Płyn chłodniczy wylewa się ze zbiornika
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 02 gru 2016, 22:33
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Płyn chłodniczy wylewa się ze zbiornika
Witam
-
Mam dziwny problem z płynem chłodniczym.
Zośka B silnik 1,8 140 KM, płyn w zbiorniku poziom na wysokości kreski przy zimnym silniku ale jak się rozgrzeje do temp. pracy czyli ok. 107 st. C poziom płynu tak mocno sie podnosi, że wylewa ze zbiornika na zewnątrz przez taką rurkę która znajduje się z tyły zbiornika w najwyższym punkcie patrząc od strony silnika.
Sprawdzałem zachowanie się całego układu chłodzenia na wolnych obrotach od momentu zapalenia zimnego silnika i wszystko wydaje się być OK tzn. dopóki temp. płynu nie przekroczy 106 st. C włączony jest tylko mały obieg czyli bez chłodnicy, w miarę wzrostu temperatury jak jest ok. 107 st. C otwiera się termostat i chłodnica robi się gorąca a po czasie gdy temp. jeszcze trochę wzrasta włącza się wentylator chłodnicy -wg mojej wiedzy tak to właśnie ma funkcjonować, natomiast mniej więcej w momencie otwarcia się termostatu poziom płynu jest już tak wysoki, że wylewa się ze zbiornika.
Jak potem sprawdzam poziom płynu na zimnym silniku to jest poniżej kreski czyli za mało, jak uzupełnię płyn do kreski to sytuacja się powtarza.
Macie jakieś pomysły, czy to może być wina płynu ? (jest koloru różowego)
-
Mam dziwny problem z płynem chłodniczym.
Zośka B silnik 1,8 140 KM, płyn w zbiorniku poziom na wysokości kreski przy zimnym silniku ale jak się rozgrzeje do temp. pracy czyli ok. 107 st. C poziom płynu tak mocno sie podnosi, że wylewa ze zbiornika na zewnątrz przez taką rurkę która znajduje się z tyły zbiornika w najwyższym punkcie patrząc od strony silnika.
Sprawdzałem zachowanie się całego układu chłodzenia na wolnych obrotach od momentu zapalenia zimnego silnika i wszystko wydaje się być OK tzn. dopóki temp. płynu nie przekroczy 106 st. C włączony jest tylko mały obieg czyli bez chłodnicy, w miarę wzrostu temperatury jak jest ok. 107 st. C otwiera się termostat i chłodnica robi się gorąca a po czasie gdy temp. jeszcze trochę wzrasta włącza się wentylator chłodnicy -wg mojej wiedzy tak to właśnie ma funkcjonować, natomiast mniej więcej w momencie otwarcia się termostatu poziom płynu jest już tak wysoki, że wylewa się ze zbiornika.
Jak potem sprawdzam poziom płynu na zimnym silniku to jest poniżej kreski czyli za mało, jak uzupełnię płyn do kreski to sytuacja się powtarza.
Macie jakieś pomysły, czy to może być wina płynu ? (jest koloru różowego)
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Z opisu wynika że termostat sprawny ,upewnij się czy górny i dolny wąż chłodnicy są gorące , wpierw zmień korek zbiornika OPEL: 1304677/ 9202799
Numery OE:
13 04 677
1304677
9202799
Numery OE:
13 04 677
1304677
9202799
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
Czy działo się coś podejrzanego z płynem, czy tak po skontrolowaniu zaraz wystąpiło?
Zaglądałeś, odkręcałeś korek przy ciepłym? Na zimnym- rozumiem że tak. A na ciepłym?
Zaglądałeś, odkręcałeś korek przy ciepłym? Na zimnym- rozumiem że tak. A na ciepłym?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Przypadkiem nie wymieniałeś płynu ?
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
Ja myślę że wszystko jest OK po prostu jak wyrzuci nadmiar to nie dolewaj może ma za dużo o te 100 czy 200 mil, jeździć i obserwować temp
czesiek_ze
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 02 gru 2016, 22:33
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Dzięki za odpowiedź
Zmieniałem uszczelkę korka zbiornika a nie sam korek oraz cały zbiornik ale bez efektu, co do węży chłodnicy to sprawdzałem tylko górny i samą chłodnicę czy są gorące, więc sprawdzę jeszcze wąż dolny.
