brak nawiewu ciepłego powietrza
Moderator: Sebu$
brak nawiewu ciepłego powietrza
brak nawiewu ciepłego powietrza klima działa bez zarzutu a nagrzewnica tez goraca i jest przepływ ale mam wrazenie jakby sie klapa nie otwierała ale tak nie jest prosze o pomoc
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
zastanawiałem sie chwile nad tym, ale zauwazyłem, u mnie tez jest ten problem - mianowicie, po prawej stronie zestawu nagrzewnicy idzie linka - sterowanie klapą zimne / ciepłe. i linka przyczepiona jest w jednym miejscu plastikową spinką. i ona często sie łamie, a skutek tego taki, ze nie ma ciepłego nawiewu,poniewaz po przekręceniu pokrętła nie rusza sie klapa lecz pancerz linki. aby to zrobic wystarczy ściągnac plastik nad nogami pasażera (2 spinki u góry pod schowkiem i 2 torx'y 20stki po lewej stronie) po odciągnieciu tego juz zauwazysz linke, i pokrec pokrętłem, zobaczysz o co chodzi.
pozdrawiam
pozdrawiam
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!
it's forfit śwagier!
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
U mnie zrobiło się odwrotnie, wczoraj wieczorem włączyłem ciepły nawiew i grzałem się , dzisiaj nie mogę zamknąć ciepłego powietrza, a było prawie 28 stopni, mogłęm tylko otworzyć szyby i wyłączyć wentylator. Koszmar.
Idę sprawdzić czy to uchwyt linki.
.........................................................
Uchwyt linki jest dobry , tylko linka za długa ok 1 cm i niedomykała klapy.
Z robiłem Z na drucie i skruciłem go o 1,3 cm. wszystko działa a klima chłodzi o wiele lepiej.
Kolego Scaniairizar dzieki za podpowiedź (wielkie dzięki ).
Idę sprawdzić czy to uchwyt linki.
.........................................................
Uchwyt linki jest dobry , tylko linka za długa ok 1 cm i niedomykała klapy.
Z robiłem Z na drucie i skruciłem go o 1,3 cm. wszystko działa a klima chłodzi o wiele lepiej.
Kolego Scaniairizar dzieki za podpowiedź (wielkie dzięki ).
hej koledzy mam taki problem czytam forum szukam i nie widzę tego co mi dolega (mojemu autku) powiem tak dywaniki mam suche po stronie kierowcy i pasażera, tam gdzie jest numer vin tez jest sucho. filtr pyłkowy mam wymieniony na nowy, ta pokrywa on nawiewu tez jest otwarta i to mi działa próbowałem bez filtra tez paruje.aa płyn z chłodnicy tez mi nie ubywa. jedyne wyjście co mi pozwala żeby jeździć to to ze jeżdżę na klimie ale to nie jest wyjście tez już próbowałem nagrzać auto i tez nic dalej paruje już nie wiem co mam robić co pojadę do mechanika to każdy ręce rozkłada.aaa jak patrze z zewnątrz to jest taki pasek jak od wilgoci na szybie.no i jak wyłączę klimę to trochę śmierdzi tak odgrzybiałem ja ale sam środkami na odgrzybianie
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Chrees pisze:Hi, usterek ciąg dalszy...
Odkryłem w weekend, że nie mam ogrzewania w kabinie. Jak przekręcę na czerwone pole pokrętło, dmucha dalej zimnym powietrzem. Samo pokrętło, przy podkręcaniu na ogrzewanie stawia wyraźny opór.
Dodatkowo zauważyłem, że wieczorami/w nocy mocno paruje. Oczywiście włączenie klimatyzacji zdejmuje parę, ale 1. w kabinie jest zimno (bo nie ma ogrzewania) 2. po paru minutach przednia szyba paru na... zewnątrz
Poradzicie coś, gdzie szukać problemu i jak naprawić?
