ECN 59761 --- Termostat
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 07 cze 2018, 23:56
- Imię: marcin
- Auto: opel zafira b 1.8
- Model: zb
- Oznaczenie silnika: z18xer
a jakie wartości powinny mieć dwie pozycje pod temperaturą silnika w testmode, chodzi mi o sensor i displey, u mnie na zimnym silniku ok. 22, a podczas jazdy, zwłaszcza w takie upały jak teraz ok.29
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
To są temperatury od czujnika zewn.
Sensor- temp na czujniku pod zderzakiem
Display - temperatura wyświetlana na wyświetlaczu w samochodzie, tu są małe korekty między tymi dwoma temp ze względu na umiejscowienie..
Sensor- temp na czujniku pod zderzakiem
Display - temperatura wyświetlana na wyświetlaczu w samochodzie, tu są małe korekty między tymi dwoma temp ze względu na umiejscowienie..
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- lukasznapior
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 kwie 2019, 09:35
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Opel Zafira B 1.6 Twinport ecoFLEX
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XER
Proszę o nie przenoszenie tematu do kosza, z treści wynika, że nie tylko to dotyczy rozszyfrowania błędu Pozdrawiam Adminów.
Cześć!
Mam małą zagwostkę z moją Zośką, mianowicie wypedałowałem dzisiaj taki błąd - ECN 059761, ECN 000000.
Dotarłem, że może być to związane z wadliwą pracą termostatu, więc się przejechałem gdzieś do 89 st. C płynu chłodzącego i sprawdziłem czy rura za termostatem będzie gorąca ( czy termostat się otworzy) i była gorąca.
Druga sprawa, która zmotywowała mnie właśnie do odczytu błędów to zapach palonego plastiku z pod maski (nie zaciąga smrodu do kabiny, przy włączonym wentylatorze), od jakichś 2 dni tak mam ( nie wiem czy wiązać to z niskimi temperaturami powietrza?)
Ogólnie Zośką jeździ się tak, że ma fajną dynamikę (jak na 1.6 i 1.5 tony buda), silnik nie chodzi zbyt głośno, ale po rozgrzaniu staję się mułowaty, głośny (można zapomnieć o jeździe powyżej 3 tys obrotów), czuć jak traci gdzieś z 1/3 mocy.
Wiadomy jest mi wyciek z okolic rozrządu. W serwisie mechanik sprawdzał czy prawdą jest, że rozrząd był wymieniony przy 148 tys km ( teraz mam 152 tys km) i faktycznie był wymieniany i polecił mi, żebym wyciekiem zajął się przy następnej wymianie rozrządu (nie zostawia plam pod samochodem).
Jak myślicie, czego może dotyczyć błąd w tej sytuacji? Dlaczego śmierdzi plastikiem i co dzieje się z mocą Zośki po rozgrzaniu?
Pozdrawiam
Cześć!
Mam małą zagwostkę z moją Zośką, mianowicie wypedałowałem dzisiaj taki błąd - ECN 059761, ECN 000000.
Dotarłem, że może być to związane z wadliwą pracą termostatu, więc się przejechałem gdzieś do 89 st. C płynu chłodzącego i sprawdziłem czy rura za termostatem będzie gorąca ( czy termostat się otworzy) i była gorąca.
Druga sprawa, która zmotywowała mnie właśnie do odczytu błędów to zapach palonego plastiku z pod maski (nie zaciąga smrodu do kabiny, przy włączonym wentylatorze), od jakichś 2 dni tak mam ( nie wiem czy wiązać to z niskimi temperaturami powietrza?)
Ogólnie Zośką jeździ się tak, że ma fajną dynamikę (jak na 1.6 i 1.5 tony buda), silnik nie chodzi zbyt głośno, ale po rozgrzaniu staję się mułowaty, głośny (można zapomnieć o jeździe powyżej 3 tys obrotów), czuć jak traci gdzieś z 1/3 mocy.
Wiadomy jest mi wyciek z okolic rozrządu. W serwisie mechanik sprawdzał czy prawdą jest, że rozrząd był wymieniony przy 148 tys km ( teraz mam 152 tys km) i faktycznie był wymieniany i polecił mi, żebym wyciekiem zajął się przy następnej wymianie rozrządu (nie zostawia plam pod samochodem).
Jak myślicie, czego może dotyczyć błąd w tej sytuacji? Dlaczego śmierdzi plastikiem i co dzieje się z mocą Zośki po rozgrzaniu?
Pozdrawiam
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Jak dla mnie to są 3 różne sprawy i aby nie robić bałaganu proszę o znalezienie odpowiednich tematów i zadania pytan w nich, być może odpowiedź już istnieje
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- lukasznapior
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 kwie 2019, 09:35
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Opel Zafira B 1.6 Twinport ecoFLEX
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XER
No właśnie szukam od rana i konkretów nie znalazłem. Znam zasady działania forum i staram się nie zaśmiecać, ale sprawa jest że tak powiem gardłowa i liczę na wyrozumiałość Opis jest tak złożony, bo może ktoś znajdzie się i poskłada klocki w całość i wyjdzie rozwiązanie z tej sytuacji
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2019, 16:20 przez lukasznapior, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2474
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Termostat może zepsuć się na dwa sposoby. Pierwszy to nie zamykanie obwodu czyli uszkodzone gumowe uszczelki. W tej sytuacji nie wywala błędu. Drugi rodzaj uszkodzenia to awaria grzałki w termostacie i wtedy właśnie wywala błąd.