Dodano po 5 minutach 18 sekundach:
Płyn był zmieniany przez warsztat i dlatego zastanawiam się czy to on nie jest winny. Jak sprawdzić czy kupując płyn chłodniczy będzie on na pewno odpowiedni do tego silnika ?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Nie w tym rzecz ,kwestia odpowietrzenia , zakręć korek odpal silnik i czekaj aż 4 razy po kolei włączy się wentylator .
I żebyś przypadkiem nie dolewał zimnego płynu do ciepłego
I żebyś przypadkiem nie dolewał zimnego płynu do ciepłego
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 02 gru 2016, 22:33
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Próbowałem właśnie to zrobić ale za zimno jest, rozgrzewa się tylko do 102 st. C i wentylator się nie włącza, muszę poczekać jak zrobi się cieplej i wtedy spróbować.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 02 gru 2016, 22:33
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Wczoraj odpaliłem silnik na wolnych obrotach i czekałem na 4 krotne załączenie wentylatora i przy okazji nagrałem filmik jak to wygląda realu po 4 włączeniu wentylatora. Filmik zaczyna się przy temp. płynu +/- 104 st. C a w 20 sekundzie zaczyna się akcja - przyjrzyjcie się temu i napiszcie co o tym myślicie. Poniżej link
https://drive.google.com/file/d/1rC6zId ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1rC6zId ... sp=sharing
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Nie funguje
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Mieszkaniec
- Posty: 216
- Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ja bym zrobił test co2 płynem reakcyjnym.
Trochę to nie naturalne że aż tak się podnosi i opada jak by był zapowietrzony. Rozumiem że raz lub dwa i powinno być po sprawie Ale ty już walczysz dłuższą chwilę z tym.
Trochę to nie naturalne że aż tak się podnosi i opada jak by był zapowietrzony. Rozumiem że raz lub dwa i powinno być po sprawie Ale ty już walczysz dłuższą chwilę z tym.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 02 gru 2016, 22:33
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Oczywiście zrobię test CO2 i napiszę co wyszło, ale zastanawiam się jeszcze czy to może być wina termostatu, który nie otwiera się całkowicie i poziom płynu szybko się podnosi, natomiast dopiero po chwili jak temperatura jeszcze trochę się podniesie termostat otwiera się całkiem i poziom płynu gwałtownie spada ?
Zastanawia mnie najbardziej co się dzieje, że tak gwałtownie obniża się poziom płynu ?
Zastanawia mnie najbardziej co się dzieje, że tak gwałtownie obniża się poziom płynu ?
-
- Mieszkaniec
- Posty: 216
- Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Raz miałem bardzo podobny przypadek .
Płyn wywołało jak u Ciebie - oczywiście termostat został wymieniony potem czujnik temperatury wentylatory sprawdzane wiele razy i sprawne.... okazało się że nie miał luzów na zaworach i się przegrzewał.
Na szczęście po regulacji luzów jak nowy.
Oczywiście luzy regulowane szklakami więc nie było tanio.
Płyn wywołało jak u Ciebie - oczywiście termostat został wymieniony potem czujnik temperatury wentylatory sprawdzane wiele razy i sprawne.... okazało się że nie miał luzów na zaworach i się przegrzewał.
Na szczęście po regulacji luzów jak nowy.
Oczywiście luzy regulowane szklakami więc nie było tanio.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2024, 22:20 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 08 cze 2018, 07:35
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B 1.8 ENJOY
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
Też miałem podobny przypadek w poprzednim aucie. Okazało się, że wina płynu. Za bardzo był rozrobiony z wodą - miał za niska temperaturę wrzenia. Płyn do Opla musi być o podwyższonej temp wrzenia - około 120 ºC czy nawet więcej.
Zafira B 2013 A18XER, wcześniej ZB 2007 X16XE1, Corsa B 1,4 1999 Kombi (prod.Argentyna)