jaka sprężarka?zafira 1.8.99r
Moderator: Sebu$
jaka sprężarka?zafira 1.8.99r
witam wszystkich. otóż mam nieszczelną sprężarkę klimy i zamierzam zmienić na inną używkę-brak kasy na nową. czy do tego modelu jest jedna i ta sama sprężarka czy różne,bo na allegro oglądam te fotki i mam wrażenie że każda z innej parafii pochodzi. sam dokładnie nie wiem jak moja wygląda,bo nie mam na razie możliwości jej wyjąc ?
- dzarko
- Mieszkaniec
- Posty: 450
- Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Wyszło mi to z EPC4:
ID T98
Numer części (9122119)
Numer katalogowy (18 54 096)
Opis SPRĘŻARKA, ZESP., KLIMATYZACJA (IDENT MW) (JNS. - UŻYĆ 24416177 18 54 120 ORAZ USUNĄĆ KOŁEK PROWADZĄCY NA KOŁNIERZU ŁĄCZĄCYM)
Co do firmy to nie ma określone, chyba mogą być różne. Może ktoś bardziej obeznany z EPC się wypowie.
Na PW wysłałem rozkodowanie VIN
ID T98
Numer części (9122119)
Numer katalogowy (18 54 096)
Opis SPRĘŻARKA, ZESP., KLIMATYZACJA (IDENT MW) (JNS. - UŻYĆ 24416177 18 54 120 ORAZ USUNĄĆ KOŁEK PROWADZĄCY NA KOŁNIERZU ŁĄCZĄCYM)
Co do firmy to nie ma określone, chyba mogą być różne. Może ktoś bardziej obeznany z EPC się wypowie.
Na PW wysłałem rozkodowanie VIN
Błękitna Zocha z Białołęki
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Panowie, widze że wstąpił w was leniuch
Przecież wystarczy zajrzec pod maske, pooglądac jak są ułożone wyjscia na sprężarce i to juz ułątwia rozszyfrowanie jaka mamy sprężareczkę ,Np:
Denso ma tak
http://moto.allegro.pl/item1101055988_o ... zacji.html
a Delphi tak:
http://moto.allegro.pl/item1140866711_s ... afira.html
Przecież wystarczy zajrzec pod maske, pooglądac jak są ułożone wyjscia na sprężarce i to juz ułątwia rozszyfrowanie jaka mamy sprężareczkę ,Np:
Denso ma tak
http://moto.allegro.pl/item1101055988_o ... zacji.html
a Delphi tak:
http://moto.allegro.pl/item1140866711_s ... afira.html
dodam tylko tyle numery zamienikow katalogowo :dzarko pisze:Wyszło mi to z EPC4:
ID T98
Numer części (9122119)
Numer katalogowy (18 54 096)
Opis SPRĘŻARKA, ZESP., KLIMATYZACJA (IDENT MW) (JNS. - UŻYĆ 24416177 18 54 120 ORAZ USUNĄĆ KOŁEK PROWADZĄCY NA KOŁNIERZU ŁĄCZĄCYM)
Co do firmy to nie ma określone, chyba mogą być różne. Może ktoś bardziej obeznany z EPC się wypowie.
Na PW wysłałem rozkodowanie VIN
09122119
1854096
1854120
24430230
447170-4832
447170-7552
447170-8650
447170-8651
447220-8130
447220-8311
447220-8312
447220-8600
9122119
Wyszło że to Denso. Kupiłem używke, nabiłem klime i na razie działa. Gość skasował 150pln i przy okazji trochę opowiedział mi o nabijaniu instalacji. Po pierwsze te maszynki do full obsługi sprawdzają szczelność na podciśnieniu ok 2 bar, a powinno się sprawdzać azotem na ciśnieniu ok 8 bar. Olej nie ma nic wspólnego z gazem, jest w sprężarce a nie w układzie, tak jak w lodówkach i innych urządzeniach chłodniczych. Jedyną zaletą maszynek jest napełnienie środkiem fluorescencyjnym. Co o tym sądzicie?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Jacko, bo jak napisałeś te maszynki nie służą do sprawdzania szczelnosci w całkowitym tego słowa znaczeniu, do tego słuzy proces pompowania układu azotem, ewentualnie szukanie nieszczelnosci lampami fluorescencyjnymi jeśli układ był wcześniej napełniony czynnikiem z dodatkiem odpowiedniego środka.
Co do oleju to czywiście że praktycznie jego 60-80% znajduje się w sprężarce, ale jakaś tam częśc krązy w układzie porywana przez czynnik ze sprężarki i włąsnie ten olej jest wyciągany w trakcie pracy "kombajnu" i pózniej ta ilośc która jest wyciągnięta z układu jest ponownie wtłaczana do układu - tylko nowy.
A czym ten mechanik chciałby napełniac te układy jeśli nie tymi maszynkami....?
Pozdro
Co do oleju to czywiście że praktycznie jego 60-80% znajduje się w sprężarce, ale jakaś tam częśc krązy w układzie porywana przez czynnik ze sprężarki i włąsnie ten olej jest wyciągany w trakcie pracy "kombajnu" i pózniej ta ilośc która jest wyciągnięta z układu jest ponownie wtłaczana do układu - tylko nowy.
A czym ten mechanik chciałby napełniac te układy jeśli nie tymi maszynkami....?
Pozdro
Witam szanownych Forumowiczów,
mam taki problem - zatarta sprężarka Denso 447220-8130 w X18XE1. Chce kupić używkę ale za wiele ich nie ma na allegro, nie mówiąc o stacjach demontażu. Przeważają sprężarki Delphi. Sprawa jest tego typu że są sprężarki z takim samym członem 447220, ale różnią się drugim np. 447220-8311,8312,8012, 8322, 8600.
Chciałbym poprosić o informację czym się różnią te sprężarki, czy można zastosować je zamiennie? Chodzi mi zwłaszcza o 8312 i 8311 bo takie znalazłem.
Jeśli to niewłaściwy wątek to pokierujcie gdzie szukać.
Dzięki.
Pozdrawiam
mam taki problem - zatarta sprężarka Denso 447220-8130 w X18XE1. Chce kupić używkę ale za wiele ich nie ma na allegro, nie mówiąc o stacjach demontażu. Przeważają sprężarki Delphi. Sprawa jest tego typu że są sprężarki z takim samym członem 447220, ale różnią się drugim np. 447220-8311,8312,8012, 8322, 8600.
Chciałbym poprosić o informację czym się różnią te sprężarki, czy można zastosować je zamiennie? Chodzi mi zwłaszcza o 8312 i 8311 bo takie znalazłem.
Jeśli to niewłaściwy wątek to pokierujcie gdzie szukać.
Dzięki.
Pozdrawiam