Strona 1 z 3
Latajaca wskazówka temperatury
: 10 cze 2010, 20:10
autor: komura85
Witam nie znalazłem nic podobnego wiec pytam. Jadać samochodem w trasie wskazówka od temperatury lata od 88 do 95. Co może być przyczyna takiego zjawiska? Czy może tak musi być? Dodam ze termostat był założony zimą.
: 11 cze 2010, 13:52
autor: kris
Przy jeździe ciągłej raczej nie powinno nic się ruszać - a bynajmniej nie w takim zakresie żeby się wiatrak załączał. Może jakiś trefny ten termostat. Ja jak jade w trasie to wskazówka jest raczej stabilna. Jeżeli jest to jazda w mieście to normalne. Grzeje się załącza wentylator, ochładza i wyłącza. i tak sobie wskazówka będzie chodzić w takim zakresie.
: 11 cze 2010, 19:45
autor: komura85
Po mieście to tak ale jak jadę po za miastem to tak sie robi
: 14 cze 2010, 17:16
autor: kris
To może czujnik temperatury. A załącza się wentylator wtedy jak wskazówka skacze?
: 14 cze 2010, 17:32
autor: Lorry
Jak mi tak latała wskazówka(w Astrze) to sie okazało że mam termostat rąbnięty.... A był przez 11 lat od nowości
Jak jakiś najtańszy to mogą być takie cyrki
Ewentualnie zapowietrzony układ chłodzenia.... Bąbel powietrza powoduje zmyłki itp.
Na początek bym odpowietrzył, nastepnie sprawdził czujnik, jak to nie pomoże spróbowałbym innego termostatu
: 14 cze 2010, 17:41
autor: kris
Nie wiem jak w dislach ale u mnie nie odpowietrza sie układu chłodzenia. Robi się to samoczynnie.
: 14 cze 2010, 21:33
autor: komura85
kris masz racje nie odpowietrza sie. A termostat założyłem zima nowy za 300zl cały z obudowa.
: 15 cze 2010, 18:56
autor: kris
No to termostat bym wykluczył. Warto chyba będzie podpiąć się pod kompa i spr. podczas jazdy temperaturę jaką podaje komputer i zanalizować z tym co dzieje się ze wskazówką.
: 01 wrz 2010, 17:16
autor: komura85
Teraz jechałem na wakacje autostrada to temperatura latała od 90 do czerwonego pola i ubywał plyn. Jak wskoczyło na czerwone pole otworzyłem maskę to zbiornik z płynem byl pusty jak odkręciłem korek to zaczęło sie wylewać. Co moze bys nie tak??
: 01 wrz 2010, 18:49
autor: MieHor
Stawiam na uszkodzenie zaworu bezpieczeństwa w korku, wymień ten korek na nowy - wydatek groszowy.
Korek zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego z zaworkiem do samochodów marki OPEL - OPEL 13 04 667 c. 8,00 zł
: 01 wrz 2010, 20:18
autor: komura85
z 3 miesiące temu założony nowy
: 01 wrz 2010, 20:56
autor: rzadki
u mnie po wymianie na nowy korek wszystko wróciło do normy, ale ogólnie zauważyłem że lubi się tak robić... i prawdę powiedziawszy nie wiem co może być przyczyną. nie masz za mało płynu?
: 01 wrz 2010, 21:03
autor: komura85
zauwazylem ze jak chodzi silnik doleje do pelna i zakrece korek to widac jak ten plyn ucieka w silnik i robi sie pusto ale jak odkrece korek to wraca spowrotem. Dzis bylem u mechanika i stwierdzil ze plyn w silniku jest cieply a chlodnia jest zimna. Wiec moze termostat poszedl ale zima byl nowy zakladany. Gdzies czytalem ze ktos mial pompe rozwalano i tez sie grzal silnik
: 01 wrz 2010, 21:05
autor: Woytas
ewidentnie coś z ciśnieniem w układzie ale co......?
: 02 wrz 2010, 13:43
autor: komura85
nie oleju nie przybywa. Cos mi sie zdaje ze pompa moze byc bo jak wlacze drugi bieg i jade bez gazu to slychac takie klekotanie. Wiec moze to pompa tak robi