ECN 59761 --- Termostat

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 6483

#61 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No to mozesz mieć uwalona uszczelke pod głowicą . Po prostu mozesz mieć przedmuchy w kierunku zbiorniczka płynu. Sprawdź sobie czy nie masz tam spalin. Ponoć niektórzy mechanicy maja takie cwane czujniki co to wykrywają. :)

_model_

#62 Post autor: _model_ »

W moim byłem Golfie miałem podobnie. Krótka jazda i wywalenie wody przez korek.
Te czujniki można sobie wyrzucić. U mnie jeden sprawdzał i nic nie wykrył, dla niego było wsio OK.
Po zdjęciu głowicy na pierwszy rzut oka uszczelka nie uszkodzona, ale było jednak pęknięcie i ciśnienie wywalało płyn.

Awatar użytkownika
zosiek07
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 07 wrz 2014, 18:04
Imię: Adrian
Lokalizacja: Garwolin
Auto: Zafia
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#63 Post autor: zosiek07 »

Dzięki za podpowiedzi ;) Sprawdzałem tym urządzeniem i ten płyn nie zmienił koloru.
Wczoraj byłem u jednego speca i twierdzi że może i uszczelka ale bardziej obstawia pękniętą głowicę :(
Bo na zimnym silniku elegancko popyla a jak się rozgrzeje i jest ciepło na dworze to zamula. Jedzie gorzej niż moja Mery 1.6 :)
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2015, 21:57 przez zosiek07, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
DzidekGb
Bywalec
Posty: 182
Rejestracja: 20 wrz 2014, 08:55
Imię: Dzidek
Lokalizacja: Repty Sląskie/UK
Auto: Opel Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z18xer

#64 Post autor: DzidekGb »

I mnie dopadł ECN 59761
Mam pytanie czy termostat z takim num. GM 55577072 będzie pasował do mojego 1.8
Katalog części pisze to tak:
37 24405922 6338018 -HOUSING,THERMOSTAT (NLS.- USE 55577072 13 38 178)
...........................................................................................................................................
Oryginał w dobrej cenie ale oby to był ten numer :)
Dobra już zakupiłem bo były tylko trzy sztuki o tym numerze...koszt oryginału 110zł :ok:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 05 cze 2015, 07:35 przez DzidekGb, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#65 Post autor: Bodek »

DzidekGb pisze:I mnie dopadł ECN 59761
Mam pytanie czy termostat z takim num. GM 55577072 będzie pasował do mojego 1.8
Katalog części pisze to tak:
37 24405922 6338018 -HOUSING,THERMOSTAT (NLS.- USE 55577072 13 38 178)
...........................................................................................................................................
Oryginał w dobrej cenie ale oby to był ten numer :)
Dobra już zakupiłem bo były tylko trzy sztuki o tym numerze...koszt oryginału 110zł :ok:
[url=http://s25.postimg.org/q91propsb/image.jpg]Obrazek[/url]
Napisz w odpowiednim temacie - sprawdzimy ;)

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... &start=105
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
DzidekGb
Bywalec
Posty: 182
Rejestracja: 20 wrz 2014, 08:55
Imię: Dzidek
Lokalizacja: Repty Sląskie/UK
Auto: Opel Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z18xer

#66 Post autor: DzidekGb »

Już jest w odpowiednim miejscu szefie :)

Awatar użytkownika
zosiek07
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 07 wrz 2014, 18:04
Imię: Adrian
Lokalizacja: Garwolin
Auto: Zafia
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#67 Post autor: zosiek07 »

Późno odpisuję z rozwiązaniem swojego problemu z wyrzucaniem płynu chłodniczego ale piszę :)
Problemem był drobny szczegół.. Mianowicie korek od zbiorniczka. Dokręciłem go na max tak że już dalej się nie da i problem się rozwiązał, płynu nie wyrzuca, wentylator się kręci i jest git :)

skalafior

#68 Post autor: skalafior »

