Strona 1 z 1
Przegrzewanie silnika, chłodne powietrze z nawiewu, nie załącza wentylator i płyn stoi w zbiorniku zimny
: 09 sty 2021, 21:37
autor: Dominika_M
Cześć. 2 tyg temu wymianiałam chłodnicę, teraz znowu mi się silnik grzeje, nie załącza się wentylator a płyn chłądzący w zbiorniku jest zimny. Dodatkowo z nawiewu leci chłodne powietrze (ciepłe ale zazwyczaj to saune miałam jak na full włączyłam). Może to być termostat?
Przegrzewanie silnika, chłodne powietrze z nawiewu, nie załącza wentylator i płyn stoi w zbiorniku zimny
: 10 sty 2021, 18:52
autor: Czesław
Może być termostat, ale wentylator powinien się włączyć może przy wymianie chłodnicy wtyczkę nie dociśnięto może zrobiono zwarcie i poszedł bezpiecznik to trzeba posprawdzać . Musisz zagrzać silnik i sprawdzić pod maską czy wężyki które wchodzą do środka od ogrzewania są gorące (ogrzewanie na full) a w zbiorniczku płyn nie musi być gorący chyba że silnik zagotowany
Przegrzewanie silnika, chłodne powietrze z nawiewu, nie załącza wentylator i płyn stoi w zbiorniku zimny
: 10 sty 2021, 18:55
autor: Dziadek13
Dominika_M pisze: ↑09 sty 2021, 21:37
Cześć. 2 tyg temu wymianiałam chłodnicę, teraz znowu mi się silnik grzeje
Czyli w tym przypadku termostat do wymiany.
Dominika_M pisze: ↑09 sty 2021, 21:37
nie załącza się wentylator a płyn chłądzący w zbiorniku jest zimny.
Jak chłodnica jest na pewno zimna ale wtedy by było ciepełko w aucie bo jest mały obieg lub pompa wody nie obraca małym obiegiem wody.Może być zapowietrzony układ chłodzenia choć jest on samo odpowietrzający ale dopiero po otwarciu termostatu.
Dominika_M pisze: ↑09 sty 2021, 21:37
Dodatkowo z nawiewu leci chłodne powietrze (ciepłe ale zazwyczaj to saune miałam jak na full włączyłam). Może to być termostat?
Sumując grzeje się silnik a brak ogrzewania to jest brak małego obiegu płynu chłodniczego więc:
1.Pompa wody do wymiany.
2.Zapowietrzony układ chłodzenia a nie można go odpowietrzyć bo zamknięty termostat czyli do wymiany.
Jaka temp silnika co widać na zegarach?.
Zacznij od termostatu.