Spadająca temp. przy włączonym ogrzewaniu!
Moderator: Sebu$
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Spadająca temp. przy włączonym ogrzewaniu!
Witam, mam taki problem, że przy obecnych mrozach -14 do -8 stopni nie chce mi się nagrzać silnik do 90 przy włączonym ogrzewaniu, tylko jak jadę. Ale po mieście wiadomo że zaraz się na światłach stanie. Jak włączę na 3 nawiew na postoju temperatura spada do niecałych 80 stopni, nie piszę już o czwartym biegu dmuchawy. Tak samo miałem w Corsie, ale się poddałem i ją sprzedałem, ale tu tak nie da rady. Dodam że termostat jest nowy, ogrzewanie gitara ale przy 90, poniżej już jest lekko ciepłe. Płynu nie ubywa. Chłodnica zasłonięta kartonem i nie wiele to dało. Proszę o pomoc.
Wydaje mi się, że szukasz dziury w całym.
U mnie wskazówka temperatury cały czas stoi na 80 stopniach i bardzo rzadko wchodzi powyżej (tylko stojąc w korkach zbliża się do 90). Gdzieś wyczytałem, że dla mojego silnika prawidłowa temperatura to 82 stopnie.
Co do ogrzewania to raczej normalne, że przy włączonym ciepłym nawiewie silnik trudniej się grzeje, a nawet spada temperatura. Pamiętam z czasów startów w amatorskich rajdach, że włączenie ciepłego nawiewu to stary, sprawdzony sposób na szybkie schłodzenie silnika.
U mnie wskazówka temperatury cały czas stoi na 80 stopniach i bardzo rzadko wchodzi powyżej (tylko stojąc w korkach zbliża się do 90). Gdzieś wyczytałem, że dla mojego silnika prawidłowa temperatura to 82 stopnie.
Co do ogrzewania to raczej normalne, że przy włączonym ciepłym nawiewie silnik trudniej się grzeje, a nawet spada temperatura. Pamiętam z czasów startów w amatorskich rajdach, że włączenie ciepłego nawiewu to stary, sprawdzony sposób na szybkie schłodzenie silnika.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Otwarcie w Oplu w benzynie to 92oC (początek otwarcia - pełne dopiero powyżej 100oC)Pablo84K pisze:No przyznam, że jak auto nagrzewa się do 90 to rura idąca z termostatu do chłodnicy jest już gorąca. Nie wiem przy ilu się otwiera, ale chyba za wcześnie. Muszę zaobserwować jaką temperaturę ma rura przy rozgrzewaniu przy 80 stopniach.
Także jak wskazówka temperatury jest przed 90oC, to rura do chłodnicy powinna być co najwyżej ledwo ciepła (ciepło z korpusu termostatu) a chłodnica silnika zimna.
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Nie no Kolego - jest jeszcze coś takiego jak tolerancja wykonania. Może otwiera się przy 87oC... To jest nieważne. Ważne aby do tej temperatury (otwarcia) był całkowicie zamknięty - czyli rura do chłodnicy chłodna.Pablo84K pisze:No to u mnie mogło się otworzyć przy 91 bo rura była gorąca. Kijowo bo wyrzuciłem paragon od termostatu. Trzy miechy i go szlak trafił?
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Plotka z czasów Vectry A gdy zegary bez obrotomierza zaniżały a te z obrotomierzem pokazywały poprawnie...MARCEL! pisze:Wskaźnik temperatury w Oplu pokazuje ok 10 stopni mniej...
U mnie na termostacie Wahlera pokazuje 85-89oC w zależności od temp zewnętrznej i obciążenia (a mam diesla). Jeżdziłem Zafirą A Z18XE Kolegi z tego forum i na desce miał temp 90oC (a był to 27 grudnia 2015...).
Janusz
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Gdyby termostaty były tańsze to bym wymienił, ale za ten płaciłem około 120, a oryginał ponad 300. Autem będę jechał dopiero w sobotę, więc za parę dni sprawdzę. Ale tak sobie myślę że temp. przy włączonym ogrzewaniu na postoju nie powinna spaść poniżej temperatury otwierania się termostatu.
A przypomniało mi się że kupiłem termostat firmy Carolstat, niebieskie pudełko z żółtym paskiem. Miał ktoś z was do czynienia z takowym?
Posty pisane w krótkich odstępach czasu edytujemy i scalamy - Bodek
A przypomniało mi się że kupiłem termostat firmy Carolstat, niebieskie pudełko z żółtym paskiem. Miał ktoś z was do czynienia z takowym?
Posty pisane w krótkich odstępach czasu edytujemy i scalamy - Bodek
Ostatnio zmieniony 06 sty 2016, 22:44 przez Pablo84K, łącznie zmieniany 1 raz.
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
To napisz, jakiej jakości jest to wyrób.ukasz pisze:Jeśli już to "Calorstat". Ja mam do czynienia codziennie. Pracuję w hurtowni motoryzacyjnej.Pablo84K pisze:A przypomniało mi się że kupiłem termostat firmy Carolstat, niebieskie pudełko z żółtym paskiem. Miał ktoś z was do czynienia z takowym?
Oczywiście!