temperatura plynu chlodniczego w 1,8

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#31 Post autor: Crazy »

Oczywiście że to mało czynnika, powinno być około 800-1200kpa
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Awatar użytkownika
romek22794
Mieszkaniec
Posty: 243
Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
Imię: roman
Lokalizacja: BS
Auto: NJOY przycisk SPORT
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG

#32 Post autor: romek22794 »

Dlatego też nie włącza wentylatora, przy włączonej klimie( de facto niedziałającej)?

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#33 Post autor: Mariusz »

Przejechałem dziś trasę ponad 330km. Obserwowałem temp.płynu i byłem nieco zaniepokojony jak zauważyłem temp. w granicach 103-108 st. Po przeczytaniu tematu wygląda że tak ma być i to jest norma.

jasied

#34 Post autor: jasied »

Witam wszystkich :piwo:
Od ok tygodnia stałem się posiadaczem Opla Zafiry 1,8 i zacząłem przeglądać forum w celu znalezienia odpowiedzi i zapoznana się z tym samochodem. Opiszę mój przepadek bo szczerze mówiąc trochę się ostatnio przestraszyłem że nowy zakup będzie mnie kosztował dużo nerwów i pieniędzy.
Trzy dni temu sprawdzałem płyny w chłodnicy, hamulcach, stan oleju. Następnego dnia w nocy pilnie musiałem zrobić trasę ok 60 km. Po przejechaniu tego dystansu i postoju na zapalonym silniku ok 15 minut wracałem do domu.Nagle poczułem jak silnik zaczyna szarpać a spod maski leciał dym. otworzyłem maskę i zauważyłem, że w zbiorniczku gotuje się płyn i wycieka. zgasiłem auto i scholowałem. Następnego dnia sprawdzam co się stało i nie znalazłem usterki. Zalałem wodą i przez swa dni nie widać wycieku.
Czy niedokręcony korek mógł być przyczyną tego, że płyn się zagotował i wyrzuciło go przez ten korek? Jaka jest właściwa tem. cieczy . Dzięki forum odnalazłem jak sprawdzać tem cieczy w menu ukrytym.
Teraz mam zalane wodą i boję się, że mogę coś uszkodzić bo tem rośnie do 101- 102 stopnie i na takim poziomie się utrzymuję czy jest to prawidłowe bo moim zdaniem jest temperatura za wysoka [powinni być coś ok 90,
jaki płyn polecacie do zalania chodnicy.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#35 Post autor: Mariusz »

viewtopic.php?f=38&t=3215 Poczytaj ten temat. tutaj znajdziesz odpowiedzi na niektóre pytania.

Skasowany użytkownik 6483

#36 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Jeśli miałeś niedokręcony korek to płyn miał prawo Ci wylecieć a że silnik był gorący to wszystko parowało. W układzie chłodzenia panuje pewne ciśnienie i dlatego słycgać w nieszczelnym systemie bulgotanie . Woda nie zalewaj bo po dluższym użytkowaniu załatwisz pompę wody , kamień ją załatwi a poza tym woda nie ma żadnych właściwości smarnych dla tego układu jak również może dojść do jej zagotowania. Płyn to podstawa.

Awatar użytkownika
misio
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 17 lis 2016, 18:41
Imię: Michał
Lokalizacja: LBI
Auto: Zafira 2.0 opc
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#37 Post autor: misio »

Warto sprawdzić korek. W tym układzie chłodzenia właśnie w korku jest odpowietrznik regulujący ciśnienie. Co jakiś czas należy go sprawdzić i ewentualnie wymienić.
Kiedy zabijemy ostatnie zwierzę, złowimy ostatnią rybę, zetniemy ostatnie drzewo, zatrujemy ostatnią rzekę - zrozumiemy, że pieniędzy nie da się jeść.... howk !!!

jasied

#38 Post autor: jasied »

dzięki za informację. jakim płynem zalewacie układ?
Ostatnio zmieniony 16 maja 2018, 14:43 przez jasied, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
romek22794
Mieszkaniec
Posty: 243
Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
Imię: roman
Lokalizacja: BS
Auto: NJOY przycisk SPORT
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG

#39 Post autor: romek22794 »

Ja zalałem Prestone.
Z tych na półce tylko on miał podaną temperaturę wrzenia.

Awatar użytkownika
misio
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 17 lis 2016, 18:41
Imię: Michał
Lokalizacja: LBI
Auto: Zafira 2.0 opc
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#40 Post autor: misio »

borygo czerwone
Kiedy zabijemy ostatnie zwierzę, złowimy ostatnią rybę, zetniemy ostatnie drzewo, zatrujemy ostatnią rzekę - zrozumiemy, że pieniędzy nie da się jeść.... howk !!!