Moze pomoze
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=8472
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=252
Ostatnio zmieniony 30 sie 2017, 09:40 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
- szura217
- Zafiromaniak
- Posty: 821
- Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Wrocław/Głogów
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Może jakieś cięgno spadło? Musiałbyś rozebrać konsolę i prześledzić drogę cięgna.
[dodano] widzę, że Sylwester mnie uprzedził
[dodano] widzę, że Sylwester mnie uprzedził
Ostatnio zmieniony 30 sie 2017, 08:59 przez szura217, łącznie zmieniany 1 raz.
Podepnę się pod temat.
Mianowice zakupiłem transmiter FM który palił mi bezpiecznik w gnieździe zapalniczki. 3 razy wymieniałem. Więc zamiast niego włożyłem przedwczoraj bezpiecznik 20A. Dzisiaj odpalam auto a tam brak ogrzewania i silnik grzeje się do temperatury 100 stopni i dodatkowo nie przełącza na gaz. Czy ta wymiana bezpiecznika na większy mogła to spowodać? Klima i zimny nawiew działają.
Proszę o wskazówki co sprawdzić.
Mianowice zakupiłem transmiter FM który palił mi bezpiecznik w gnieździe zapalniczki. 3 razy wymieniałem. Więc zamiast niego włożyłem przedwczoraj bezpiecznik 20A. Dzisiaj odpalam auto a tam brak ogrzewania i silnik grzeje się do temperatury 100 stopni i dodatkowo nie przełącza na gaz. Czy ta wymiana bezpiecznika na większy mogła to spowodać? Klima i zimny nawiew działają.
Proszę o wskazówki co sprawdzić.
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8170
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
ja bym już go oddał sprzedawcy albo zutylizował
szkodzisz świadomie sam sobie
skoro urządzenie pali zabezpieczenie, a Ty zwiększasz możliwość przepływu większego prądu, które powoduje zniszczenie pozostałych elementów uklałdu elektrycznego to jak sądzisz ?
samo się naprawi czy bardziej uszkodzi ?
poszukaj teraz przepalonego drugiego zabezpieczenia
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Nie piszesz czy masz klime i jaką,bo jeżeli masz jeszcze na rolnetce elektrozawór to brakuje do niego napięcia i nie ma obiegu ciepłej cieczy.
Ale diagnoza zależy jaka masz klime bo w klimatroniku jest regulacja klapy ciepło zimno i też może nie być napięcia.
Witam posiadam Zosie A 2002 rok 2.2 DTI mianowicie mam problem z grzaniem na 3 obiegu wentylatora po nagrzaniu auta do 90 stopni leci tylko letnie powietrze a już na 4 lekko zimne. Auto utrzymuje niezmiennie 90 stopni. Płyn jest w normie. Może jakiś zaworek przymkniety tylko gdzie on jest. Pozdrawiam czekam na pomoc.
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Posprawdzaj cięgła, czy któreś nie spadło. Poza tym należałoby sprawdzić chlodniczke w kabinie, czy się w ogóle nagrzewa. Jeśli będzie chłodna, oznacza to, że przytkana. To się zdarzało w Zafirach A
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
- Piko
- Debiutant
- Posty: 38
- Rejestracja: 22 sty 2015, 08:01
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam i zapytam podpinając się pod ten sam temat bo i tak właśnie jest od kilku dni w mojej Zosi.
Miałem nawiew ciepłego powietrza ustawiony na maxa od później jesieni i właśnie kilka dni temu w te mrozy przekręcając kluczyk w stacyjce usłyszałem dziwne "terkotanie" z pod deski rozdzielczej. Pierwszy moment wystraszyłem się bo czegoś takiego jeszcze nie słyszałem w aucie. I po chwili wydedukowałem że to jakiś silniczek przeskakuje na trybikach? Pytanie tylko gdzie i jak się do niego dostać? Ów dźwięk pojawia się w momencie lekkiego nawet przekręcenia pokrętłem ciepłego powietrza i cichnie w momencie "zjechania na zero" pokrętłem, bez względu na to czy wentylator nawiewu jest włączony czy też nie? Czytałem posty na temat braku ciepłego powietrza w Zosi ale tam wszyscy piszą o zerwaniu pancerza lub linki.. a tu terkocze silnik a na pokrętle czuć "opór" popychanej linki (owszem może i z pancerzem? ).
