[B]"Quickheat" System szybkiego nagrzewania
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 23 sty 2011, 18:23
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Pisałem o trzech przewodach dla sterowania grzałką gdyż ja odczytuję ze schematu że sterowanie jest zasilane z FR14-bezpiecznik w tylnym zespole elektroniczny ( FE27 w centralnym module elektr. w wersjach nie posiadających tylnego zespołu), CAN-BUS, oraz masa. Co innego zasilanie prądowe grzałki z FB4 i oddzielna masa.
Ale chodzi mi o to w co i jak jest wpięty kabelek sterujący (te trzy żyły).
[ Dodano: Nie Paź 23, 2011 15:51 ]
Tak jest na schemacie, ale jak jest w rzeczywistości.
Ale chodzi mi o to w co i jak jest wpięty kabelek sterujący (te trzy żyły).
[ Dodano: Nie Paź 23, 2011 15:51 ]
Tak jest na schemacie, ale jak jest w rzeczywistości.
Pozdrawiam-
LGUM z Lublina
LGUM z Lublina
Na schemacie który posiadam dwa z tych przewodów są masowe, co prawda różnią się grubością i kolorem a jeden w magistralę CAN, akurat w tym miejscu kiepsko widać ale jest to chyba CAN-H.
Pytasz w rzeczywistości gdzie jest wpięty, tego nie wiem, trzeba sprawdzić ale to nie ma znaczenia, trzeba tylko wiedzieć w którą magistralę CAN ma to być wpięte bo jak wiesz są jakby trzy obwody tej magistrali a w którym miejscu wiązki nie ma znaczenia!
Pytasz w rzeczywistości gdzie jest wpięty, tego nie wiem, trzeba sprawdzić ale to nie ma znaczenia, trzeba tylko wiedzieć w którą magistralę CAN ma to być wpięte bo jak wiesz są jakby trzy obwody tej magistrali a w którym miejscu wiązki nie ma znaczenia!
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 23 sty 2011, 18:23
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Przy kablach wpiętych do opornicy dmuchawy jest w mojej zafirce nie podłączona złączka 12 stykowa która ma rozszyte 3 kabelki właśnie o kolorach (zielony, brązowy i czarny) odpowiadających tym które wg schematu dochodzą do sterowania grzałki QH.
Może ktoś mi potwierdzi moje domysły?
Może ktoś mi potwierdzi moje domysły?
Pozdrawiam-
LGUM z Lublina
LGUM z Lublina
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 23 sty 2011, 18:23
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Przy chłodniejszych porankach można docenić szybko pojawiające się miłe ciepełko w samochodzie dzięki domontowaniu na wiosnę dogrzewania QH. Wszystko daje się zrobić.
Z tym że mam pytanie do posiadaczy QH. Obecnie po uruchomieniu silnika gdy samochód stoi na biegu jałowym po pewnym czasie załączane są grzałki QH (wszystkie 4 sekcje) wtedy napięcie spada poniżej 12V. Mam założony alternator DENSO 130A, ale akumulator 70Ah już chyba dogorewa. Jeżeli obroty przekroczą 1000 to napięcie rośnie , aby przy 1500 osiągnąć noralny poziom 13,5-13,8V (po wyłączeniu grzałek 13,9-14,1V).
Czy w oryginale QH też tak obciąża aku?
Z tym że mam pytanie do posiadaczy QH. Obecnie po uruchomieniu silnika gdy samochód stoi na biegu jałowym po pewnym czasie załączane są grzałki QH (wszystkie 4 sekcje) wtedy napięcie spada poniżej 12V. Mam założony alternator DENSO 130A, ale akumulator 70Ah już chyba dogorewa. Jeżeli obroty przekroczą 1000 to napięcie rośnie , aby przy 1500 osiągnąć noralny poziom 13,5-13,8V (po wyłączeniu grzałek 13,9-14,1V).
Czy w oryginale QH też tak obciąża aku?
Pozdrawiam-
LGUM z Lublina
LGUM z Lublina
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Odkopuję. W piątek wybieram się na szabrowanie części w stacji demontażu, gdzie wypatrzyłem za grosze moduł szybkiego nagrzewania. Zastanawiam się nad dołożeniem tego do Zafiry. Czy ktoś wzbogacał już swoje auto o dodatkową nagrzewnicę? Dużo jest przy tym pracy? Czy oprócz nagrzewnicy potrzebny jest jakiś moduł sterujący?
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 23 sty 2011, 18:23
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Nagrzewnica jest wyposażona w sterownik i komunikuje się z resztą poprzez CAN-a. Dołożenie nagrzewnicy Quickheat jest to trochę zabawy instalacyjnej (najlepiej żeby była z kablami prądowymi + bezpiecznik chyba 100A), następnie aktywacja modułu z wykorzystaniem np. OPCOM-a. Najbardziej upierdliwa i kosztowa jest wymiana alternatora jeżeli masz w oryginale 100A to powinno się założyć 130A lub 140A.
