Strona 1 z 2

Gdzie w Zafirze A jest montowane Webasto?

: 24 wrz 2010, 22:04
autor: oki
Nie ukrywam ze miejsca w komorze silnika jest mało i ciekawi mnie gdzie jest to o ile wogóle jest montowane fabycznie.
Bo chciałbym sobie takie coś zamontować tylko nie mogę znaleźć miejsca.

: 25 wrz 2010, 07:41
autor: Besiek
W prawym błotniku, gdzieś można znaleźć nawet polskiego manuala. Nie pamiętam dokładnie ale na którymś oploskim forum ktoś tego manuala zamieścił.

: 25 wrz 2010, 21:05
autor: oki
Tak w benzynie, mam webasto benzynowe 5 KW wymontowałem ze swojej felicji.
Bardzo fajna i praktyczna zabawka.
Uruchamiam to cudo z pilota i za nim zejdę do auta to już mam ciepełko w środku i dodatkowo nagrzany silnik.
Łatwiejszy rozruch i takie tam .....
Biorąc pod uwagę ze nie garażuję to odchodzi mi dodatkowo atrakcja czyszczenie szyb i parę minut mniej na mrozie
Zużycie też to ma nie duże bo 0,7L/h a wystarczy ze podziała ok 5min.

Dzisiaj uruchomiłem w alarmie opcję PROTURBO i naprawiłem tempomat a dokładnie włącznik stopu (był za daleko pedału)

webasto do 2.0 dti

: 25 wrz 2010, 21:19
autor: pająk210584
koledzy chciałbym miec webasto w swoim 2.0.dti co byscie mi polecili a chcialbym zeby dzialalo z pilota

: 26 wrz 2010, 12:49
autor: oki
Mo nic spróbuję pokombinować, ogólnie to w lewym nadkolu jest moduł wentylatorów i zbiornik spryskiwacza a w prawym jakiś zbiornik chyba dwutlenku wegla.
Czy tak czy inaczej miejsca mało, ale coś będę kombinować dla sprawy.

[ Dodano: Czw Sty 06, 2011 16:31 ]
Webasto BW50 zamontowane, że tak powiem wepchnięte na wcisk bo większe jak oryginalne.
Ale działa i te dodatkowe 5KW ciepełka daje radę nagrzać auto w 10min przy -6 do temperatury gdzie zdejmuję kurtkę i mogę siedzieć w samej bluzce.
Polecam.

Montaż Webasta do Zafiry A silnik Z18XE

: 10 paź 2011, 10:06
autor: narkaz
Przymierzam się do montażu Webasta do mojej Zafiry. Wybór padł na używany piec Thermo Top C. I w związku z tym mam kilka pytań do szanownych kolegów, którzy być może mają albo montowali samodzielnie Webasto. Gdzie najlepiej zamontować piec, niby powinien być zamontowany pod prawym błotnikiem, ale może można by go zamontować gdzieś indziej, bo spod tego błotnika to trochę daleko do silnika z wężami wodnymi. I jeszcze sprawa z climatronikiem. Ja planuję załączać climatronik i wentylatory poprzez podania na panel climatronika napięcia po stacyjce a pokrętło prędkości wentylatora ustawić powiedzmy na 3 zakres. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to chętnie bym je poznał.
Pozdrawiam

: 10 paź 2011, 21:22
autor: oki
Ja ze swoim webasto chodziłem z 1h w koło auta i się zastanawiałem gdzie zamontować.
Nie wiem jak w 1.8 ale w 2.0 miejsca jest wszędzie bardzo mało.
Najlepszym miejscem mogła by być lewa strona (blisko do węży wodnych i obok na skrzyni pompka obiegowa przynajmniej w 2.0 OPC) ale umieszczony jest moduł wentylatorów który skutecznie przeszkadza.
Ostatecznie umieściłem z prawej strony i węże wypuściłem otworem z boku komory silnika do góry i połączyłem w wąż idący do nagrzewnicy kabiny (najbliższe połączenie wodne)
Dzięki takiemu połączeniu mamy odrazu ogrzewanie kabiny i powrót na silnik w małym obiegu.
Co do sterowania climatronika to jest mały problem.
W zwykłym sterowaniu wystarczyło dopiąć zasilanie na drugi bieg prędkości obrotowej wentylatora kabiny bo są oporniki prędkości, w klimatroniku sterowanie silnika odbywa się za pomocą modułu prędkości elektronicznej PWM i nie ma za bardzo jak podać sygnału aby załączyć np 2 czy 3 bieg.
W grupie WV climatroniki miały przewidziane do tego wejście strujące nie wiem czy w oplu ktoś o tym pomyślał.