Zapytam czy ktoś wie co może robić ten silniczek i jak się do niego dostać? Nie jest to silnik nawiewu ani tzw. cyrkulacji bo te słychać pracują poprawnie.
Pozdrawiam Piko.
Miałem nawiew ciepłego powietrza ustawiony na maxa od później jesieni i właśnie kilka dni temu w te mrozy przekręcając kluczyk w stacyjce usłyszałem dziwne "terkotanie" z pod deski rozdzielczej. Pierwszy moment wystraszyłem się bo czegoś takiego jeszcze nie słyszałem w aucie. I po chwili wydedukowałem że to jakiś silniczek przeskakuje na trybikach? Pytanie tylko gdzie i jak się do niego dostać? Ów dźwięk pojawia się w momencie lekkiego nawet przekręcenia pokrętłem ciepłego powietrza i cichnie w momencie "zjechania na zero" pokrętłem, bez względu na to czy wentylator nawiewu jest włączony czy też nie? Czytałem posty na temat braku ciepłego powietrza w Zosi ale tam wszyscy piszą o zerwaniu pancerza lub linki.. a tu terkocze silnik a na pokrętle czuć "opór" popychanej linki (owszem może i z pancerzem? ).
Zapytam czy ktoś wie co może robić ten silniczek i jak się do niego dostać? Nie jest to silnik nawiewu ani tzw. cyrkulacji bo te słychać pracują poprawnie.
Pozdrawiam Piko.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Jest to sporo roboty, jest to zaworek obiegu ciepłego płynu chłodniczego w chłodniczce ogrzewania jak jest otwarty to leci ciepłe powietrze z nawiewów a jak jest zamknięta to płyn pomija chłodniczke i leci zimno z nawiewów.Teraz pytanie w jakiej pozycji ci ten zaworek stanął jak leci ciepłe to mniej roboty to znaczy że przecinasz jeden kabelek i masz z głowy ten zaworek. ALE nie do końca,bo teraz w aso nie montują rolnetek z tym silniczkiem (zaworkiem),choć wszystko działa,klima i ogrzewanie to klima latem słabiutko chłodzi a z powodu grzania na okrągło chłodniczki która z kolei grzeje plastyki,przedostaje się do kanału zimnego powietrza i miesza się a z wylotów leci latem zamiast zimnego letnie.Tak że ten zaworek jest potrzebny i jeśli nie można już kupić ori zaworka to można samemu zrobić zaworek na podciśnienie zamykający obieg ciepłej cieczy.
Tak to ori wygląda.
Tu widać rozebrany ten silniczek.Na tą zembatke zakładasz plastykową podkładke żeby docisnąć ją i nie będzie terkotać.
A znajduje się za filtrem klimy (pyłkowy) na dole.
Tak jak masz i leci ciepło to tylko przetnij jeden kabelek a jak ci leci zimno to kręć żeby leciało ciepłe i wtedy tnij kabelek, chyba że rozbierzesz to wszystko żeby wyjąć rolnetke naprawisz i złożysz na nowo jest temat na forum o wymianie oringów na rolnetce.
viewtopic.php?f=37&t=21054
Tak to ori wygląda.
Tu widać rozebrany ten silniczek.Na tą zembatke zakładasz plastykową podkładke żeby docisnąć ją i nie będzie terkotać.
A znajduje się za filtrem klimy (pyłkowy) na dole.
Tak jak masz i leci ciepło to tylko przetnij jeden kabelek a jak ci leci zimno to kręć żeby leciało ciepłe i wtedy tnij kabelek, chyba że rozbierzesz to wszystko żeby wyjąć rolnetke naprawisz i złożysz na nowo jest temat na forum o wymianie oringów na rolnetce.
viewtopic.php?f=37&t=21054
Ostatnio zmieniony 07 mar 2018, 18:30 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.