Wentylator + klima - kiedy powinien się załączyć ??
Moderator: Sebu$
Wentylator + klima - kiedy powinien się załączyć ??
Witam.
W związku że już niedługo lato zaczynam myśleć już o klimie.
Pytanko: kiedy powinien załączyć się wentylator po włączeniu klimy ?? Od razu czy też po pewnym czasie - uzyskaniu odpowiedniego ciśnienia w układzie (i jakiego) ??
W związku że już niedługo lato zaczynam myśleć już o klimie.
Pytanko: kiedy powinien załączyć się wentylator po włączeniu klimy ?? Od razu czy też po pewnym czasie - uzyskaniu odpowiedniego ciśnienia w układzie (i jakiego) ??
U mnie jest tak samo wentylator startuje po chwili i co jakiś czas się wyłącza i tak mam od samego początku.piotr1971 pisze:Witam w mojej zosi jest tak że po włączeniu klimy wentylator stoi uruchamia się co jakiś czas nie wiem czy to dobrze czy nie ale chłodzi. Czy to jest prawidłowa praca wentylatora PROSZĘ O ODPOWIEDZ
Dziś pojeździłem trochę po mieście z klimą. Chłodzi ale nie aż tak mocno jak powinna. Zrobiłem z 10-12 km i przed wyłączeniem silnika i klimy podniosłem maskę a tutaj wentyl klimy stoi a chyba powinien chodzić
Kiedyś pytałem się klimiarza i on stwierdził że osuszacz zapchany. Ktoś na forum powiedział że czujnik ciśnienia na osuszaczu może szwankować ?? Jak to najprościej sprawdzić aby nie robić sobie kosztów. Da się jakoś OP-COMem ??
Czy odchylając nadkole z prawej strony jestem w stanie dotknąć osuszacz aby sprawdzić jaką ma temp. podczas pracy ?? Bo podobno jak ciepły to jest ok a jak zimny i oszroniony to jest zapchany.
Aha i w którym miejscu pod samochodem powinna pojawić się woda ?? Bo w astrze zawsze było ją widać a w Zafirze jeszcze nie zauważyłem aby coś leciało
Kiedyś pytałem się klimiarza i on stwierdził że osuszacz zapchany. Ktoś na forum powiedział że czujnik ciśnienia na osuszaczu może szwankować ?? Jak to najprościej sprawdzić aby nie robić sobie kosztów. Da się jakoś OP-COMem ??
Czy odchylając nadkole z prawej strony jestem w stanie dotknąć osuszacz aby sprawdzić jaką ma temp. podczas pracy ?? Bo podobno jak ciepły to jest ok a jak zimny i oszroniony to jest zapchany.
Aha i w którym miejscu pod samochodem powinna pojawić się woda ?? Bo w astrze zawsze było ją widać a w Zafirze jeszcze nie zauważyłem aby coś leciało
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
celius, wentylator może sie u Ciebie nie włączać bo ciśnienie w układzie nie osiąga ciśnienia takiego aby dać sygnał do jego włączenia-mało czynnika.
Również to że klima słabo chłodzi może podpowiadać że czynnika jest w układzie raczej niewiele.
U mnie było juz tak mało że nawet się sprężarka nie włączała-najpierw myslałem że coś poważniejszego padło-bo przecież w tamtym roku nabiłem klimę-czynnik musi być.
Ale po podłączeniu pod maszynę wyszło że czynnika zostało ledwie 100g, przyczyna ubytku okazał się nieszczelny zawór do napełniania klimy.
Pozdro
Również to że klima słabo chłodzi może podpowiadać że czynnika jest w układzie raczej niewiele.
U mnie było juz tak mało że nawet się sprężarka nie włączała-najpierw myslałem że coś poważniejszego padło-bo przecież w tamtym roku nabiłem klimę-czynnik musi być.
Ale po podłączeniu pod maszynę wyszło że czynnika zostało ledwie 100g, przyczyna ubytku okazał się nieszczelny zawór do napełniania klimy.
Pozdro
Zgodziłbym się z Tobą ale ja właśnie w zeszłym roku w sierpniu byłem u klimiarza celem doładowania bo też tak myślałem. On podłączył maszynę i w zasadzie wyszło że brakuje max. 5-10% . Doładował i właśnie wtedy próbowaliśmy i wyszło tak jak pisałem. Wentyl ruszył ale dopiero po paru minutach. Stwierdził że to osuszacz zapchany i dlatego.firek pisze:celius, wentylator może sie u Ciebie nie włączać bo ciśnienie w układzie nie osiąga ciśnienia takiego aby dać sygnał do jego włączenia-mało czynnika.
Również to że klima słabo chłodzi może podpowiadać że czynnika jest w układzie raczej niewiele.
U mnie było juz tak mało że nawet się sprężarka nie włączała-najpierw myslałem że coś poważniejszego padło-bo przecież w tamtym roku nabiłem klimę-czynnik musi być.
Ale po podłączeniu pod maszynę wyszło że czynnika zostało ledwie 100g, przyczyna ubytku okazał się nieszczelny zawór do napełniania klimy.
Pozdro
Teraz właśnie wróciłem z małych testów i na trasie coś tam chłodzi a na postoju raczej nie. Dotykałem osuszacza a on ani ciepły ani zimny, raczej miał temp taką jak reszta metalowych części. Nie zauważyłem też aby gdziekolwiek leciała woda no chyba że osłona silnika by wszystko wchłaniała ale ona raczej nie powinna stać "na drodze" odpływu wody.
Ale dałeś mi do myślenia bo zdjąłem korek z zaworku (z tego przy chłodnicy bo do drugiego ciężko się dostać) i było widać zielony płyn i nie wiem czy zaworek puszcza czy też poprostu to jest pozostałość po ostatnim doładowywaniu. Chyba jutro się do niego przejadę i zapytam o ten zaworek. Ale to i tak nie zmienia faktu ze coś jest nie tak, bo jak miał ostatnio maszynę podłączoną i wyszło mu niby że to osuszacz to zaworek wtedy nie grał roli bo była maszyna odłączona.
Witam
wczoraj nabiłem klimę ( 200 PLN) i mechanior coś czepiał się do wentylatora ( mam tylko jeden) mówił jak część z was że powinien on uruchamiać się od czasu do czasu podczas pracy klimatyzacji.
W związku tym proszę o informację czy u was wentylator włącza się nawet kiedy silnik jest zimny? Czy włączenie wentylatora następuje dopiero gdy temp. Silnika przekracza ileś stopni?
U mnie gdy silnik ma wysoką temp. wentylator włącza sie, ale nie wiem czy "sterowany" jest z silnika czy z klimy?
wczoraj nabiłem klimę ( 200 PLN) i mechanior coś czepiał się do wentylatora ( mam tylko jeden) mówił jak część z was że powinien on uruchamiać się od czasu do czasu podczas pracy klimatyzacji.
W związku tym proszę o informację czy u was wentylator włącza się nawet kiedy silnik jest zimny? Czy włączenie wentylatora następuje dopiero gdy temp. Silnika przekracza ileś stopni?
U mnie gdy silnik ma wysoką temp. wentylator włącza sie, ale nie wiem czy "sterowany" jest z silnika czy z klimy?