[B]Klimatyzacja - przestała działać
Odświeżam temat bo i moją Z dopadła choroba klimatyzacji.
Podjechałem do (przyznaję - przypadkowego) magika - stwierdził, że mam mało czynnika.
Poruszał wiatrakiem przy skraplaczu. Ponieważ na dole był luźny - stwierdził, że skraplacz do wymiany.
Nie widać dziur, wgnieceń. Wizualnie wszystko ok. Nie miałem żadnego dzwona.
1. Czy nie można tego naprawić? np. poprzez prawidłowe przymocowanie wiatraka, dokręcenie opasek itp.
2. Jeżeli koniecznie trzeba wymienić - jaki zamiennik (jakiej firmy) zastosować?
Pozdrawiam
Podjechałem do (przyznaję - przypadkowego) magika - stwierdził, że mam mało czynnika.
Poruszał wiatrakiem przy skraplaczu. Ponieważ na dole był luźny - stwierdził, że skraplacz do wymiany.
Nie widać dziur, wgnieceń. Wizualnie wszystko ok. Nie miałem żadnego dzwona.
1. Czy nie można tego naprawić? np. poprzez prawidłowe przymocowanie wiatraka, dokręcenie opasek itp.
2. Jeżeli koniecznie trzeba wymienić - jaki zamiennik (jakiej firmy) zastosować?
Pozdrawiam
Zanim zacznę rozbierać proszę was o poradę.
Jakie macie wskazania w opcomie w dziale klimy ECC dane nr5 ?
u mnie jest:
temperatura zewnętrzna - 0 stopni,
inne temperatury raczej w normie.
Na wyświetlaczu (radia) i w dziale opcom silnika pokazuje temp. właściwą ok 18 stopni.
Zastanawiam się czy to wskazanie nie jest przyczyną braku klimy.
Ciśnienie w układzie klimy jest ok. 900 kPa.
Jak włączam i wyłączam klimę (pod radiem) słychać delikatnie kliknięcie i malutką zmianę w obrotach silnika. Sprężarka chyba działa, ciśnienie chyba jest dobre.
Nadmuch działa,klapki mieszające chyba też.
Jak myślicie co to może być za usterka, że klima nie chłodzi !?
Jakie macie wskazania w opcomie w dziale klimy ECC dane nr5 ?
u mnie jest:
temperatura zewnętrzna - 0 stopni,
inne temperatury raczej w normie.
Na wyświetlaczu (radia) i w dziale opcom silnika pokazuje temp. właściwą ok 18 stopni.
Zastanawiam się czy to wskazanie nie jest przyczyną braku klimy.
Ciśnienie w układzie klimy jest ok. 900 kPa.
Jak włączam i wyłączam klimę (pod radiem) słychać delikatnie kliknięcie i malutką zmianę w obrotach silnika. Sprężarka chyba działa, ciśnienie chyba jest dobre.
Nadmuch działa,klapki mieszające chyba też.
Jak myślicie co to może być za usterka, że klima nie chłodzi !?
Tam jest 0 stopni tym się nie przejmuj.
Napisałeś ze sprężarka chyba się załącza a ciśnienie chyba jest dobre.
Masz opcoma to sprawdź czy ciśnienie po włączeniu klimy rośnie (przynajmniej do 1200kPa na początku).
Sprężarkę możesz sprawdzić optycznie przecież widać czy wał sprężarki się obraca chyba że masz sprężarkę bezsprzęgłową ale w tym roczniku chyba już nie występowała.
Napisałeś ze sprężarka chyba się załącza a ciśnienie chyba jest dobre.
Masz opcoma to sprawdź czy ciśnienie po włączeniu klimy rośnie (przynajmniej do 1200kPa na początku).
Sprężarkę możesz sprawdzić optycznie przecież widać czy wał sprężarki się obraca chyba że masz sprężarkę bezsprzęgłową ale w tym roczniku chyba już nie występowała.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Dzięki za rady.
Wydaje mi się że to jednak sprężarka. Klima nie była nabijana i od nowości trzyma. Tydzień temu w trasie jeszcze działała.
Chociaż dzisiaj ciśnienie miałem trochę niższe (ok. 700 kPa). Po odpaleniu klimy ciśnienie raczej nie rośnie.
Po niedzieli jadę do jakiegoś fachowca. Może to tylko cewka padła.
Wkrótce mam znowu trasę, a bez klimy to wiecie jak jest
Szerokości wszystkim zafiromaniakom.
