Z20LET ZA OPC ucieka płyn chłodniczy i robi się duże cisnienie
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 sty 2020, 15:41
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lubin
- Auto: Opel Zafira A 2.0T OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Z20LET ZA OPC ucieka płyn chłodniczy i robi się duże cisnienie
Witam, ogólnie sprawa jest tego typu, że odkąd zaczęły się upały to zaczął znikać płyn chłodniczy. Brak oznak jakiegokolwiek wycieku, ale za to jakby się podciśnienie a obiło w zbiorniczku i wciagalo ten płyn. Jakby ciągle się zapowietrzal układ chłodzenia.
Dodam że jak odpalam auto co rano to jakby chodził na 3 gary i ciągle mam błąd wypadania zapłonu na 1 cyl. Po kilku sekundach wraca do normy i wszystko chodzi jak należy.
Test na obecność CO2 w układzie wyszedł pozytywnie niestety.
Wymienione świece, cewka, czujnik wału, korek zbiorniczka, termostat i nowy płyn.
Niestety ubytek jest dalej, auto się nie gotuje, trzyma temperaturę, płyn nie wywala korkiem, brak oznak płynu w oleju i oleju w płynie.
Macie jakieś pomysły? Czy czeka mnie uszczelka pod głowicą? Pomocy
Dodam że jak odpalam auto co rano to jakby chodził na 3 gary i ciągle mam błąd wypadania zapłonu na 1 cyl. Po kilku sekundach wraca do normy i wszystko chodzi jak należy.
Test na obecność CO2 w układzie wyszedł pozytywnie niestety.
Wymienione świece, cewka, czujnik wału, korek zbiorniczka, termostat i nowy płyn.
Niestety ubytek jest dalej, auto się nie gotuje, trzyma temperaturę, płyn nie wywala korkiem, brak oznak płynu w oleju i oleju w płynie.
Macie jakieś pomysły? Czy czeka mnie uszczelka pod głowicą? Pomocy
-
- Przeglądacz
- Posty: 54
- Rejestracja: 09 sie 2015, 16:27
- Imię: występuje :)
- Lokalizacja: UK
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTJ
ale po co wymieniales swiece, cewke, czujnik polozenia walu i termostat? to nie ma sensu. z korkiem sie zgodze, bo sa w nim zaworki.
ale reszta objawow wskazuje wyraznie na uszczelke glowicy. wiec niestety czeka cie jej zrzucenie.
ale reszta objawow wskazuje wyraznie na uszczelke glowicy. wiec niestety czeka cie jej zrzucenie.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 sty 2020, 15:41
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lubin
- Auto: Opel Zafira A 2.0T OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Ok, wziąłem się za rozbieranie silnika i jest jedna rzecz która mnie martwi. tzw króciec, obudowa czujnika temperatury. Zauważyłem tam brak uszczelki, i w jednym miejscu było okopcone. Czy jest prawdopodobieństwo, że tam się mogły dostać spaliny do układu chłodzenia?
Jeszcze jeden mankament to jest lejący wtrysk cyl 1. wymiana czy może czyszczenie i regeneracja pomogą?
Jeszcze jeden mankament to jest lejący wtrysk cyl 1. wymiana czy może czyszczenie i regeneracja pomogą?
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 sty 2020, 15:41
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lubin
- Auto: Opel Zafira A 2.0T OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Zrzuciłem głowicę i o dziwo uszczelka jest cała...
Poskręcam wszystko i dam znac czy wymiana uszczelek pomogła w jakikolwiek sposób.
Jak to nie pomoże to niestety ale trzeba bedzie szukać dalej przyczyny bulgotania i uciekania płynu chłodniczego.
Do tego okazało się że pierwszy wtrysk leje bo cały kolektor i cylinder zalany.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
To może daj głowica do sprawdzenia czy nie jest pęknięta
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Dokładnie tak jak pisze Tazz, ja miałem u siebie identyczny objaw płyn ginął brak śladów na uszczelce a okazało się że głowica ma mikropęknięcia w koło świec i na oko nie było widać ale na sprawdzaniu szczelności ciśnienie leciało jak ze sparciałej dętki. Głowica do wywalenia.
Po za tym przy turbo lepiej planować głowicę i dać grubszą uszczelkę, bo jak jest krzywa to ponownie założysz i jest duża szansa że wydmucha dopiero nową uszczelkę.
Przy okazji zrobiłbym uszczelniacze zaworów i sprawdził prowadnice z gniazdami.
Swoją drogą jak odpala na 3 gary z rana to jest spora szansa że ciśnienie płynu przez noc przesącza się na cylinder 1 i przy uruchomieniu zalewa świece.