Zapach palonego plastiku? A może oleju. Podejrzewał bym chłodniczkę oleju. Sprawdź czy nie ma wycieku z przodu silnika i czy jest czysty płyn w zbiorniczku.
Zapach palonego plastiku? A może oleju. Podejrzewał bym chłodniczkę oleju. Sprawdź czy nie ma wycieku z przodu silnika i czy jest czysty płyn w zbiorniczku.
- lukasznapior
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 kwie 2019, 09:35
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Opel Zafira B 1.6 Twinport ecoFLEX
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XER
Wyciek sprawdzę jutro na kanale. Przejechałem się dzisiaj tak do 70 st. C. płynu chłodzącego i wąż za termostatem już był ciepły i miękki. Wydaje mi się, że powinien być jeszcze zimny i przy gdzieś ponad 80 powinien się dopiero otworzyć. Jak będę wracał z pracy to sprawdzę jeszcze gdzieś przy 50 st. C czy będzie ciepły. Na ścianach zbiorniczka jest szlam/błoto i na zimnym było między max/min płynu.mariusz131 pisze: ↑23 wrz 2019, 05:58 Termostat może zepsuć się na dwa sposoby. Pierwszy to nie zamykanie obwodu czyli uszkodzone gumowe uszczelki. W tej sytuacji nie wywala błędu. Drugi rodzaj uszkodzenia to awaria grzałki w termostacie i wtedy właśnie wywala błąd.
Zapach palonego plastiku? A może oleju. Podejrzewał bym chłodniczkę oleju. Sprawdź czy nie ma wycieku z przodu silnika i czy jest czysty płyn w zbiorniczku.
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2474
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
To świadczy o uszkodzonych uszczelkach w chłodniczce oleju.lukasznapior pisze: ↑23 wrz 2019, 08:43 Na ścianach zbiorniczka jest szlam/błoto i na zimnym było między max/min płynu.
- lukasznapior
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 kwie 2019, 09:35
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Opel Zafira B 1.6 Twinport ecoFLEX
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XER
Aha, czyli rozumiem, że cała chłodniczka z uszczelkami do wymiany w takim razie?mariusz131 pisze: ↑23 wrz 2019, 19:24To świadczy o uszkodzonych uszczelkach w chłodniczce oleju.lukasznapior pisze: ↑23 wrz 2019, 08:43 Na ścianach zbiorniczka jest szlam/błoto i na zimnym było między max/min płynu.
Wczoraj po pracy sprawdzałem jeszcze raz termostat. Przy 50 st C. waz zimny, 79-80 już ciepły, więc za szybko się otwiera, dzisiaj zamówię nowy. Do tego będę musiał wypłukać cały układ z tego syfu. Czego najlepiej użyć do wypłukania i wyczyszczenia zbiorniczka?
- lukasznapior
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 kwie 2019, 09:35
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Opel Zafira B 1.6 Twinport ecoFLEX
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XER
Jeszcze raz dla pewności sprawdziłem przy 60 st. C i już był ciepły.
- lukasznapior
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 kwie 2019, 09:35
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Opel Zafira B 1.6 Twinport ecoFLEX
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XER
A więc tak - termostat wymieniony i temp płynu chłodzącego na dystansie 10 km osiąga 104 st. C, przed wymianą było to 85-90 st. C.
Jeśli chodzi o chłodniczkę oleju to mechanik stwierdził, że w zbiorniczku nie ma oleju, a te błoto to pewnie ktoś coś uszczelniał kiedyś i dobrze nie wypłukał. W każdym bądź razie płyn wymieniony, zbiorniczek wymyty i będę obserwował układ.
Jeśli chodzi o chłodniczkę oleju to mechanik stwierdził, że w zbiorniczku nie ma oleju, a te błoto to pewnie ktoś coś uszczelniał kiedyś i dobrze nie wypłukał. W każdym bądź razie płyn wymieniony, zbiorniczek wymyty i będę obserwował układ.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 07 gru 2019, 18:55
- Imię: piotr
- Lokalizacja: warszawa
- Auto: Opel Zafira B 1.8 140KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witam, wymieniłem termostat w mojej Zafirze, musiałem też wymienić obudowę ponieważ poprzednia mi pękła przy odkręcaniu termostatu. Po włączeniu auta po kilku minutach jazdy płyn w chłodnicy zaczyna się gotować. Czego to może być wina?
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2474
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Trochę nie jasno to opisałeś. Gotuje Ci się "woda" w chłodnicy, ale przecież nie wiesz czy w chłodnicy czy w zbiorniczku. Dopóki termostat się nie otworzy to jest krótki obieg płynu. Moim zdaniem jest zapowietrzony układ i stąd te gotowanie.
Ostatnio zmieniony 07 gru 2019, 19:46 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.