Wydaje mi się że to jednak sprężarka. Klima nie była nabijana i od nowości trzyma. Tydzień temu w trasie jeszcze działała.
Chociaż dzisiaj ciśnienie miałem trochę niższe (ok. 700 kPa). Po odpaleniu klimy ciśnienie raczej nie rośnie.
Po niedzieli jadę do jakiegoś fachowca. Może to tylko cewka padła.
Wkrótce mam znowu trasę, a bez klimy to wiecie jak jest
Szerokości wszystkim zafiromaniakom.
Ciśnienie w układzie klimatyzacji zależy od ilości czynnika i temperatury zewnętrznej.Wczoraj miałem klienta ze świeżo uzupełnioną klimatyzacją miał ciśnienie 900kPa a u mnie było 640 (klima nie uzupełniana chyba z 5 lat).
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.
Witam
Mam problem z ręczną klimatyzacją wymieniłem już bezpiecznik cewce i sprężarka się już załącza nabiłem i odgrzybiłem cały układ , ciśnienie przy wyłączonej klimie ok 700kPa gdy przy włączonej wzrasta do 1300kPa ale tylko na postoju w trakcie jazdy spada 780 kPa wentylator mam pojedyńczy i chyba się nie załącza , macie jakieś rady co jeszcze mogę sprawdzić ,gdyż prawie wogóle nie chłodzi ?? Wentylator jest sprawny bo pracuje gdy silnik osiąga wysoką temperaturę.Op-com nie może się połaczyć z modułem klimatyzacji może to normalne przy recznej ?
Mam problem z ręczną klimatyzacją wymieniłem już bezpiecznik cewce i sprężarka się już załącza nabiłem i odgrzybiłem cały układ , ciśnienie przy wyłączonej klimie ok 700kPa gdy przy włączonej wzrasta do 1300kPa ale tylko na postoju w trakcie jazdy spada 780 kPa wentylator mam pojedyńczy i chyba się nie załącza , macie jakieś rady co jeszcze mogę sprawdzić ,gdyż prawie wogóle nie chłodzi ?? Wentylator jest sprawny bo pracuje gdy silnik osiąga wysoką temperaturę.Op-com nie może się połaczyć z modułem klimatyzacji może to normalne przy recznej ?
- radmar1702
- Bywalec
- Posty: 159
- Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Model:
Witam wszystkich ! A mianowicie mam problem z klimatyzacją tego typu. Po napełnieniu klimatyzacji działa do dziś czyli ponad 2 miesiace tylko słychać syczenie jak jest załączona. chłodnica klimatyzacji nowa, tylko małe zastrzeżenie jak odkręce zawór wysokiego ciśnienia się bobliło raz odkręcałem więc pytam. czy ktoś jest w stanie pomóc lub polecić jakiegoś fachowca z ostrowa wielkopolskiego lub okolic.
W moim przypadku przygoda z niedziałającą klimą miała co najmniej dziwny przebieg...
wg dokumentacji poprzedniego właściciela, klima robiona była przed dwoma laty, pracowała bez zarzuty, myślałem właśnie, żeby filtr kabinowy wymienić i odgrzybić układ, aż tu nagle jadąc do pracy włączam....i nic, świeci się tylko kontrolka na przycisku włączania jak zwykle...Kilka prób i dalej bez rezultatu...
Pierwsza myśl? Forum oczywiście, pierwsza wstępna diagnoza po lekturze: albo czynnik uleciał, albo bezpiecznik cewki siadł. Podjechałem do znajomego, który zajmuje się serwisem klimatyzacji i odkręciliśmy zawór ciśnieniowy, syczy, ale jego zdaniem maluuutko gazu, jeżeli spanie poniżej 100g klima się nie załączy. Powiem szczerze, że przed awarią nie zauważyłem obniżenia wydajności pracy klimatyzacji. Decyzja: dobijamy, ale jutro jak rozgrzebany partol przeprawowy zwolni miejsce przy kombajnie. Mimo wszystko wziąłem miernik do ręki i sprawdzam napięcie na kostce przy wciśniętym przyciski klimy: 0 czyli nic, ale czy przy braku czynnika nie powinno właśnie nie dawać napięcia na sprężarkę??? Podpiąłem kostkę, pojechałem do domu. Po zatrzymaniu, studzę turbinkę jak zwykle i obserwuję obroty na postoju, czy czasem DPF diabelski się nie obudził, i coś mi nie pasuje...0,9 l/h, zauważyłem po chwili, że przycisku klimy nie wyłączyłem, a klima działa! Włączam, wyłączam, OK chłodzi aż miło...
