ECN 59761 --- Termostat

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#91 Post autor: Crazy »

Poczytaj sobie gościa komentarze z ostatniego miesiąca
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#92 Post autor: Mawerix »

Panowie mam pytanie, po uruchomieniu "tajnego" menu zauważyłem że temperatura silnika nie przekracza 80'C nawet po długiej trasie jaki powinny być optymalne wskazania temperatury :?:
Nie sprawdzałem czy jest różnica w odczytach między wyświetlaczem a op- comem.
Ostatnio zmieniony 27 paź 2016, 21:40 przez Mawerix, łącznie zmieniany 1 raz.

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#93 Post autor: Crazy »

wg mnie jest ok, te silniki tak trzymają temperaturę, w lecie i na klimie jest pare st więcej.
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Bartek358
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 22 paź 2016, 13:26
Imię: Bartosz
Lokalizacja: ZST
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#94 Post autor: Bartek358 »

Jak w tym menu jest opisana temperatura silnika? W astrze miałem bardziej rozbudowany ten komputer i było - coolant :roll:

lukasgb
Posty: 2
Rejestracja: 20 wrz 2016, 22:34
Lokalizacja: Kraków
Model:

#95 Post autor: lukasgb »

Witam serdecznie kolegów, podepnę się pod temat z chłodzeniem silnika. Bardzo bym prosił o jakieś wskazania, problem polega na tym że auto po nagrzaniu się wyrzuca płyn chłodniczy przez zbiornik z dość dużym ciśnieniem. po zgaszeniu znika praktycznie cały płyn ze zbiornika i tak w kółko odpalamy nagrzewany silnik do 103 -105 stopni włącza się wentylator a płyn przez przewał ucieka ze zbiornika (po odkręceniu korka ze zbiornika gotuje się niesamowicie wywala strasznie płyn) Wymieniłem termostat wraz z obudową na febiego i nic to nie dało, rura miedzy chłodnica a termostatem jest praktycznie bez ciśnienia.
proszę o pomoc gdzie szukać.

Skasowany użytkownik 6483

#96 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Jak dla mnie to wygląda na to ,że albo kupiłes walnięty termostat albo cos Ci podeszło pod niego w taki sposób ,że blokuje otwarcie. W ten sposób możesz szybko zagotować silnik. Moja rada : wyjmij termostat i sprawdź czy wszystko z nim w porządku. To bardziej optymistyczna wersja , ta mniej optymistyczna to walnieta uszczelka głowicy i masz przedmuchy do układu chłodzenia. dziwne jedynie to,że nie masz żadnego ciśnienia na węzu do chłodnicy , tak jakby tam nie dochodził wcale płyn. Sprawdź ten termostat na początek kolego. :)

PETERSS
Mieszkaniec
Posty: 216
Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#97 Post autor: PETERSS »

Kurcze nie wygląda to dobrze według mnie masz dwie rzeczy na szybko do sprawdzenia:
Zbadać testerem zawartość spalin w płynie chłodniczym-jeśli ok to :
Ustawienie zaworów.
Daj znać co wyszło.

lukasgb
Posty: 2
Rejestracja: 20 wrz 2016, 22:34
Lokalizacja: Kraków
Model:

#98 Post autor: lukasgb »

Witam ponownie. Bawimy się dalej z tematem. Rozebrałem stary termostat czyli została obudowa i tak założyłem (czyli przelotowo) wszystko jak ręką odjąć dziś przejechane w ciepły dzień ok 20 km po mieście i jest dobrze wentylator włącza się płyn uspokoił się nie gotuje czuć delikatne ciśnienie na węży między chłodnica a (termostatem tzn obudową). Ciekawi mnie jak sprawdzić ten nowy termostat czy otwiera czy nie? Chyba trzeba będzie starym sposobem zagotować wodę i zobaczyć czy będzie otwierał się, może być wadliwy przecież- tak mi się wydaje. Co do uszczelki pod głowicą to chyba ciśnienie wychodziło by zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku -mówimy o przedmuchu, i pewnie jeszcze kilka innych objawów było by takowej awarii. Co o tym myślicie?

neciape
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 07 cze 2018, 23:56
Imię: marcin
Auto: opel zafira b 1.8
Model: zb
Oznaczenie silnika: z18xer

#99 Post autor: neciape »

witam wszystkich, nie mogłem znaleźć podobnego tematu więc pozwoliłem sobie otworzyć nowy. Mam problem taki, że przy wypedałowaniu przy zapłonie wyskakuje mi błąd ecn 59761 (gdzieś wyczytałem, że to problem z termostatem) a przy podpięciu kompa żaden błąd mi nie wyskakuje. Nie wiem czy drążyć ten temat u jakiegoś speca czy czekać aż będą jakieś objawy typu: przegrzanie się płynu chłodniczego ? proszę o poradę kogoś kumatego w tym temacie, pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#100 Post autor: Tazz »

A sprawdzałeś temp w test mode?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

neciape
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 07 cze 2018, 23:56
Imię: marcin
Auto: opel zafira b 1.8
Model: zb
Oznaczenie silnika: z18xer

#101 Post autor: neciape »

nie

Dodano po 1 minucie 32 sekundach:
jutro sprawdzę, na co tam zwrócić uwagę?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#102 Post autor: Tazz »

Wejdź w test mode, odpal auto i się przejedź , patrz jak zachowuje się temperatura podczas jazdy (coolant)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#103 Post autor: Mariusz »

Jeśli wyskoczył Ci błąd termostatu to wskazania temperatury nic Ci nie powiedzą. Awaria termostatu może być dwojaka.
1. Mogą zerwać się gumowe oringi i wtedy jest pełen przepływ i to możesz wypatrzyć w test mode obserwując temperaturę w czasie jazdy. Ta awaria nie wywala błędu.
2.W termostacie jest grzałka i jak ona padnie to wtedy wywali błąd. W tej sytuacji musisz wymienić cały termostat razem z obudową.

Jestem świeżo po wymianie, możesz zerknąć tutaj viewtopic.php?f=87&t=25930&start=135

Obrazek

Fotka starego termostatu. Po lewej sam termostat, a po prawej jego obudowa. Ten cienki pręcik to grzałka i to ona wywala błąd.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2018, 05:49 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#104 Post autor: SD72 »

bazyliszek72

neciape
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 07 cze 2018, 23:56
Imię: marcin
Auto: opel zafira b 1.8
Model: zb
Oznaczenie silnika: z18xer

#105 Post autor: neciape »

temperatura w normie 80-85*C, chyba trzeba będzie szarpnąć portfelem i zainwestować w nowy termostat

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”