Problem z temperaturą silnika

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Forest12
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 06 maja 2020, 15:47
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20DTI

Problem z temperaturą silnika

#1 Post autor: Forest12 »

Witam, dzisiaj postanowiłem wymienić termostat w oplu Zafirze 2.0 DTI. Po wymianie termostatu i nagrzaniu silnika wskazówka od temperatury w ogóle nie drgnie. Czujnik temperatury silnika wymieniałem wcześniej i też nic nie dało.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: Pszczyna »

Kwestia czy układ jest dobrze odpowietrzony (wówczas czujnik jest zalany cieczą i wskazuje temperaturę ) czy w dalszym ciągu nie ma tzw. poduszki powietrza .
Druga rzecz sprawność czujnika oraz instalacji , można sam czujnik podgrzać np. opalarką by stwierdzić działanie bo rzadkością jest awaria samego wskaźnika a ten można przetestować programem.

Forest12
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 06 maja 2020, 15:47
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20DTI

#3 Post autor: Forest12 »

A czy układ nie odpowietrza się sam ?
Czujnik działa w 100 % bo wrzucałem do gorącej wody i temperatura normalnie wzrastała.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2020, 09:32 przez Forest12, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#4 Post autor: Pszczyna »

W książce sam naprawiam twierdzą że jest samo odpowietrzający

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#5 Post autor: Dziadek13 »

Błąd pod komputerem pokazuje?. Dalej jaką temp pokazuje pod komputerem?.
Te silniki bardzo wolno się nagrzewają trza zrobić 15km to wtedy czuć ciepło.

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: Czesław »

czesiek_ze

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#7 Post autor: Dziadek13 »

I tutaj 2.0 DTI.
Kupuj termostat z płaskim tym dekielkiem bo te jajowate nie są szczelne i jeździ się praktycznie na otwartym.
viewtopic.php?t=51&start=705
viewtopic.php?t=23229&start=15

https://www.youtube.com/watch?v=7fXyzEL ... e=youtu.be
Ostatnio zmieniony 28 lis 2020, 20:05 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 4 razy.

Forest12
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 06 maja 2020, 15:47
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20DTI

#8 Post autor: Forest12 »

Dziadek13 pisze: 27 lis 2020, 19:15 Błąd pod komputerem pokazuje?. Dalej jaką temp pokazuje pod komputerem?.
Te silniki bardzo wolno się nagrzewają trza zrobić 15km to wtedy czuć ciepło.
Ciepło czuć dosłownie po 7-10 minutach natomiast strzałka w ogóle się nie podnosi.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3059
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#9 Post autor: Tazz »

A nie ma tam dwóch czujników temperatury? Jeden na zegary a drugi do ecu?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: SD72 »

Pszczyna pisze: 27 lis 2020, 16:35 W książce sam naprawiam twierdzą że jest samo odpowietrzający
Ale należy to odpowiednio zrobić.
Odkręcić korek w zbiorniku wyrównawczym ,odpalić silnik i niech pochodzi do momentu włączenia się wentylatora.

Może pomoże ;)
Ostatnio zmieniony 30 lis 2020, 11:09 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#11 Post autor: Dziadek13 »

Forest12 pisze: 29 lis 2020, 21:39 Ciepło czuć dosłownie po 7-10 minutach natomiast strzałka w ogóle się nie podnosi.
Tak ale wskazówka idzie dopiero około 70' jednym idzie od 60'.
Są dwa czujniki jeden w kratce w zderzaku na wyświetlacz a drugi nad termostatem on idzie na ecu i na wskaźnik z ecu, na jedną nóżke przychodzi 5V na drugą masa.

Obrazek

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#12 Post autor: Pszczyna »

[/quote]Ale należy to odpowiednio zrobić.
Odkręcić korek w zbiorniku wyrównawczym ,odpalić silnik i niech pochodzi do momentu włączenia się wentylatora.Może pomoże ;)[/quote]
Korek musi byś zakręcony by ciśnienie przepchało ciecz i wygoniło powietrze z króćca oraz termostatu wówczas biedzie zalany cieczą

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#13 Post autor: SD72 »

Pszczyna pisze: 30 lis 2020, 17:14
Ale należy to odpowiednio zrobić.
Odkręcić korek w zbiorniku wyrównawczym ,odpalić silnik i niech pochodzi do momentu włączenia się wentylatora.Może pomoże ;)[/quote]
Korek musi byś zakręcony by ciśnienie przepchało ciecz i wygoniło powietrze z króćca oraz termostatu wówczas biedzie zalany cieczą
[/quote]

Ja miałem na myśli odpowietrzenie po zalaniu cieczą .
Ale z korkiem masz rację,ZAKRECONY :uklon:
Potem dolewamy do poziomu. :piwo:
Ostatnio zmieniony 30 lis 2020, 17:29 przez SD72, łącznie zmieniany 3 razy.
bazyliszek72

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#14 Post autor: Czesław »

SD72 pisze: 30 lis 2020, 17:16
Pszczyna pisze: 30 lis 2020, 17:14
Ale należy to odpowiednio zrobić.
Odkręcić korek w zbiorniku wyrównawczym ,odpalić silnik i niech pochodzi do momentu włączenia się wentylatora.Może pomoże ;)
Korek musi byś zakręcony by ciśnienie przepchało ciecz i wygoniło powietrze z króćca oraz termostatu wówczas biedzie zalany cieczą
[/quote]

Ja miałem na myśli odpowietrzenie po zalaniu cieczą .
Ale z korkiem masz rację,ZAKRECONY :uklon:
Potem dolewamy do poziomu. :piwo:
[/quote]

I tutaj Bazyliszku się mylisz korek przy odpowietrzaniu ma byś ODKRĘCONY :P
czesiek_ze

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#15 Post autor: Pszczyna »

[/quote]I tutaj Bazyliszku się mylisz korek przy odpowietrzaniu ma byś ODKRĘCONY :P[/quote]

W jakim celu ! skoro układ jest samo odpowietrzający się !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”