Co za chochlik?
wg dokumentacji poprzedniego właściciela, klima robiona była przed dwoma laty, pracowała bez zarzuty, myślałem właśnie, żeby filtr kabinowy wymienić i odgrzybić układ, aż tu nagle jadąc do pracy włączam....i nic, świeci się tylko kontrolka na przycisku włączania jak zwykle...Kilka prób i dalej bez rezultatu...
Pierwsza myśl? Forum oczywiście, pierwsza wstępna diagnoza po lekturze: albo czynnik uleciał, albo bezpiecznik cewki siadł. Podjechałem do znajomego, który zajmuje się serwisem klimatyzacji i odkręciliśmy zawór ciśnieniowy, syczy, ale jego zdaniem maluuutko gazu, jeżeli spanie poniżej 100g klima się nie załączy. Powiem szczerze, że przed awarią nie zauważyłem obniżenia wydajności pracy klimatyzacji. Decyzja: dobijamy, ale jutro jak rozgrzebany partol przeprawowy zwolni miejsce przy kombajnie. Mimo wszystko wziąłem miernik do ręki i sprawdzam napięcie na kostce przy wciśniętym przyciski klimy: 0 czyli nic, ale czy przy braku czynnika nie powinno właśnie nie dawać napięcia na sprężarkę??? Podpiąłem kostkę, pojechałem do domu. Po zatrzymaniu, studzę turbinkę jak zwykle i obserwuję obroty na postoju, czy czasem DPF diabelski się nie obudził, i coś mi nie pasuje...0,9 l/h, zauważyłem po chwili, że przycisku klimy nie wyłączyłem, a klima działa! Włączam, wyłączam, OK chłodzi aż miło...
Co za chochlik?
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 04 cze 2013, 10:28
- Imię: Stachu
- Lokalizacja: Poznań okolice
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Padła mi klima, jestem w Chorwacji. Nie pokazuje żadnego błędu, ale jak zmniejszę nadmuch do 0 to słychać zgrzyt i tarcie, po włączeniu dmuchawy na 3-7 nic się nie dzieje, dmucha ciepłym. pewnie zaciera się sprężarka. Można to jakoś zreanimować (?), bo wymiana tutaj jest bardzo droga i nie wiem ile może potrwać....
To i ja pochwale sie problemem. Klima padła, bezpieczniki ok, czynnik jest, błędów nie wywala. Sprawdziłem zaworek, sykneło, czyli jest. Zauważyłem, że jak właczam klime to obroty lekko się podnoszą, wyłaczam to lekko opadaja. Po właczeniu nie wzrasta spalanie chwilowe. Panowie jakie sugestie, co to może być. Jak sprawdzić działanie cewki na sprężarce?
ZAFIRA B 1,9CDTI 120KM Klima MANUALNA
Opisze swoj problem bo juz mi rece opadają.
Klima nabita, układ szczelny.
Op-com uruchamia w trybie testu
1. przekazniki klimy ( chlodzi czyli sprezarka, cewka i sprzeglo OK)
2. przekazniki wentylatorow ( wszystkie biegi chodza )
2. cisnieniew ukladzie 660kPa ( nie za malo ? )
3. spiecie pinów w kostce czujnika cisnienia nie uruchamia wentylatorów - dlaczego ?
3.1 czujnik cisnienia wymienialem na inny i tez nic
4. Wychodzi na to ze wszystkie elementy klimy sa sprawne a nie dziala ?
Jakies sugestie ?
Opisze swoj problem bo juz mi rece opadają.
Klima nabita, układ szczelny.
Op-com uruchamia w trybie testu
1. przekazniki klimy ( chlodzi czyli sprezarka, cewka i sprzeglo OK)
2. przekazniki wentylatorow ( wszystkie biegi chodza )
2. cisnieniew ukladzie 660kPa ( nie za malo ? )
3. spiecie pinów w kostce czujnika cisnienia nie uruchamia wentylatorów - dlaczego ?
3.1 czujnik cisnienia wymienialem na inny i tez nic
4. Wychodzi na to ze wszystkie elementy klimy sa sprawne a nie dziala ?
Jakies sugestie ?
Ostatnio zmieniony 12 cze 2015, 09:09 przez borysj5, łącznie zmieniany 2 razy.