[B]Zadymiło z klimy

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Dafi
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 10 cze 2012, 13:01
Lokalizacja: śląsk
Model:

[B]Zadymiło z klimy

#1 Post autor: Dafi »

Witam dziś gdy odpaliłem Zośkę z załączoną klimą coś zadymiło i zaśmierdziało takim jakby palonym bakielitem i klima nie działa , słychać jak by się tam coś załączało gdy ją włączam ale raczej nie działa.Co się mogło się popsuć kompresor czy może jakieś sprzęgiełko , czy może jeszcze coś innego?

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#2 Post autor: bykmark »

Dafi pisze:palonym bakielitem
wskazuje na sprzęgło ..
Prosto można sprawdzić - włącz AC i zobacz czy tarcza klimatyzacji zaczyna się kręcić po włączeniu
Dalej można sprawdzić rezystancję obwodu cewki za pomocą miernika.

Dafi
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 10 cze 2012, 13:01
Lokalizacja: śląsk
Model:

#3 Post autor: Dafi »

bykmark pisze:
Dafi pisze:palonym bakielitem
wskazuje na sprzęgło ..
Prosto można sprawdzić - włącz AC i zobacz czy tarcza klimatyzacji zaczyna się kręcić po włączeniu
Dalej można sprawdzić rezystancję obwodu cewki za pomocą miernika.
OK jutro coś pokombinuję , a jeśli to sprzęgło to idzie to jakoś naprawić , czy wymiana całej sprężarki?

(dodam jeszcze ,że niedawno jak włączałem klimę na wolnych obrotach to Zafi gasła i jak z załączoną klimą silnik wchodził na 2000 do 3000 obrotów to było słychać dziwny dźwięk )

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#4 Post autor: bykmark »

Dafi pisze:Zafi gasła i jak z załączoną klimą silnik wchodził na 2000 do 3000 obrotów to było słychać dziwny dźwięk
Trzeba zdjąć pasek wielorowkowy i wówczas zobaczyć jak się sprężarka kręci a jak koło pasowe.

Dafi
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 10 cze 2012, 13:01
Lokalizacja: śląsk
Model:

#5 Post autor: Dafi »

Ja przypuszczam że to może łożyska w sprężarce już łapały i jak była załączona przy odpalaniu auta zerwało ,,sprzęgiełko ,,.
Powiedzcie czy można zregenerować sprężarkę jeśli by się okazało że to łożyska i ,,sprzęgiełko,, , jaki byłby to koszt?

Dafi
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 10 cze 2012, 13:01
Lokalizacja: śląsk
Model:

#6 Post autor: Dafi »

bykmark pisze:
Dafi pisze:palonym bakielitem
wskazuje na sprzęgło ..
Prosto można sprawdzić - włącz AC i zobacz czy tarcza klimatyzacji zaczyna się kręcić po włączeniu
A więc na dworze zrobiło się troszkę chłodniej i można było sprawdzić, jak się włącza AC tarcza zaczyna się powolutku kręcić jakby się ,,ślizgało,, czasem stanie nie pracuje razem z obrotami silnika , a jak wyłączę AC to słychać takie dosyć głośne stuknięcie (tak za każdym razem)

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#7 Post autor: bykmark »

Dafi pisze:jak się włącza AC tarcza zaczyna się powolutku kręcić jakby się ,,ślizgało,, czasem stanie nie pracuje razem z obrotami silnika , a jak wyłączę AC to słychać takie dosyć głośne stuknięcie (tak za każdym razem)
Ok. Teraz sprawdzić trzeba
1. czy tarcza sama kręci się pod wpływem obrotu ręką ?
2. po ściągnięciu paska wielorowkowego należy sprawdzić jak się kręci same koło pasowe.

Możłiwe uszkodzenia: łożysko sprzęgła lub sama sprężarka zaciera się.

Dafi
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 10 cze 2012, 13:01
Lokalizacja: śląsk
Model:

#8 Post autor: Dafi »

bykmark pisze:
Dafi pisze:jak się włącza AC tarcza zaczyna się powolutku kręcić jakby się ,,ślizgało,, czasem stanie nie pracuje razem z obrotami silnika , a jak wyłączę AC to słychać takie dosyć głośne stuknięcie (tak za każdym razem)
Ok. Teraz sprawdzić trzeba
1. czy tarcza sama kręci się pod wpływem obrotu ręką ?
2. po ściągnięciu paska wielorowkowego należy sprawdzić jak się kręci same koło pasowe.