Dodatkowo w drugą stronę jak już silnik pracuje to cisnienie z cylindra idzie w układ chłodzenia co powoduje wzrost cisnienia w tym układzie co w efekcie może doprowadzić do tego że głowica pracuje na parze.
Spróbuj z rana tak odpalić tzn jak odpali na 3 to zgaś i wykręć 1szą świecę i zobacz czy jest mokra. Dodatkowo możesz zobaczyć przez otwór świecy tłok jeśli nie ma nagaru jest czyściutki błyszczący to na bank ma wodę.
Po za tym przy turbo lepiej planować głowicę i dać grubszą uszczelkę, bo jak jest krzywa to ponownie założysz i jest duża szansa że wydmucha dopiero nową uszczelkę.
Przy okazji zrobiłbym uszczelniacze zaworów i sprawdził prowadnice z gniazdami.
Swoją drogą jak odpala na 3 gary z rana to jest spora szansa że ciśnienie płynu przez noc przesącza się na cylinder 1 i przy uruchomieniu zalewa świece.
Dodatkowo w drugą stronę jak już silnik pracuje to cisnienie z cylindra idzie w układ chłodzenia co powoduje wzrost cisnienia w tym układzie co w efekcie może doprowadzić do tego że głowica pracuje na parze.
Spróbuj z rana tak odpalić tzn jak odpali na 3 to zgaś i wykręć 1szą świecę i zobacz czy jest mokra. Dodatkowo możesz zobaczyć przez otwór świecy tłok jeśli nie ma nagaru jest czyściutki błyszczący to na bank ma wodę.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2020, 22:56 przez oki, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 sty 2020, 15:41
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lubin
- Auto: Opel Zafira A 2.0T OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Dzisiaj skręciłem już całość i zobaczymy jutro czy wszystko gra.oki pisze: ↑08 lip 2020, 22:55 Dokładnie tak jak pisze Tazz, ja miałem u siebie identyczny objaw płyn ginął brak śladów na uszczelce a okazało się że głowica ma mikropęknięcia w koło świec i na oko nie było widać ale na sprawdzaniu szczelności ciśnienie leciało jak ze sparciałej dętki. Głowica do wywalenia.
Po za tym przy turbo lepiej planować głowicę i dać grubszą uszczelkę, bo jak jest krzywa to ponownie założysz i jest duża szansa że wydmucha dopiero nową uszczelkę.
Przy okazji zrobiłbym uszczelniacze zaworów i sprawdził prowadnice z gniazdami.
Swoją drogą jak odpala na 3 gary z rana to jest spora szansa że ciśnienie płynu przez noc przesącza się na cylinder 1 i przy uruchomieniu zalewa świece.
Dodatkowo w drugą stronę jak już silnik pracuje to cisnienie z cylindra idzie w układ chłodzenia co powoduje wzrost cisnienia w tym układzie co w efekcie może doprowadzić do tego że głowica pracuje na parze.
Spróbuj z rana tak odpalić tzn jak odpali na 3 to zgaś i wykręć 1szą świecę i zobacz czy jest mokra. Dodatkowo możesz zobaczyć przez otwór świecy tłok jeśli nie ma nagaru jest czyściutki błyszczący to na bank ma wodę.
Głowica poszła oczywiście do sprawdzenia. Została splanowana 0.02, na szczelnośc wyszło pozytywnie wszystko gra. okazało się że na wydechowych duzy luz na prowadnicach i zostały wymienione prowadnice, zrobione na nowo gniazda z docieraniem zaworów i wymienione uszczelnienia na zaworach. Oczywiście jak piszesz tłok czysty i mokry, a dodatkowo mokro było w kolektorze dolotowym na 1 cyl. podejrzewałem wtrysk też lejący, to wymieniłem przy okazji. wszystkie uszczelki jakie tylko były możliwe na nowe, termostat nowy. Auto odpaliłem i zostawiłem aż włączy się wentylator i odpowietrzy cały układ, teraz zostawiłem niech ostygnie, rano doleje braki i będę testował w trasie jak się zachowuje auto i cały układ.
Dla pewności rano też zrobię test na spaliny i zobaczymy co z tego wyszło
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 sty 2020, 15:41
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lubin
- Auto: Opel Zafira A 2.0T OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Oczywiście pomogło płyn nie bulgocze, nie robi się duże ciśnienie w układzie chłodzenia i płynu nie ubywa nic wszystko śmiga jak należy.
Oczywiście nic nie wskazywalo, po rozkręceniu że uszczelka jest uszkodzona lub cokolwiek innego ale efekt po remoncie głowicy jest
Oczywiście nic nie wskazywalo, po rozkręceniu że uszczelka jest uszkodzona lub cokolwiek innego ale efekt po remoncie głowicy jest