Witam, szanownych użytkowników Zafirek.
Miałem ostatnio przejścia z moim autkiem, między innymi problemem był układ chłodzenia. Z tego co się dowiedziałem to istotną rzeczą w oplach jest szczelność układu.
Układ jest ciśnieniowy, dzięki zwiększonemu ciśnieniu podnosi temp wrzenia płynu i silnik może normalnie funkcjonować w wyższych temperaturach. Jeśli nie ma szczelności może dochodzić do wrzenia chłodziwa.
Cytując mojego machera "koniecznie płyn dobrej jakości o podniesionej temp wrzenie i częsta kontrola szczelności przez o sprawdzanie stanu płynu no i korek dokręcony do oporu"

Zastanawiam się czy da się zmodyfikować termostat żeby otwierał się trochę wcześniej, tak ok 95-98 st. Może jakiś moduł który włączałby grzałkę.
Ciekawi mnie w jakim celu te auta mają podniesioną temp pracy, i czy obniżenie temp otwarcia wpłynie na prace silnika.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#69 Post autor: paweldm »

Wyższe ciśnienie w układzie chłodzenia występuje w większości silników, jest wymagane do ich prawidłowej pracy. Przy niskim ciśnieniu może dochodzić do miejscowego wrzenia i zakłócać obieg cieczy.
Termostat otwiera się wcześniej robi to stopniowo. Przy podanej przez ciebie temperaturze, termostat powinien być w pełni otwarty
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

l3cho
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 26 maja 2016, 00:13
Imię: Marcin
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#70 Post autor: l3cho »

Witam
Niestety i u mnie padł termostat, silnik podczas jazdy 79 stopni :( i kod błędu metodą pedałową wskazującego na termostat.
Jak to jest teraz z tymi termostatami, czytałem że można kupić termostat do Chevroleta który pasuje do Zafiry i jest o połowę tańszy - co o tym sądzicie?

Skasowany użytkownik 6483

#71 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Skoro pasuje od innego auta to warto sie nad kupnem zastanowić o ile jest tańsze. Ważne jest równiez to w jakim zakresie temperatur się otwiera tak abyś miał zawsze silnik dogrzany :)

l3cho
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 26 maja 2016, 00:13
Imię: Marcin
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#72 Post autor: l3cho »

Mam dylemat, który wybrać, czy oryginał, czy zamiennik, przedział cenowy termostatów waha się w cenie 150-500zl. To dosyć duża rozbieżność. Pozycje którymi jestem zainteresowany:

Termostat oryginalny (jaki producent?):
http://www.opel-sklep.com/mobile/pl/p/T ... EL-GM/1232#

Termostaty zamienniki?:
http://www.autoczescionline24.pl/oenumber/1338178.html

Termostat najtańszy:
http://allegro.pl/obudowa-termostat-ope ... 38986.html

Czym te wszystkie termostaty się różnią i który byście wybrali?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#73 Post autor: Bodek »

l3cho pisze:Mam dylemat, który wybrać, czy oryginał, czy zamiennik, przedział cenowy termostatów waha się w cenie 150-500zl. To dosyć duża rozbieżność. Pozycje którymi jestem zainteresowany:

Termostat oryginalny (jaki producent?):
http://www.opel-sklep.com/mobile/pl/p/T ... EL-GM/1232#

Termostaty zamienniki?:
http://www.autoczescionline24.pl/oenumber/1338178.html

Termostat najtańszy:
http://allegro.pl/obudowa-termostat-ope ... 38986.html

Czym te wszystkie termostaty się różnią i który byście wybrali?
Myślę, że środkowa pozycja jest akceptowalna ;)

WAHLER - wystarczy, chociaż do oryginału 80PLN ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

l3cho
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 26 maja 2016, 00:13
Imię: Marcin
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#74 Post autor: l3cho »

Wahler czy Pilburg ?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#75 Post autor: Bodek »

l3cho pisze:Wahler czy Pilburg ?
w sieci polecają wahler- a, później pierburg - ale czy na 100% - nie wiem
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”