Możłiwe uszkodzenia: łożysko sprzęgła lub sama sprężarka zaciera się.
1 Tak bez jakichkolwiek problemów.
Co do punktu 2. to nie rozbierałem plastikowych obudów żeby dojść do napinacza ale wydaje mi się że i tak będę musiał wyjąć sprężarkę i tu kolejne pytanko , czy będę musiał wyjąć chłodnicę żeby wyjąć sprężarkę ,czy nie trzeba?

PrzemoOPC
Posty: 3
Rejestracja: 11 cze 2019, 10:15
Imię: Przemo
Lokalizacja: Katowice
Auto: Zafira B CDTi 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#9 Post autor: PrzemoOPC »

Kochani, witam się serdecznie na forum i od razu pierwszy problem.
Samochód przejąłem od taty, w ubiegłym roku podczas jazdy usłyszał wystrzał i przestała chodzić klima. Pojechałem wówczas na serwis. Test szczelności wyszedł pozytywnie. Po nabiciu zaczęło przyjemnie dmuchać zimnym, ale po kilku minutach zawartość układu wystrzeliła w kosmos. Niestety byłem u zwykłego nabijacza klimy, którego zakres kompetencji zawiera się w puszczeniu maszyny.
Obstawiam, że uciekło wszystko zaworem bezpieczeństwa na sprężarce. Niedługo jadę do warsztatu, który bardziej zna się na rzeczy, ale żeby nie dać się nabić w butelkę chciałem zaczerpnąć nieco wiedzy. Czy ktoś z Was miał już taki problem i może nakierować na ewentualną drogę diagnozy? Idąc tropem wystrzelenia czynnika - jest gdzieś zator i po zbudowaniu ciśnienia wszystko się ulatnia. Czy może chodzić o zawór rozprężny, który zawiesił się w pozycji otwartej?

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8166
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: Sebu$ »

Możesz podjechać do Inplus (https://www.google.com/search?client=fi ... s+katowice)
41-101, Chorzowska 73A,
Katowice wjazd od ul. Stęślicekiego
teren Piekarni Społem.

To nie napełniacze, ale serwis. Naparawialem u nich klimę w ZA oraz w ZB. Jest OK.
Możesz się powołać na Zafirę Klub lub Sebastaiana z OPC - dostaniesz rabat.
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

PrzemoOPC
Posty: 3
Rejestracja: 11 cze 2019, 10:15
Imię: Przemo
Lokalizacja: Katowice
Auto: Zafira B CDTi 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#11 Post autor: PrzemoOPC »

Dobrze wiedzieć! Dzięki serdeczne za kontakt!

Skasowany użytkownik 6483

#12 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Możesz mieć walnięty wentylator klimy i wówczas po odpaleniu klimatyzacji, na początku jest pieknie, ładnie chłodzi ale po kilku chwilach gdy temperatura czynnika zaczyna wzrastać a nie jest chłodzony , wówczas cisnienie rośnie do takich wartości ,że zaworem Ci wszystko ucieka w powietrze...to moja doiagnoza tak na szybko ale napewno w kumatym serwisie wszystko Ci ogarną..

PrzemoOPC
Posty: 3
Rejestracja: 11 cze 2019, 10:15
Imię: Przemo
Lokalizacja: Katowice
Auto: Zafira B CDTi 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#13 Post autor: PrzemoOPC »

jarecki69 pisze: 11 cze 2019, 22:30 Możesz mieć walnięty wentylator klimy i wówczas po odpaleniu klimatyzacji, na początku jest pieknie, ładnie chłodzi ale po kilku chwilach gdy temperatura czynnika zaczyna wzrastać a nie jest chłodzony , wówczas cisnienie rośnie do takich wartości ,że zaworem Ci wszystko ucieka w powietrze...to moja doiagnoza tak na szybko ale napewno w kumatym serwisie wszystko Ci ogarną..
Jacek, dzięki za naprowadzenie - Ty wiesz, że może to mieć związek? Ucieczka czynnika zbiegła się z odpaleniem wentylatora. Wentylator jest sprawny, ale może włącza się zbyt późno?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”