Strona 1 z 8

[A] Filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) - wymiana Zafira

: 02 sty 2009, 00:57
autor: Maciek
Witam

Filtr w obu modelach Zafiry jest w tym samym miejscu (za schowkiem).
Zdjęcie poglądowe w A:

Obrazek

Czasami dodatkowo trzeba wymontować tunel od nawiewu na nogi pasażera i czasami obudowa filtra nie jest przykręcona śrubami tylko jest zamknięta na kilka małych blaszek.

W B wygląda to tak (plik .pdf):

http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... k2yCEY.pdf



Pozdrawiam
Maciek

: 02 sty 2009, 10:50
autor: Marekww33
Maciek pisze:obudowa filtra nie jest przykręcona śrubami tylko jest zamknięta na kilka małych blaszek.
Podobno jest i wersja gdzie występuja dwie śrubki.

: 02 sty 2009, 11:07
autor: Maciek
Dokładnie tak, obudowa na śrubki jest na fotce powyżej.

Pozdr.
M.

: 02 sty 2009, 14:22
autor: Marekww33
FAKTYCZNIE !!! Nawet się tej fotce nie przygladałem poprostu kiedyś ją widziałem i utkwiła w pamięci :D

: 09 sty 2009, 12:57
autor: cbm80
To co opisujesz to wersja dla klimatyzacji Delphi. A w Zafirkach szczegolnie z klimatronikiem czesciej wystepuje klima Behr. Roznica jest w wymiarach filtra i sposobie zamykania pojemnika, w ktorym jest zamkniety. Do tego celu uzyte sa nie srubki a male klamry, o i le dobrze pamietam 6 sztuk.

: 09 sty 2009, 14:52
autor: Maciek
cbm80, zgadza się, i napisałem to powyżej, że czasami występują "spinki".
O wymiarach nie wiedziałem :(
Najlepiej wyjąć swój filtr i pokazać w sklepie, ja kupuję przez neta od znajomego i zawsze mi dobre wysyła ;)

Pozdr.
M.

: 26 sty 2009, 22:40
autor: slawinek
cbm80 pisze:Do tego celu uzyte sa nie srubki a male klamry, o i le dobrze pamietam 6 sztuk.
hehe no te małe klamerki to takie zatrzaski upierdliwe w ściąganiu i zakładaniu.Ogolnie to wymiana tego filtra jest pogięta i co najmniej trudna.Mogli to jakoś inaczej wymyślić ale cóż jest jak jest.
Do mojego autka - klima manual BEHR - pasuje filtr filtrona K1055 http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp= ... V#idn22458
lub np teraz mam filterek z węglem aktywowanym firmy ASTAT taki: http://www.allegro.pl/item534046453_fil ... azjai.html
i też jest gites.
pozdr

: 29 sty 2009, 14:52
autor: cbm80
Mam dokladnie takiego samego ASTATa :) I tez kupowalem na Allegro. Dosc przystepna cena, a czy filtr dobry - to trudno powiedziec. Pewnie i tak lepszy od zwyklych nieweglowych.

: 22 lut 2009, 16:04
autor: rzadki
hej! należy na początku odkręcić 5 torx`ów. w jaki sposób odkręcić te dwa niższe - bo do tych 3 u góry jest super dojście, ale do tych niżej to nie mam pojęcia jak dotrzeć. pomóż kto może :)

: 22 lut 2009, 16:17
autor: Maciek
Jak dobrze pamiętam to do dolnych jest dostęp jak schowek jest zamknięty, a do górnych po otwarciu (jak na foto).



Pozdr.
M.

: 27 lut 2009, 22:41
autor: rzadki
wyjąłem dziś stary filtr i zamówiłem jak wyżej koledzy podali taki http://www.allegro.pl/item534046453_filtr_kabinowy_opel_astra_g_zafira_okazjai.html. porównując innych sprzedawców cena podobna a jak już na forum ktoś kupował, to zawsze pewniej :)

no więc udoskonalę trochę opis na początku postu i powiem że najpierw należy zdjąć osłonę tunelu po stronie pasażera - która jet przykręcona na 2 Torx`y (widoczne na zdjęciu), następnie należy odpiąć dwa klipsy - jeden jest pokazany na zdjęciu.
Obrazek

następnie odpiąć drugi klips i wyjąć osłonę. dalej odkręcamy 2 śruby typu Torx trzymające schowek od dołu.
Obrazek

w moim samochodzie są tylko 2 śruby trzymające schowek od góry, należy je odkręcić i wyjąć schowek - pamiętaj o odłączeniu wtyczki doprowadzającej prąd do żarówki w schowku.
Obrazek

następnie wykręca się blachę na której schowek się opiera, zdejmuje się rurę doprowadzającą powietrze na nogi i ukazuje się obudowa filtra, która w moim przypadku jest zamknięta na 6 blaszek.
Obrazek

blaszki wyglądają w ten sposób i ja zdejmowałem je łatwo - odpowiednio wkładałem mały śrubokręt i wystarczyło przekręcić rączką w prawo lub lewo a blaszka sama się odpinała. dodam że 6 blaszki - najbliżej dmuchawy nie trzeba zdejmować.
Obrazek Obrazek

po otwarciu obudowy wyjmuje się filtr - można wyjąć również jakieś śmieci, jeśli się zebrały. po zamontowaniu nowego filtra wszystko w kolejności odwrotnej, dodam że założenie tych 6 blaszek to nie lada wyczyn, ale mając sposób... :D

pozdrawiam :)

: 01 mar 2009, 22:19
autor: Lorry
To widze że i tak macie lajcik w stosunku do tego co jest w B.
Fotek nie dodam ale trzeba odkręcić 4 Torxy z czego 2 schowane cholernie głęboko, w dodatku pod kawałami plastiku mocowanymi na francowate plastikowe klipsy. Jak już to wybebeszysz to trzeba jescze mocować sie z rurą od nawiewu na nogi, a potem gimnastykowąc z filtrem pomiędzy stolowymi belkami konstrukcyjnymi. :x

W Astrze F zmiana kabinówki to czysta przyjemnośc była ;)

: 05 maja 2009, 12:14
autor: kicaj
na stronie chocby filtrona mozna znalezc opis do wszystkich wersji
http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp= ... 1#idn23236
ciekawe jest ze pokazuej filtry p/pylkowe tylko do aut z klima. czy byly produkowane bez klimy?

: 05 maja 2009, 13:34
autor: cbm80
Wiem, ze Zafke A mozna bylo zakupic bez klimy w jakiejs specjalnej wersji Select.
Z tego co wiem to generalnie filtry sa montowane tylko jak jest klima. Nikt z pytanych znajomych, ktorzy nie maja klimy nie ma takiego filtra w samochodzie.

: 28 maja 2009, 21:31
autor: Wojtek
Lekka zwała z tym filtrem ale ja zawsze kupuję go wcześniej i wkładam nowy jak facet w servisie mi to wszystko rozbebeszy do odgrzybiania wiec lajcik :D