temperatura plynu chlodniczego w 1,8
temperatura plynu chlodniczego w 1,8
Witam wszystkich.
Jestem nowym posiadaczem Opla Zefiry B 1,8 140 KM przebieg 140 tys.2006r i moje pytanie jest następujące czy to normalne ze temperatura płynu chłodniczego trzyma mi się w granicach 98 st. A wentylator mi się włącza przy 105 st.? Widziałem już podobny temat w termostacie, ale nie jest dokończony wiec zakładam nowy temat. Może ktoś wie czy to tak ma być? Co może być przyczyna? Jak to naprawić ewentualnie? Nadmienię tylko ze jestem przed pierwszymi wymianami po zakupie, ponieważ poprzedni właściciel nic nierobi przy aucie od 2 lat; /będę wymieniał rozrząd, filtry paliwa, oleju, kabinowy, pasek klinowy i może EGR wyczyszczę. Ma ktoś propozycje, co powinienem jeszcze po zakupie porobić?? Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
Jestem nowym posiadaczem Opla Zefiry B 1,8 140 KM przebieg 140 tys.2006r i moje pytanie jest następujące czy to normalne ze temperatura płynu chłodniczego trzyma mi się w granicach 98 st. A wentylator mi się włącza przy 105 st.? Widziałem już podobny temat w termostacie, ale nie jest dokończony wiec zakładam nowy temat. Może ktoś wie czy to tak ma być? Co może być przyczyna? Jak to naprawić ewentualnie? Nadmienię tylko ze jestem przed pierwszymi wymianami po zakupie, ponieważ poprzedni właściciel nic nierobi przy aucie od 2 lat; /będę wymieniał rozrząd, filtry paliwa, oleju, kabinowy, pasek klinowy i może EGR wyczyszczę. Ma ktoś propozycje, co powinienem jeszcze po zakupie porobić?? Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
normalne, tak jest fabrycznie "ustawione" a szkoda bo silnik w d... dostaje.yagi pisze:czy to normalne ze temperatura płynu chłodniczego trzyma mi się w granicach 98 st. A wentylator mi się włącza przy 105 st.?
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Nie wiem czemu Opel tak sie znęca termicznie nad swoimi piecami...
Smażą się uszczelniacze prowadnic i niszczą pierścienie tłokowe
Kiedyś przerabiali to na termostaty od VW (88*C) i czujniki załączenia od Poloneza 1.6GLI (92*C) ale nie wiem czy w tych nowych taki numer przejdzie...
Smażą się uszczelniacze prowadnic i niszczą pierścienie tłokowe
Kiedyś przerabiali to na termostaty od VW (88*C) i czujniki załączenia od Poloneza 1.6GLI (92*C) ale nie wiem czy w tych nowych taki numer przejdzie...
105-108*C to normalna temp w tym silniku, a z tym smażeniem uszczelniaczy i pierścieni przesadzacie bo ich temp pracy ma niewiele wspólnego z temp płynu chłodzącego,
wyższa temp pracy silnika jest spowodowana rosnącymi wymogami ekologicznymi, chociażby układy recyrkulacji spalin, obniżają temp w komorze spalania ale podnoszą temp silnika, obecnie najważniejsza jest ekologia, najlepiej żeby z wydechu kwiatki i motyle wylatywały
wyższa temp pracy silnika jest spowodowana rosnącymi wymogami ekologicznymi, chociażby układy recyrkulacji spalin, obniżają temp w komorze spalania ale podnoszą temp silnika, obecnie najważniejsza jest ekologia, najlepiej żeby z wydechu kwiatki i motyle wylatywały
w październiku minie 3 lata jak mam lpg, nie mam nic specjalnego i nie mam z instalacją żadnych problemówyagi pisze:cieniassss- a widze ze masz 1,8 +lpg ja wlasnie jestem przed istalacja lpg. i moje pytanko jest takie czy ta temperatura nie przeszkadza w lpg czy moze cos trzeba po wymieniac pozmieniac??
poddam jeszcze jeden trop - wentylator;
mam 1.8 ale starszą wersję z18xe i miałem problem z wentylatorem, który załączał się tylko na ostatnim biegu tzn. przy wysokiej jak dla silnika temperaturze; przy prawidłowym działaniu wentylatora chłodnicy niższy bieg wentylatora powinien nie dopuszczać do takiej sytuacji i utrzymywać prawidłowa temp. płynu chłodzącego, a bieg najwyższy działać tylko w ekstremalnych sytuacjach;
u mnie temperatura wg wskaźnika jest zawsze poniżej 90
mam 1.8 ale starszą wersję z18xe i miałem problem z wentylatorem, który załączał się tylko na ostatnim biegu tzn. przy wysokiej jak dla silnika temperaturze; przy prawidłowym działaniu wentylatora chłodnicy niższy bieg wentylatora powinien nie dopuszczać do takiej sytuacji i utrzymywać prawidłowa temp. płynu chłodzącego, a bieg najwyższy działać tylko w ekstremalnych sytuacjach;
u mnie temperatura wg wskaźnika jest zawsze poniżej 90
-
- Mieszkaniec
- Posty: 213
- Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: costam
- Gender:
ostatnio miałem problemy z wentylatorem - mechanior mówi, że naprawił i się włącza, ale jakoś nie chciało mi się sprawdzać, bo to niby super fachura jest od opli - najlepszy w okolicy. Wczoraj było ciepełko to po jeżdżeniu trochę po mieście pomyślałem, że dobra okazja żeby sprawdzić - stanąłem pod blokiem, wlazłem w TEST MODE i czekam... dopiero przy 107 się włączył i wyłączył bardzo szybko a temperatura spadła do 99... wystraszyłem się, że jednak coś nie tak, ale tutaj wyżej widzę, że to norma - potiwerdźcie tylko prosżę inni posiadacze 1.8 w benzynie
a ... - nikt nie odpowiedział na pytanie cns80 - ma toto jakiśtam EGR czy nie?
a ... - nikt nie odpowiedział na pytanie cns80 - ma toto jakiśtam EGR czy nie?
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Norma w Oplach z temperaturą. Tam się niemal silnik gotować musi aby uruchomił się układ chłodzenia. Potem są takie kwiatki jak w 1.8XE gdzie 200 tyś km przelotu a silnik żre olej bo pierścienie tłokowe spalone a uszczelniacze prowadnic usmażone.