Tak jak pisałem kiedyś QH bardzo obciąża system zasilania/akumulator jeżeli w chłody zaraz po uruchomieniu jeździ się na niskich obrotach lub stoi.
Tak jak pisałem kiedyś QH bardzo obciąża system zasilania/akumulator jeżeli w chłody zaraz po uruchomieniu jeździ się na niskich obrotach lub stoi.
Pozdrawiam-
LGUM z Lublina
LGUM z Lublina
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Znalazłem bardzo dokładny tutorial: przetłumaczone z rosyjskiego
Wychodzi na to, że dołożenie nie wymaga żadnych skomplikowanych działań, więc za 50 zł kupiłem komplet, w którym brakuje tylko bezpiecznika
Wychodzi na to, że dołożenie nie wymaga żadnych skomplikowanych działań, więc za 50 zł kupiłem komplet, w którym brakuje tylko bezpiecznika
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 23 sty 2011, 18:23
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Po zapoznaniu się z toturialem instalacji QH podnym przez kolegę FORA wychodzi na to że mam zaprogramowany w module EHS niewłaściwy index kodu 004 03. Wg kolegów z zaprzyjaźnionego forum RU z tego co zrozumiałem dla ZAFIRY B z silnikiem CDTI 1,9 index ten powinien być ustawiony na 003. Natomiast 004 jest ustawiany dla silników benzynowych.
Potrzebuję żeby ktoś kto posiada oryginalnie zamontowany działający QH w swojej Zafirce B 1,9 cdti sprawdził i podał jaki dla modułu EHS ma ustawiony indeks kodu. Czy to jest 003 03, czy może 003 02, a może jeszcze jakiś inny?
Z góry dzięki,
Potrzebuję żeby ktoś kto posiada oryginalnie zamontowany działający QH w swojej Zafirce B 1,9 cdti sprawdził i podał jaki dla modułu EHS ma ustawiony indeks kodu. Czy to jest 003 03, czy może 003 02, a może jeszcze jakiś inny?
Z góry dzięki,
Pozdrawiam-
LGUM z Lublina
LGUM z Lublina
-
- Debiutant
- Posty: 41
- Rejestracja: 04 sie 2015, 23:04
- Lokalizacja: Warszawa-Wyszków
- Model:
- Kontakt:
Panowie, mam problem z EHS.
Jak sprawdzić czy to grzejnik czy coś innego ??
Jak sprawdzić czy to grzejnik czy coś innego ??
Kod: Zaznacz cały
Ilość zapisanych kodów błędów:5
B0991 - Obwód elementu grzewczego 1, wadliwe działanie
(00) - Nie występuje
B0992 - Obwód elementu grzewczego 2, wadliwe działanie
(00) - Nie występuje
B0993 - Obwód elementu grzewczego 3, wadliwe działanie
(00) - Nie występuje
B0994 - Obwód elementu grzewczego 4, wadliwe działanie
(00) - Nie występuje
B0995 - Zasilanie elementów grzewczych, wadliwe działanie
(00) - Nie występuje
...:::www.PioMar.co:::...
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 23 sty 2011, 18:23
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Według mnie to wygląda na brak zasilania "prądowego" grzałki. Pierwsze sprawdziłbym 100A bezpiecznik FB4. Jeżeli nie jet przepalony to sprawdziłbym czy jest napięcie na prądowych zaciskach modułu EHS.
Pozdrawiam-
LGUM z Lublina
LGUM z Lublina
-
- Debiutant
- Posty: 41
- Rejestracja: 04 sie 2015, 23:04
- Lokalizacja: Warszawa-Wyszków
- Model:
- Kontakt:
Hmmm. Dziwna sprawa, odkręcony był przewód minusowy w komorze silnika. Czyżby Niemiec przy naprawie zapomniał podpiąć ? Przykreciłem przewod i wszystko działa w porządku, żadnych błędów, spięć itp.
Mój problem rozwiązany. Pozdrawiam
Mój problem rozwiązany. Pozdrawiam
...:::www.PioMar.co:::...
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 23 sty 2011, 18:23
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
"odkręcony był przewód minusowy w komorze silnika."
Raczej był to roztropny właściciel/ sprzedający: gdy w chłodne dni się nie jeździ (albo krótkie przebiegi,) a tylko na krótko odpala samochód to QH "zjada"energię z akumulatora.
Raczej był to roztropny właściciel/ sprzedający: gdy w chłodne dni się nie jeździ (albo krótkie przebiegi,) a tylko na krótko odpala samochód to QH "zjada"energię z akumulatora.
Pozdrawiam-
LGUM z Lublina
LGUM z Lublina
-
- Debiutant
- Posty: 41
- Rejestracja: 04 sie 2015, 23:04
- Lokalizacja: Warszawa-Wyszków
- Model:
- Kontakt:
Możliwe, cieszę się ze odnalazłem usterkę gdyż chciałem z ciemno kupić grzejnik . Kasa byłaby wydana bez potrzeby
...:::www.PioMar.co:::...