Strona 1 z 2

Problem z temperaturą silnika

: 26 lis 2020, 11:47
autor: Forest12
Witam, dzisiaj postanowiłem wymienić termostat w oplu Zafirze 2.0 DTI. Po wymianie termostatu i nagrzaniu silnika wskazówka od temperatury w ogóle nie drgnie. Czujnik temperatury silnika wymieniałem wcześniej i też nic nie dało.

Problem z temperaturą silnika

: 26 lis 2020, 19:31
autor: Pszczyna
Kwestia czy układ jest dobrze odpowietrzony (wówczas czujnik jest zalany cieczą i wskazuje temperaturę ) czy w dalszym ciągu nie ma tzw. poduszki powietrza .
Druga rzecz sprawność czujnika oraz instalacji , można sam czujnik podgrzać np. opalarką by stwierdzić działanie bo rzadkością jest awaria samego wskaźnika a ten można przetestować programem.

Problem z temperaturą silnika

: 27 lis 2020, 09:28
autor: Forest12
A czy układ nie odpowietrza się sam ?
Czujnik działa w 100 % bo wrzucałem do gorącej wody i temperatura normalnie wzrastała.

Problem z temperaturą silnika

: 27 lis 2020, 16:35
autor: Pszczyna
W książce sam naprawiam twierdzą że jest samo odpowietrzający

Problem z temperaturą silnika

: 27 lis 2020, 19:15
autor: Dziadek13
Błąd pod komputerem pokazuje?. Dalej jaką temp pokazuje pod komputerem?.
Te silniki bardzo wolno się nagrzewają trza zrobić 15km to wtedy czuć ciepło.

Problem z temperaturą silnika

: 28 lis 2020, 18:20
autor: Czesław

Problem z temperaturą silnika

: 28 lis 2020, 19:40
autor: Dziadek13
I tutaj 2.0 DTI.
Kupuj termostat z płaskim tym dekielkiem bo te jajowate nie są szczelne i jeździ się praktycznie na otwartym.
viewtopic.php?t=51&start=705
viewtopic.php?t=23229&start=15

https://www.youtube.com/watch?v=7fXyzEL ... e=youtu.be

Problem z temperaturą silnika

: 29 lis 2020, 21:39
autor: Forest12
Dziadek13 pisze: 27 lis 2020, 19:15 Błąd pod komputerem pokazuje?. Dalej jaką temp pokazuje pod komputerem?.
Te silniki bardzo wolno się nagrzewają trza zrobić 15km to wtedy czuć ciepło.
Ciepło czuć dosłownie po 7-10 minutach natomiast strzałka w ogóle się nie podnosi.

Problem z temperaturą silnika

: 30 lis 2020, 06:17
autor: Tazz
A nie ma tam dwóch czujników temperatury? Jeden na zegary a drugi do ecu?

Problem z temperaturą silnika

: 30 lis 2020, 11:06
autor: SD72
Pszczyna pisze: 27 lis 2020, 16:35 W książce sam naprawiam twierdzą że jest samo odpowietrzający
Ale należy to odpowiednio zrobić.
Odkręcić korek w zbiorniku wyrównawczym ,odpalić silnik i niech pochodzi do momentu włączenia się wentylatora.

Może pomoże ;)

Problem z temperaturą silnika

: 30 lis 2020, 15:28
autor: Dziadek13
Forest12 pisze: 29 lis 2020, 21:39 Ciepło czuć dosłownie po 7-10 minutach natomiast strzałka w ogóle się nie podnosi.
Tak ale wskazówka idzie dopiero około 70' jednym idzie od 60'.
Są dwa czujniki jeden w kratce w zderzaku na wyświetlacz a drugi nad termostatem on idzie na ecu i na wskaźnik z ecu, na jedną nóżke przychodzi 5V na drugą masa.

Obrazek

Problem z temperaturą silnika

: 30 lis 2020, 17:14
autor: Pszczyna
[/quote]Ale należy to odpowiednio zrobić.
Odkręcić korek w zbiorniku wyrównawczym ,odpalić silnik i niech pochodzi do momentu włączenia się wentylatora.Może pomoże ;)[/quote]
Korek musi byś zakręcony by ciśnienie przepchało ciecz i wygoniło powietrze z króćca oraz termostatu wówczas biedzie zalany cieczą

Problem z temperaturą silnika

: 30 lis 2020, 17:16
autor: SD72
Pszczyna pisze: 30 lis 2020, 17:14
Ale należy to odpowiednio zrobić.
Odkręcić korek w zbiorniku wyrównawczym ,odpalić silnik i niech pochodzi do momentu włączenia się wentylatora.Może pomoże ;)[/quote]
Korek musi byś zakręcony by ciśnienie przepchało ciecz i wygoniło powietrze z króćca oraz termostatu wówczas biedzie zalany cieczą
[/quote]

Ja miałem na myśli odpowietrzenie po zalaniu cieczą .
Ale z korkiem masz rację,ZAKRECONY :uklon:
Potem dolewamy do poziomu. :piwo:

Problem z temperaturą silnika

: 30 lis 2020, 20:19
autor: Czesław
SD72 pisze: 30 lis 2020, 17:16
Pszczyna pisze: 30 lis 2020, 17:14
Ale należy to odpowiednio zrobić.
Odkręcić korek w zbiorniku wyrównawczym ,odpalić silnik i niech pochodzi do momentu włączenia się wentylatora.Może pomoże ;)
Korek musi byś zakręcony by ciśnienie przepchało ciecz i wygoniło powietrze z króćca oraz termostatu wówczas biedzie zalany cieczą
[/quote]

Ja miałem na myśli odpowietrzenie po zalaniu cieczą .
Ale z korkiem masz rację,ZAKRECONY :uklon:
Potem dolewamy do poziomu. :piwo:
[/quote]

I tutaj Bazyliszku się mylisz korek przy odpowietrzaniu ma byś ODKRĘCONY :P

Problem z temperaturą silnika

: 30 lis 2020, 21:03
autor: Pszczyna
[/quote]I tutaj Bazyliszku się mylisz korek przy odpowietrzaniu ma byś ODKRĘCONY :P[/quote]

W jakim celu ! skoro układ jest samo odpowietrzający się !