Szybkie nagrzewanie silnika

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
ZiK
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 22 wrz 2016, 13:38
Lokalizacja: vxy
Model:

Szybkie nagrzewanie silnika

#1 Post autor: ZiK »

Poradźcie co jeszcze mogę zrobić/wymienić aby temperatura nagrzewania wróciła do normy.
Problem przedstawia się następująco:
Silnik od zimnego pełną temperaturę pokazywał po przejechaniu ok.0,5 km czyli dosyć szybko, wymieniłam pompę wody przy wymianie rozrządu ( i tak niedługo mnie ta wymiana czekała). Poprawiło to na tyle, że pełną temp. silnik osiąga po 2 km. W czasie jady temperatura waha się nieznacznie wskaźnik raz jest ok. 1 mm przed 90 aby za chwilę wskoczyć 1 mm za 90 - prędkość jazdy taka sama. Jak się zatrzymam choćby na 0,5 minuty temperatura na zegarze wzrasta do 92-93 st. i załącza się wentylator. Wczoraj wymieniłem też termostat co nie przyniosło większej poprawy. Do tej pory wszystko było w porządku tj. silnik pełną temp. łapał po przejechaniu 3-4 km i wskazówka cały czas była na 90, a wentylator nie włączał się tak szybko. Dodam, że chłodnica była wymieniona 2 lata temu i do tej pory wszystko było ok. Co jeszcze mogę zrobić aby silnik nie grzał się tak szybko tym bardziej, że mam skrzynię automatyczną która jest chłodzona przez chłodnicę i boję się przegrzania.
Jak w Waszych Zośkach to się przedstawia szczególnie tych z Pb i ewentualnie na LPG bo może jestem przewrażliwiony.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#2 Post autor: Tazz »

Moim zdaniem jesteś przewrazliwiony :) nie jeden by chciał mieć takie nagrzewanie silnika jak Ty :)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Oficer
Bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:19
Imię: Dawid
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#3 Post autor: Oficer »

A jaki silnik, bo w profilowym zero info

ZiK
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 22 wrz 2016, 13:38
Lokalizacja: vxy
Model:

#4 Post autor: ZiK »

X18XE1 benzyna 1,8 116KM + LPG

radekklimat
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 21 gru 2017, 14:21
Imię: Radek
Auto: Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1

#5 Post autor: radekklimat »

To cie uspokoje bo mam tak samo i taki sam silnik

ZiK
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 22 wrz 2016, 13:38
Lokalizacja: vxy
Model:

#6 Post autor: ZiK »

radekklimat pisze: 23 maja 2018, 21:03 To cie uspokoje bo mam tak samo i taki sam silnik
I mam nadzieje, że tak pozostanie u Ciebie ( w sensie nie gorzej), bo u mnie przyczyną była wydmuchana uszczelka pod głowicą - szczególnie 4 baniak (mam nadzieję że nic innego). Dzisiaj odebrałem po wymianie uszczelki zobaczę jak będzie dalej.

Forfiter2012
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
Imię: Forfiter
Lokalizacja: CB
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#7 Post autor: Forfiter2012 »

Silnik mam 1.8 125km i też mam tem. pracy prawie "na środku" zegarów po jakiś 2 km i to w mieście....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”