". Ja mam do czynienia codziennie. Pracuję w hurtowni motoryzacyjnej. ;)

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#13 Post autor: MARCEL! »

U mnie wskaznik pokazuje prawie 90. W trasie ok 85... w lecie ponad 90 momentami w korku z klima..

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#14 Post autor: janekW67 »

ukasz pisze:
Pablo84K pisze:A przypomniało mi się że kupiłem termostat firmy Carolstat, niebieskie pudełko z żółtym paskiem. Miał ktoś z was do czynienia z takowym?
Jeśli już to "Calorstat". Ja mam do czynienia codziennie. Pracuję w hurtowni motoryzacyjnej. ;)
To napisz, jakiej jakości jest to wyrób.
Oczywiście!

ukasz

#15 Post autor: ukasz »

janekW67 pisze:To napisz, jakiej jakości jest to wyrób.
Trochę tego schodzi i nie przypominam sobie, żeby ktoś przychodził z reklamacją.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”