Hałas na włączone klimatyzacji

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
mlody17
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

Hałas na włączone klimatyzacji

#1 Post autor: mlody17 »

Witam. Panowie mam taki problem A mianowicie jak załączam klimatyzacje to słychać taki dźwięk jakby jakiś napinacz był padnięty( takie dźwięk terkotania) tylko dziwna sprawa że odgłos pojawia się jak hamuje hamulcem A jak puszczę hamulec to jest spokój czy może ktoś miał podobne objawy i wie coś jest do wymiany?

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: Pszczyna »

Jak przy hamowaniu sprawdzić tarcze ,klocki możliwe że się klocek odkleił od blachy

mlody17
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#3 Post autor: mlody17 »

Właśnie że jak wyłączam Klime to cisza także tarcze odpadają zauważyłem że jak hamuje silnikiem to też słychać ten dźwięk

Kewals
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 02 sie 2017, 16:35
Imię: Sławek
Lokalizacja: Kwidzyn
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#4 Post autor: Kewals »

Moim zdaniem to nie układ hamulcowy jest winien terkotaniu, a raczej efekt jego pracy w postaci siły, która w trakcie hamowania "pcha" wszystkie elementy mające luz do przodu (np. koło pasowe na wałku).
Z tego co pisałeś podobnie jest przy hamowaniu silnikiem.
Dodając do tego fakt, że dzieje się to tylko przy załączonej klimatyzacji szukałbym przyczyny w okolicach sprężarki, a szczególnie jej napędu.
Oczywiście po załączeniu klimatyzacji zwiększa się obciążenie wszystkich elementów uczestniczących w napędzie sprężarki, ale terkotanie wskazuje na element wirujący, więc ja zacząłbym od sprzęgła sprężarki tym bardziej, że nie jest to zbyt drogi element.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2021, 14:22 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.

mlody17
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#5 Post autor: mlody17 »

Kewals pisze: 18 cze 2021, 11:42 Moim zdaniem to nie układ hamulcowy jest winien terkotaniu, a raczej efekt jego pracy w postaci siły, która w trakcie hamowania "pcha" wszystkie elementy mające luz do przodu (np. koło pasowe na wałku).
Z tego co pisałeś podobnie jest przy hamowaniu silnikiem.
Dodając do tego fakt, że dzieje się to tylko przy załączonej klimatyzacji szukałbym przyczyny w okolicach sprężarki, a szczególnie jej napędu.
Oczywiście po załączeniu klimatyzacji zwiększa się obciążenie wszystkich elementów uczestniczących w napędzie sprężarki, ale terkotanie wskazuje na element wirujący, więc ja zacząłbym od sprzęgła sprężarki tym bardziej, że nie jest to zbyt drogi element.
A jeszcze takie pytanie jak je zlokalizować i czy będzie je widać bez ściągania osłony dolnej silnika?

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: Czesław »

Kewals pisze: 18 cze 2021, 11:42 Moim zdaniem to nie układ hamulcowy jest winien terkotaniu, a raczej efekt jego pracy w postaci siły, która w trakcie hamowania "pcha" wszystkie elementy mające luz do przodu (np. koło pasowe na wałku).
Z tego co pisałeś podobnie jest przy hamowaniu silnikiem.
Dodając do tego fakt, że dzieje się to tylko przy załączonej klimatyzacji szukałbym przyczyny w okolicach sprężarki, a szczególnie jej napędu.
Oczywiście po załączeniu klimatyzacji zwiększa się obciążenie wszystkich elementów uczestniczących w napędzie sprężarki, ale terkotanie wskazuje na element wirujący, więc ja zacząłbym od sprzęgła sprężarki tym bardziej, że nie jest to zbyt drogi element.
Dokładnie tak, dodał bym jeszcze to co mnie kiedyś spotkało po prostu liść w wentylatorze i objawy miałem jak kolega opisał liść przemieszczał się podczas hamowania :P :tak:
czesiek_ze

Kewals
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 02 sie 2017, 16:35
Imię: Sławek
Lokalizacja: Kwidzyn
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#7 Post autor: Kewals »

mlody17 pisze: 18 cze 2021, 22:37
Kewals pisze: 18 cze 2021, 11:42 Moim zdaniem to nie układ hamulcowy jest winien terkotaniu, a raczej efekt jego pracy w postaci siły, która w trakcie hamowania "pcha" wszystkie elementy mające luz do przodu (np. koło pasowe na wałku).
Z tego co pisałeś podobnie jest przy hamowaniu silnikiem.
Dodając do tego fakt, że dzieje się to tylko przy załączonej klimatyzacji szukałbym przyczyny w okolicach sprężarki, a szczególnie jej napędu.
Oczywiście po załączeniu klimatyzacji zwiększa się obciążenie wszystkich elementów uczestniczących w napędzie sprężarki, ale terkotanie wskazuje na element wirujący, więc ja zacząłbym od sprzęgła sprężarki tym bardziej, że nie jest to zbyt drogi element.
A jeszcze takie pytanie jak je zlokalizować i czy będzie je widać bez ściągania osłony dolnej silnika?
Tego nie wiem ale raczej nie, obecnie w samochodach pod maską jest ciasno i wszędzie są jakieś osłony, dodatkowo w twoim przypadku jeżeli objaw nie występuje na biegu jałowym raczej nie obędzie się bez zdjęcia pasków napędowych i poszukania luzów na kołach pasowych czy sprzęgle sprężarki. Sugeruję wizytę u fachowca ale takiego który potrafi coś więcej niż podłączenie urządzenia do do serwisu układów klimatyzacji. Niestety mnie właśnie czeka taka wizyta bo układ się rozszczelnił i widać duży wyciek oleju/kontrastu. Mam nadzieję, że to tylko jakiś oring lub przewód a nie sprężarka lub chłodnica klimatyzacji. Jak już się uporasz to napisz co było przyczyną.

mlody17
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#8 Post autor: mlody17 »

Wymieniłem napinacz paska klinowego bo tak dziwnie podskakiwał na wolnych obrotach ale hałas nie ustał, zauważyłem natomiast że dziwnie chodzi sprzęgło alternatora tak jakby trochę pohukuje ale wydaje mi sie ze wtedy ten halas bylby cały czas jakby to wina byla sprzegla alternatora a nie tylko na włączone klimatyzacji co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#9 Post autor: Pszczyna »

Wszystko możliwe przy zakupie nowego zważ iż są dwie wielkości sprzęgiełka i dwie wielkości ośki alternatora

ceki70
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: 22 cze 2016, 16:05
Imię: ceki70
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Zafira B 1,8 Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#10 Post autor: ceki70 »

ceki70
Przy pisaniu towarzysz mi dysleksja, dysortografia, dysgrafia, ;) :nie_wiem:

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#11 Post autor: Pszczyna »

Wrażenie jak by kompresor chodził na sucho

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”