[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
dlugii6

[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza

#1 Post autor: dlugii6 »

Witam, mam problem z nagrzewaniem się silnika. prawdopodonie walnięty mam termostat, z tego co wiem zasada jest taka, że dopóki silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury to nie powinno być obiegu przez chłodnice a u mnie własnie jest i dlatego myśle że to termostat...i teraz pytanko, czy wymieniać sam wkład-termostat co jest tańsze, ale nie wie czy możliwe w tym modelu czy wymienić całość, czyli termostat z całą obudową, czujnikiem itd..?? proszę o radę
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 30 gru 2010, 14:28 przez dlugii6, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Maciek »

Jak masz czujnik w obudowie termostatu to lepiej wymień całość.
Sam wkład nie zawsze pomaga.
Różnica w cenie to jakieś 100 zł., ale jedna robota i z głowy.

Jak wymienisz sam wkład i nic nie da to i tak trzeba będzie kupić cały termostat ;)

Pozdr.
M.

dlugii6

#3 Post autor: dlugii6 »

no właśnie o tym samym pomyślałem, tylko muszę teraz popatrzeć czy jakieś kabelki doczodzą do obudowy?? a jeżeli czujnik jest poza obudową to w którym miejscu?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: Maciek »

Tak wygląda termostat z czujnikiem:
Obrazek

Jak nie masz tego czujnika widocznego na foto (na górze) to powinien być on gdzieś w okolicy obudowy termostatu. A na nim znajduje się wtyczka.

Pozdr.
M.

Rafik

#5 Post autor: Rafik »

U mnie był bez czujnika cena 140 (wahler). Pytałem w sklepie dlaczego tak drogo a on na to że ten termostat jest razem z obudową i dlatego taki drogi. Dopiero przy wymianie zauważyłem że można było wymienić sam wkład za 35-45 zeta a nie za 140 !!! A wymiana nie zajmuje dużo czasu. Dodam jeszcze że według mnie układ chłodzenia nie wymaga odpowietrzania. Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić.

dlugii6

#6 Post autor: dlugii6 »

chyba masz rację bo gdzieś się doczytałem, że odpowietrzenie następuje automatycznie

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: Maciek »

Tak, układ chłodzenia odpowietrza się sam podczas grzania silnika.
Po ew. wymianie termostatu może być konieczne dolanie płynu do układu.
Na ciepłym silniku poziom powinien być lekko ponad wskaźnik KALT.

Pozdr.
M.

Paweł

#8 Post autor: Paweł »

Witam,

Miałem podobny problem, z tym że kompletny termostat podobno ponad 300 zł. Zakupiłem ten http://allegro.pl/item515728105_515728105.html , montaż chyba nawet szybciej niż kompletu, bo nie ma potrzeby węży zdejmować i po pół godziny grzeje jak nowy :lol:

Pozdr.
Paweł

dlugii6

#9 Post autor: dlugii6 »

Wymieniłem całość i juz jest ok!!! silnik nagrzewa się jak trzeba i nawet nie myslałem, że tak szybko, bo podobno OPLE a szczególnie disle nagrzewają sie wolno...

mpawciooo

#10 Post autor: mpawciooo »

Ja też kupiłem sam wkład i zaraz potem musiałem kupić całość.Okazało się zę termostat sam jest dobry,tylko w obudowie powstały wżery i mimo to że" grzybek " dolegał do powierzchni to płyn i tak przepływał tymi wżerami.I tym sposobem mam w zapasie termostat.Więc jak Ktoś mnie spyta to już wiem co doradzić

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#11 Post autor: rzadki »

naczytałem się o tych termostatach ostatnio i sprawdziłem u siebie, no i niestety objawy jak u każdego - przejechałem łącznie ponad 30 km, z czego niecałe 80 st C uzyskałem po ponad 15 km, a w ogóle nie złapał 90 st. dodam jedynie że na dworzu jakieś -7 st C. ale również moja jazda nie należała do spokojnych i pod górki również trochę cisnąłem - specjalnie żeby zobaczyć termostat :) wiem że najlepiej wymienić cały, ale ciężko mi sponsora namówić na ponad 100 PLN. Zafcia jeździ po świecie od listopada 2002 i nie jest nadmiernie używana, czy to można uznać za argument żeby wymienić tylko wkład? wiem że jeszcze jest mowa o wżerach, ale nie wiem jak je sprawdzić. proszę o podpowiedź :) dodam że termostat mam taki jak w poście kolegi Markaww33 (proszę się nie gniewać że wykorzystam link ze zdjęciem)
http://www.zafiraklub.nazwa.pl/viewtopic.php?t=23

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#12 Post autor: Maciek »

rzadki, w takim razie jak nie masz kasy to wymień sam wkład. Może pomoże ;)

Pozdr.
M.

mpawciooo

#13 Post autor: mpawciooo »

Sam wkład mogę odsprzedać za pół ceny ,a dla forumowicza za browar

banderaz

#14 Post autor: banderaz »

Witam, jestem nowy w tym elitarnym klubie i od razu pytanko. Parę dni temu kupiłem zafirkę 2.2 dti 2002 przejechałem dziś do roboty ok. 35km i wskazówka od temperatury nie drgnęła, a gość od którego ją zakupilem mówił że niedawno wymieniał termostat, to co wymienić razem z obudową?PZDR

Paweł

#15 Post autor: Paweł »

witam,
banderaz poproś mpawcia, może ma jeszcze na zbyciu ten wkład. Jak się zaoferował to może jeszcze aktualne. Ryzyko to browar+trochę roboty i płynu chłodniczego. Chyba to nie to samo co 350 zł? Ja bym tak zrobił.
Pozdrawiam
Paweł

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”