Hadron44
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 21 cze 2020, 17:20
Imię: Darek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XE7
Gender:

#41 Post autor: Hadron44 »

Witam wszystkich. Kilka dni temu kupiłem Zafirę 1.8 B, 2007, 140 KM. Sprowadzona ze Szwajcarii w marcu. W dobrym stanie wizualnym wewnątrz i na zewnątrz. Ale niepokoi mnie kilka spraw. Pierwsza to taka,że szybko nagrzewa się silnik. Po odpaleniu i staniu jakieś 25 minut, bez jazdy, temperatura doszła do 99 stopni i pewnie by dalej rosła, ale zgasiłem samochód. Zauważyłem też ,że podczas pracy silnika w zbiorniku wyrównawczym nic się dzieje, jakby nie pobierał płynu. Za to zbiera się tam i skrapla chyba woda. Sprawdziłem kilka rzeczy, bo trochę obawiam się,że może to być uszczelka pod głowicą. To co sprawdziłem: Płyn chłodniczy podczas krótkiej jazdy trochę ubywa, na włączonym silniku,ale bez jazdy jakby już nie ubywał. Samochód nie jest jeszcze zarejestrowany, więc nie mogę go sprawdzić na dłuższym odcinku i wtedy zbadać ubytek płynu. Przecieków nie znalazłem. Nalotu pod korkiem na zbiornik wyrównawczy też nie. Znalazłem tam odrobinę białego smaru, ale bardziej przypomina on coś jakby jakiś uszczelniacz, może ktoś dłubał tam wcześniej. W ogóle ta nakrętka też mi się nie podoba, nie ma pod nią takiego zaworku jak na przykład w Astrze G. W samym płynie nie znalazłem oczek oleju, tylko trochę nalotu przy brzegach. Praca na wolnych obrotach jest równa. Nie ma problemu z rozruchem. Nie ma zapachu spalin wewnątrz samochodu. Białego szlamu pod korkiem wlewu oleju też nie ma. Płyn nie kipi i nie bąbluje. Dym bez jasnej barwy , nie dymi. Za to skrapla się z rury wydechowej, ale to może być od wilgoci. Sprawdziłem też pod kątem O - Ringów, czy wykładziny nie są mokre, w miejscu numeru vinu suchutko. Plam pod samochodem nie ma. To tyle na razie ;) , byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś miał jakiś pomysł odnośnie moich niepokojów i się nim podzielił. Z góry dziękuję za każdą podpowiedz.

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#42 Post autor: Mariusz »

Hadron44 pisze: 21 cze 2020, 23:22 Witam wszystkich. Kilka dni temu kupiłem Zafirę 1.8 B, 2007, 140 KM. Sprowadzona ze Szwajcarii w marcu. W dobrym stanie wizualnym wewnątrz i na zewnątrz. Ale niepokoi mnie kilka spraw. Pierwsza to taka,że szybko nagrzewa się silnik. Po odpaleniu i staniu jakieś 25 minut, bez jazdy, temperatura doszła do 99 stopni i pewnie by dalej rosła, ale zgasiłem samochód.
Przy tym silniku jest to norma. Tutaj temperatura dochodzi do 108st.
poczytaj ten i inne tematy w tym dziale i wszystko będzie jasne.

Hadron44
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 21 cze 2020, 17:20
Imię: Darek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XE7
Gender:

#43 Post autor: Hadron44 »

mariusz131 pisze: 22 cze 2020, 06:02
Hadron44 pisze: 21 cze 2020, 23:22 Witam wszystkich. Kilka dni temu kupiłem Zafirę 1.8 B, 2007, 140 KM. Sprowadzona ze Szwajcarii w marcu. W dobrym stanie wizualnym wewnątrz i na zewnątrz. Ale niepokoi mnie kilka spraw. Pierwsza to taka,że szybko nagrzewa się silnik. Po odpaleniu i staniu jakieś 25 minut, bez jazdy, temperatura doszła do 99 stopni i pewnie by dalej rosła, ale zgasiłem samochód.
Przy tym silniku jest to norma. Tutaj temperatura dochodzi do 108st.
poczytaj ten i inne tematy w tym dziale i wszystko będzie jasne.
Super, dzięki za podpowiedz. Pozdrawiam :D

Hadron44
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 21 cze 2020, 17:20
Imię: Darek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XE7
Gender:

#44 Post autor: Hadron44 »

Siema. Czasami wentylator włącza mi się przy 98 st. i temp. spada i jest ok. A czasami włącza się przy 108 i chodzi tylko chwilkę, nie da się wtedy niczego dotknąć pod maską bo mega rozgrzane. Czy orientujecie się koledzy czy można OP Comem ustawić wentylator żeby włączał się przy jakiejś ustalonej ( niższej) temp.?
Ostatnio zmieniony 31 sie 2020, 13:59 przez Hadron44, łącznie zmieniany 3 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”