Z podobnymi problemami radziłem sobie dwa razy rozwiązując problem sterowania następująco:
1. Webasto daje sygnał masy do sterowania przekaźnika funkcji za pomocą niego można podać +12V na zasilanie climatronica (moze wymagac separacji napięć diodami aby nie zasilać pół auta)

2. Dołożenie zewnętrznego rezystora prądowego umieszczonego w tunelu wentylatora i przez niego podanie napięcia na silnik wentylatora (należy dokładnie ustalić jak jest sterowany silnik czy nie ma stałej masy lub zasilania)

: 12 paź 2011, 06:26
autor: narkaz
Dzisiaj dostanę Webasto i też chyba będę z chodził wokoło auta. Co do sterowania to właśnie mam zamiar tak zrobić by załączyć climatronik poprzez przekaźnik z webasta i odseparować to diodami. Tak się zastanawiam, bo na schemacie climatronika jest wejście lub wyjście (właśnie nie wiec jaką pełni funkcję) nr 14 związane z dogrzewaniem. Wprawdzie dotyczy to diesla ale chyba to nie problem. Może to wejście/wyjście by rozwiązało problem. Może ktoś wie coś więcej na temat tego wejścia/wyjścia nr 14 w climatroniku ?

: 12 paź 2011, 17:03
autor: bagat
Ja mam Webasto fabrycznie założone. Co chcecie wiedzieć? Patrząc od przodu auta, przewody (rury) idą na górze po lewej za filtrem powietrza silnika i przy błotniku schodzą w dół a "maszynka" jest gdzieś pod spodem.
W kabibnie to jest tak zrobione:
Obrazek

przy okazji - ktoś wie jak sie tam ustawia godzinę? Zapomniałem jak to sie robi :roll:

: 12 paź 2011, 22:53
autor: oki
Ładny budzik, myślę ze trzeba coś dłuzej przytrzymać aby go ustawić.
Ja u siebie nie mam takiego sterowania bo kosztowało ok 150-200zł więc steruję z pilota alarmu lub poprostu włącznikiem ręcznie.
Czyli fabrycznie jest podobnie jak ja zamontowałem, przewody wychodzą wodne tą dziurą obok filtra powietrza.
Możesz zrobić fotkę jak te przewody idą dalej w komorze silnika, bo ja miałem problem np obok kolumny zawieszenia nie wiedziałem jak to poprowadzić i tak sobie tam jakoś to leży.

: 12 paź 2011, 23:45
autor: bagat
Jasne, foty beda ale w weekend najszybciej.

: 13 paź 2011, 12:01
autor: narkaz
Dobrze by było zobaczyć na zdjęciach w którym miejscu jest webasto wpięte w układ chłodzenia i którędy przewody są poprowadzone do webasta. A jak podłączyliście zasilanie benzyny. Ja planuję podłączyć się bezpośrednio do zbiornika. Ale może macie jakieś inne propozycje?

: 13 paź 2011, 20:10
autor: bagat
narkaz pisze: Ja planuję podłączyć się bezpośrednio do zbiornika.
tak też jest fabrycznie. Przeźroczysty wężyk fi około 2mm ;)

: 14 paź 2011, 21:27
autor: oki
To ja się wpiełem z paliwem hardcorowo w powrót do baku.
Tyle ze faktycznie moje BW50 ma dwa podłączennia i działa przelewowo bo ma wbudowany swój zbiornik.
Normalne termo top mają jedno podłączenie i faktycznie są wpinane do baku.
Która opcja lepsza nie wiem, wiem tylko tyle ze wpiać się w pokrywę pompy jest u nas trudno bo nie ma dostępu bezpośredniego z kabiny.

: 17 paź 2011, 19:29
autor: bagat
Zdjęcia.
http://imageshack.us/g/840/imag0111b.jpg/

Całe to Webasto jest gdzieś za prawym halogenem lub jak kto woli pod prawym reflektorem. Pod spodem widać tylko tłumik wydechowy.