[B]Zadymiło z klimy
[B]Zadymiło z klimy
Witam dziś gdy odpaliłem Zośkę z załączoną klimą coś zadymiło i zaśmierdziało takim jakby palonym bakielitem i klima nie działa , słychać jak by się tam coś załączało gdy ją włączam ale raczej nie działa.Co się mogło się popsuć kompresor czy może jakieś sprzęgiełko , czy może jeszcze coś innego?
OK jutro coś pokombinuję , a jeśli to sprzęgło to idzie to jakoś naprawić , czy wymiana całej sprężarki?bykmark pisze:wskazuje na sprzęgło ..Dafi pisze:palonym bakielitem
Prosto można sprawdzić - włącz AC i zobacz czy tarcza klimatyzacji zaczyna się kręcić po włączeniu
Dalej można sprawdzić rezystancję obwodu cewki za pomocą miernika.
(dodam jeszcze ,że niedawno jak włączałem klimę na wolnych obrotach to Zafi gasła i jak z załączoną klimą silnik wchodził na 2000 do 3000 obrotów to było słychać dziwny dźwięk )
A więc na dworze zrobiło się troszkę chłodniej i można było sprawdzić, jak się włącza AC tarcza zaczyna się powolutku kręcić jakby się ,,ślizgało,, czasem stanie nie pracuje razem z obrotami silnika , a jak wyłączę AC to słychać takie dosyć głośne stuknięcie (tak za każdym razem)bykmark pisze:wskazuje na sprzęgło ..Dafi pisze:palonym bakielitem
Prosto można sprawdzić - włącz AC i zobacz czy tarcza klimatyzacji zaczyna się kręcić po włączeniu
- bykmark
- Mieszkaniec
- Posty: 354
- Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Ok. Teraz sprawdzić trzebaDafi pisze:jak się włącza AC tarcza zaczyna się powolutku kręcić jakby się ,,ślizgało,, czasem stanie nie pracuje razem z obrotami silnika , a jak wyłączę AC to słychać takie dosyć głośne stuknięcie (tak za każdym razem)
1. czy tarcza sama kręci się pod wpływem obrotu ręką ?
2. po ściągnięciu paska wielorowkowego należy sprawdzić jak się kręci same koło pasowe.
Możłiwe uszkodzenia: łożysko sprzęgła lub sama sprężarka zaciera się.
1 Tak bez jakichkolwiek problemów.bykmark pisze:Ok. Teraz sprawdzić trzebaDafi pisze:jak się włącza AC tarcza zaczyna się powolutku kręcić jakby się ,,ślizgało,, czasem stanie nie pracuje razem z obrotami silnika , a jak wyłączę AC to słychać takie dosyć głośne stuknięcie (tak za każdym razem)
1. czy tarcza sama kręci się pod wpływem obrotu ręką ?
2. po ściągnięciu paska wielorowkowego należy sprawdzić jak się kręci same koło pasowe.
Możłiwe uszkodzenia: łożysko sprzęgła lub sama sprężarka zaciera się.
Co do punktu 2. to nie rozbierałem plastikowych obudów żeby dojść do napinacza ale wydaje mi się że i tak będę musiał wyjąć sprężarkę i tu kolejne pytanko , czy będę musiał wyjąć chłodnicę żeby wyjąć sprężarkę ,czy nie trzeba?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 cze 2019, 10:15
- Imię: Przemo
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Zafira B CDTi 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Kochani, witam się serdecznie na forum i od razu pierwszy problem.
Samochód przejąłem od taty, w ubiegłym roku podczas jazdy usłyszał wystrzał i przestała chodzić klima. Pojechałem wówczas na serwis. Test szczelności wyszedł pozytywnie. Po nabiciu zaczęło przyjemnie dmuchać zimnym, ale po kilku minutach zawartość układu wystrzeliła w kosmos. Niestety byłem u zwykłego nabijacza klimy, którego zakres kompetencji zawiera się w puszczeniu maszyny.
Obstawiam, że uciekło wszystko zaworem bezpieczeństwa na sprężarce. Niedługo jadę do warsztatu, który bardziej zna się na rzeczy, ale żeby nie dać się nabić w butelkę chciałem zaczerpnąć nieco wiedzy. Czy ktoś z Was miał już taki problem i może nakierować na ewentualną drogę diagnozy? Idąc tropem wystrzelenia czynnika - jest gdzieś zator i po zbudowaniu ciśnienia wszystko się ulatnia. Czy może chodzić o zawór rozprężny, który zawiesił się w pozycji otwartej?
Samochód przejąłem od taty, w ubiegłym roku podczas jazdy usłyszał wystrzał i przestała chodzić klima. Pojechałem wówczas na serwis. Test szczelności wyszedł pozytywnie. Po nabiciu zaczęło przyjemnie dmuchać zimnym, ale po kilku minutach zawartość układu wystrzeliła w kosmos. Niestety byłem u zwykłego nabijacza klimy, którego zakres kompetencji zawiera się w puszczeniu maszyny.
Obstawiam, że uciekło wszystko zaworem bezpieczeństwa na sprężarce. Niedługo jadę do warsztatu, który bardziej zna się na rzeczy, ale żeby nie dać się nabić w butelkę chciałem zaczerpnąć nieco wiedzy. Czy ktoś z Was miał już taki problem i może nakierować na ewentualną drogę diagnozy? Idąc tropem wystrzelenia czynnika - jest gdzieś zator i po zbudowaniu ciśnienia wszystko się ulatnia. Czy może chodzić o zawór rozprężny, który zawiesił się w pozycji otwartej?
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8166
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
Możesz podjechać do Inplus (https://www.google.com/search?client=fi ... s+katowice)
41-101, Chorzowska 73A,
Katowice wjazd od ul. Stęślicekiego
teren Piekarni Społem.
To nie napełniacze, ale serwis. Naparawialem u nich klimę w ZA oraz w ZB. Jest OK.
Możesz się powołać na Zafirę Klub lub Sebastaiana z OPC - dostaniesz rabat.
41-101, Chorzowska 73A,
Katowice wjazd od ul. Stęślicekiego
teren Piekarni Społem.
To nie napełniacze, ale serwis. Naparawialem u nich klimę w ZA oraz w ZB. Jest OK.
Możesz się powołać na Zafirę Klub lub Sebastaiana z OPC - dostaniesz rabat.
Możesz mieć walnięty wentylator klimy i wówczas po odpaleniu klimatyzacji, na początku jest pieknie, ładnie chłodzi ale po kilku chwilach gdy temperatura czynnika zaczyna wzrastać a nie jest chłodzony , wówczas cisnienie rośnie do takich wartości ,że zaworem Ci wszystko ucieka w powietrze...to moja doiagnoza tak na szybko ale napewno w kumatym serwisie wszystko Ci ogarną..
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 cze 2019, 10:15
- Imię: Przemo
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Zafira B CDTi 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Jacek, dzięki za naprowadzenie - Ty wiesz, że może to mieć związek? Ucieczka czynnika zbiegła się z odpaleniem wentylatora. Wentylator jest sprawny, ale może włącza się zbyt późno?jarecki69 pisze: ↑11 cze 2019, 22:30 Możesz mieć walnięty wentylator klimy i wówczas po odpaleniu klimatyzacji, na początku jest pieknie, ładnie chłodzi ale po kilku chwilach gdy temperatura czynnika zaczyna wzrastać a nie jest chłodzony , wówczas cisnienie rośnie do takich wartości ,że zaworem Ci wszystko ucieka w powietrze...to moja doiagnoza tak na szybko ale napewno w kumatym serwisie wszystko Ci ogarną..