Szybkie nagrzewanie silnika
: 13 maja 2018, 11:46
Poradźcie co jeszcze mogę zrobić/wymienić aby temperatura nagrzewania wróciła do normy.
Problem przedstawia się następująco:
Silnik od zimnego pełną temperaturę pokazywał po przejechaniu ok.0,5 km czyli dosyć szybko, wymieniłam pompę wody przy wymianie rozrządu ( i tak niedługo mnie ta wymiana czekała). Poprawiło to na tyle, że pełną temp. silnik osiąga po 2 km. W czasie jady temperatura waha się nieznacznie wskaźnik raz jest ok. 1 mm przed 90 aby za chwilę wskoczyć 1 mm za 90 - prędkość jazdy taka sama. Jak się zatrzymam choćby na 0,5 minuty temperatura na zegarze wzrasta do 92-93 st. i załącza się wentylator. Wczoraj wymieniłem też termostat co nie przyniosło większej poprawy. Do tej pory wszystko było w porządku tj. silnik pełną temp. łapał po przejechaniu 3-4 km i wskazówka cały czas była na 90, a wentylator nie włączał się tak szybko. Dodam, że chłodnica była wymieniona 2 lata temu i do tej pory wszystko było ok. Co jeszcze mogę zrobić aby silnik nie grzał się tak szybko tym bardziej, że mam skrzynię automatyczną która jest chłodzona przez chłodnicę i boję się przegrzania.
Jak w Waszych Zośkach to się przedstawia szczególnie tych z Pb i ewentualnie na LPG bo może jestem przewrażliwiony.
Problem przedstawia się następująco:
Silnik od zimnego pełną temperaturę pokazywał po przejechaniu ok.0,5 km czyli dosyć szybko, wymieniłam pompę wody przy wymianie rozrządu ( i tak niedługo mnie ta wymiana czekała). Poprawiło to na tyle, że pełną temp. silnik osiąga po 2 km. W czasie jady temperatura waha się nieznacznie wskaźnik raz jest ok. 1 mm przed 90 aby za chwilę wskoczyć 1 mm za 90 - prędkość jazdy taka sama. Jak się zatrzymam choćby na 0,5 minuty temperatura na zegarze wzrasta do 92-93 st. i załącza się wentylator. Wczoraj wymieniłem też termostat co nie przyniosło większej poprawy. Do tej pory wszystko było w porządku tj. silnik pełną temp. łapał po przejechaniu 3-4 km i wskazówka cały czas była na 90, a wentylator nie włączał się tak szybko. Dodam, że chłodnica była wymieniona 2 lata temu i do tej pory wszystko było ok. Co jeszcze mogę zrobić aby silnik nie grzał się tak szybko tym bardziej, że mam skrzynię automatyczną która jest chłodzona przez chłodnicę i boję się przegrzania.
Jak w Waszych Zośkach to się przedstawia szczególnie tych z Pb i ewentualnie na LPG bo może jestem przewrażliwiony.