Sprężarka klimatyzacji - problemy związanem z działaniem

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
SkonyL

Sprężarka klimatyzacji - problemy związanem z działaniem

#1 Post autor: SkonyL »

Sprowadziłem ZAFIRKĘ Z Niemiec uszkodzoną klimatyzacją. Rok 2004 KLIMATRONIK. Jaka powinna być sprężarka SW 4151 czy NX 5714 - są jednakowe, czy ten układ ma drugi wentylator. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 sie 2011, 22:46 przez SkonyL, łącznie zmieniany 1 raz.

dejna

#2 Post autor: dejna »

zawsze można sprawdzić w ASO - po numerze VIN mogą sprawdzić większość "spornych" elementów. Bez względu na pochodzenie auta.

SkonyL

#3 Post autor: SkonyL »

A MOŻE ktoś posiada katalog epc i by coś doradził ?

Awatar użytkownika
adamekg
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 02 sty 2009, 14:09
Lokalizacja: Jelenia Góra
Model:
Kontakt:

#4 Post autor: adamekg »

Wygląda na NX 9165714, ale dla pewności podaj cały VIN

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#5 Post autor: rzadki »

odgrzeję temat :)

nabiłem klimę. załączyło się wszystko. leciało zimne powietrze. kolejnego dnia już nie załączyło się nic. będzie to pewnie spora nieszczelność. chcę oddać autko do mechanika, ale powiedzcie na których elementach może najprawdopodobniej być nieszczelność? chciałbym wiedzieć o czym będzie do mnie mówił mechanik i żebym mógł się z nim ewentualnie kłócić :)

W tamtym roku dowiadywałem się w InterCarsie jakie koszty i gość mi powiedział że przy oddaniu starej sprężarki (może być niedziałająca, byleby kompletna) będę miał 300zł rabatu, co przy sumie 1500zł robi trochę różnicy. do tego chłodnica w zależności od rodzaju-ale około 450zł. czyli koszty spore. wolałbym jakoś to "połatać" ewentualnie regenerować. czy w sprężarce są jakieś elementy (pierścienie, zawory) które jak się zepsują, to nie dają się naprawić/zregenerować i wtedy konieczny jest zakup nowej?

kicaj

#6 Post autor: kicaj »

ten co nabijal klime dodal srodka fluorescencyjnegi na UV? jesli tak to potrzebujesz tylko lapmpy UV zeby sprawdzic gdzie nieszczelnosc,
inna sprawa jak ci ten gosciu nabijal klime ze nie znalazl takiej duzej nieszczelnosci...

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#7 Post autor: rzadki »

środek pewnie był, kolejnego dnia klima nie zadziałała, a na drugi dzień wyjeżdżałem na tygodniowe wakacje i po powrocie już w sumie nie było co sprawdzać. a przy samym nabijaniu ciśnienie trzymało, po 20 minutach kontrola no i się wydawało że jest OK, a nie było. no nic zrobię przegląd i wykryje co i jak. tylko mam nadzieję że sprężarka cała a padł co najwyżej skraplacz :) zawsze to niższe koszty :)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

SkonyL

#8 Post autor: SkonyL »

Jeśli był środek to i tak pokaże gdzie jest nieszczelność pod światłem uv nie tak łatwo go się pozbyć.JEŚLI JEST 2 wentylator to najczęściej jest dziura za nim w chłodnicy.SPRĘŻARKĘ MOŻESZ SPRAWDZIĆ jeśli obraca się sprzęgło na kole pasowym to wszystko ok oczywiście przy wyłączonej klimie.

pawej

#9 Post autor: pawej »

a ja się dołącze do dyskusji bo ma problem takowy z moją klimą, normalnie wszystko działa klima się załącza ale wystarczy że przyszedł taki upał jak teraz 30 stopni, samochód postał na parkingu parę godzin wsiadam , odpalam i słysze tylko jak sie klima próbuje co chwile załączyć, czuje też to na sprzęgle, nawet jak jadę to czuje jak samochód przyhamowuje jak się klima próbuje włączać, tak jakby ta sprężarka próbowała załączyć ale nie daje rade, tylko że mat miejsce wyłącznie gdy ostro się nagrzeje samochód, dodam że wiatrak od chłodnicy chodzi ostro, klima nabita, ciśnienie trzyma bo sprawdzane 2 razy, co to moze być? po 20 minutach takiej jazdy czuć jakiś swądek nawet czy cóś
nastepnego dnia rano wsiadam do samochodu odpalam i wszystko gra...
jestem umówiony w serwisie jutro rano ale pewnie podłączą automat pod klime sprawdzą że wszystko ok i tyle...
dodam jeszcze że jesienią miałem przygodę drogową z ciężarówki wypadły buraki cukreow i przetarabaniłem się przez nie rozwalają zderzak halogeny i chłodnie klimy, była cała wymieniana
co robić?

SkonyL

#10 Post autor: SkonyL »

adamekg pisze:Wygląda na NX 9165714, ale dla pewności podaj cały VIN
trochę póżno ale podaje wolotgf7542188642

KOPERNIK

#11 Post autor: KOPERNIK »

SkonyL pisze:
adamekg pisze:Wygląda na NX 9165714, ale dla pewności podaj cały VIN
trochę póżno ale podaje wolotgf7542188642




Witam .powiedzcie mi przy jakich temperaturach się klina już nie załącza bo moja już przy -3st już nie chodzi i wyjaśnijcie mi dla czego tak się dzieje

kicaj

#12 Post autor: kicaj »

po co cytujesz?

bo nie ma czego chlodzic...
druga rzecz klima osusza powietrze a powstala wode odprowadza... w jakiej temp woda plynie??

KOPERNIK

#13 Post autor: KOPERNIK »

w plusowej a tzn?

kicaj

#14 Post autor: kicaj »

no to sobie odpowiedziales ;)
oczywiscie ja pisalem w wielkim skrocie, ale generalnie o to chodzi
jest limt temperatury, zazwyczaj jest to ok +5 st, ponizej ktorej klim anie chodzi
zwracam uwage ze nie nalezy mylic pojecia pracy klimy od pracy samej sprezarki...
co ciekawe sam efekt osuszania powietrza mozna zastosowac do lekkiego ogrzania tegoz powietrza, na tej samej zasadzie co halny

jeryyy

#15 Post autor: jeryyy »

Witam.Może ktoś wymieniał lub naprawiał cewkę sprężarki klimy? Chodzi o to że muszę się dobrać do cewki ale nie wiem którędy najlepiej czy od dołu ,czy przodu ,wszędzie ciasno że palca nie da się włożyć. Żeby zmierzyć jej oporność to już nie lada wyczyn a jak wymontować? Z góry dziękuję za podpowiedzi
Ostatnio zmieniony 28 lut 2010, 18:51 przez jeryyy, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”