Szybkie nagrzewanie silnika
Moderator: Sebu$
Szybkie nagrzewanie silnika
Poradźcie co jeszcze mogę zrobić/wymienić aby temperatura nagrzewania wróciła do normy.
Problem przedstawia się następująco:
Silnik od zimnego pełną temperaturę pokazywał po przejechaniu ok.0,5 km czyli dosyć szybko, wymieniłam pompę wody przy wymianie rozrządu ( i tak niedługo mnie ta wymiana czekała). Poprawiło to na tyle, że pełną temp. silnik osiąga po 2 km. W czasie jady temperatura waha się nieznacznie wskaźnik raz jest ok. 1 mm przed 90 aby za chwilę wskoczyć 1 mm za 90 - prędkość jazdy taka sama. Jak się zatrzymam choćby na 0,5 minuty temperatura na zegarze wzrasta do 92-93 st. i załącza się wentylator. Wczoraj wymieniłem też termostat co nie przyniosło większej poprawy. Do tej pory wszystko było w porządku tj. silnik pełną temp. łapał po przejechaniu 3-4 km i wskazówka cały czas była na 90, a wentylator nie włączał się tak szybko. Dodam, że chłodnica była wymieniona 2 lata temu i do tej pory wszystko było ok. Co jeszcze mogę zrobić aby silnik nie grzał się tak szybko tym bardziej, że mam skrzynię automatyczną która jest chłodzona przez chłodnicę i boję się przegrzania.
Jak w Waszych Zośkach to się przedstawia szczególnie tych z Pb i ewentualnie na LPG bo może jestem przewrażliwiony.
Problem przedstawia się następująco:
Silnik od zimnego pełną temperaturę pokazywał po przejechaniu ok.0,5 km czyli dosyć szybko, wymieniłam pompę wody przy wymianie rozrządu ( i tak niedługo mnie ta wymiana czekała). Poprawiło to na tyle, że pełną temp. silnik osiąga po 2 km. W czasie jady temperatura waha się nieznacznie wskaźnik raz jest ok. 1 mm przed 90 aby za chwilę wskoczyć 1 mm za 90 - prędkość jazdy taka sama. Jak się zatrzymam choćby na 0,5 minuty temperatura na zegarze wzrasta do 92-93 st. i załącza się wentylator. Wczoraj wymieniłem też termostat co nie przyniosło większej poprawy. Do tej pory wszystko było w porządku tj. silnik pełną temp. łapał po przejechaniu 3-4 km i wskazówka cały czas była na 90, a wentylator nie włączał się tak szybko. Dodam, że chłodnica była wymieniona 2 lata temu i do tej pory wszystko było ok. Co jeszcze mogę zrobić aby silnik nie grzał się tak szybko tym bardziej, że mam skrzynię automatyczną która jest chłodzona przez chłodnicę i boję się przegrzania.
Jak w Waszych Zośkach to się przedstawia szczególnie tych z Pb i ewentualnie na LPG bo może jestem przewrażliwiony.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Moim zdaniem jesteś przewrazliwiony nie jeden by chciał mieć takie nagrzewanie silnika jak Ty
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
X18XE1 benzyna 1,8 116KM + LPG
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 gru 2017, 14:21
- Imię: Radek
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
To cie uspokoje bo mam tak samo i taki sam silnik
I mam nadzieje, że tak pozostanie u Ciebie ( w sensie nie gorzej), bo u mnie przyczyną była wydmuchana uszczelka pod głowicą - szczególnie 4 baniak (mam nadzieję że nic innego). Dzisiaj odebrałem po wymianie uszczelki zobaczę jak będzie dalej.
-
- Bywalec
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
- Imię: Forfiter
- Lokalizacja: CB
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Silnik mam 1.8 125km i też mam tem. pracy prawie "na środku" zegarów po jakiś 2 km i to w mieście....