Wyciek płynu chłodzącego z układu chłodzenia
Witam!
Mam pilny dylemat... Mam wyciek płynu chłodniczego - stosunkowo duży bo dolałem litr płynu na 150 km. Przecieka coś po tej stronie co pasek rozrządu i niestety jest tam już mokro i pasek też jest zachlapany. Niestety jest niedziela a ja jestem 120 km od domu z całą rodziną.
Moje pytanie brzmi czy mogę jechać do domu, ostrożnie i dolewając płynu?
Potem oczywiście mechanik itd.
Pozdrawiam
Paweł Topa
Mam pilny dylemat... Mam wyciek płynu chłodniczego - stosunkowo duży bo dolałem litr płynu na 150 km. Przecieka coś po tej stronie co pasek rozrządu i niestety jest tam już mokro i pasek też jest zachlapany. Niestety jest niedziela a ja jestem 120 km od domu z całą rodziną.
Moje pytanie brzmi czy mogę jechać do domu, ostrożnie i dolewając płynu?
Potem oczywiście mechanik itd.
Pozdrawiam
Paweł Topa
- Rafoooo
- Zafiromaniak
- Posty: 1949
- Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
- Lokalizacja: Limanowa
- Model:
- Kontakt:
To jak już poruszono temat wycieku , to może mi doradzicie, za 4 miesiące dolałem 4 litry płynu, wycieków brak, w aucie sucho, nie szarpie samochodem, wręcz nawet idealnie silnik chodzi, myślałem o uszczelce pod głowicą, ale dawało by to jakieś oznaki, a tu nic , chodź w zbiorniczku zaczęło się robić troszkę brudno, (tłusto),ale nie robi żadnego ciśnienia w układzie?! I juz sam nie wiem, narazie jeżdżę i obserwuje.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2015, 20:38 przez Rafoooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać.
wspominać.
- Luko
- Mieszkaniec
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Auto nie znaczy terenu ? Sprawdź odstawiając samochód w garażu i podsuń papier/tekturę pod silnik.
Gdzieś ten płyn musi się podziewać przecież. Dolewka 4l to prawie jak wymiana na nowy prawie w całości więc coś ewidentnie jest nie tak. Dużo w tym czasie jeździłeś?
Gdzieś ten płyn musi się podziewać przecież. Dolewka 4l to prawie jak wymiana na nowy prawie w całości więc coś ewidentnie jest nie tak. Dużo w tym czasie jeździłeś?
Moja Zafira
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
"Zauważyłem ostatnio (po tygodniowym postoju auta w garażu) kroplę płynu chłodniczego na podłodze, a że jakieś 3 miesiące temu wymieniłem chłodnicę na nową, wlazłem pod samochód i zauważyłem kroplę płynu chłodniczego na misce olejowej. Moje pytanie: Skąd płyn chłodniczy na misce (czy miska jest nim dodatkowo chłodzona?). Czy wymiana uszczelki pomoże? (zauważyłem zresztą, że miska chyba nie posiada uszczelki, ale złożona jest raczej na jakiejś masie uszczelniającej). Być może sam przyczyniłem się do wycieku, gdyż po zakupie samochodu, chciałem zabezpieczyć trochę skorodowaną miskę, czyszcząc ją dokładnie i malując dwiema warstwami farby podkładowej....). Nadmienię, że przy codziennym użytkowaniu auta, w garażu, jak i na misce olejowej brak wycieków (miska sucha) "
Problem rozwiązany. Winowajcą okazała się wadliwa (cieknąca) pompa wody ruville'a. Zmieniona na SKF
Problem rozwiązany. Winowajcą okazała się wadliwa (cieknąca) pompa wody ruville'a. Zmieniona na SKF
- maria
- Zafiromaniak
- Posty: 2079
- Rejestracja: 11 lip 2013, 21:20
- Imię: Anna
- Lokalizacja: Łódż
- Auto: Opel zafira
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Od jakiegoś czasu wzrósł płyn chłodzący w zbiorniczku do 2cm i tak jest cały czas .
Mam pytanie
czy to już jest problem czy tego się w ogóle nie czepiać i niech tak pozostanie .
Może ktoś miał podobny problem i jak sobie z tym poradził ,a może jakieś wskazówki.
Mam pytanie
czy to już jest problem czy tego się w ogóle nie czepiać i niech tak pozostanie .
Może ktoś miał podobny problem i jak sobie z tym poradził ,a może jakieś wskazówki.
Nie jeżdżę szybciej, niż lata mój Anioł Stróż.
Wiedzę możemy zdobywać od innych, ale mądrości musimy nauczyć się sami .
A.Mickiewicz
Wiedzę możemy zdobywać od innych, ale mądrości musimy nauczyć się sami .
A.Mickiewicz
Witam
Mam problem z moją Zofią. 2 krotnie zdarzył mi się wyciek płynu chłodzącego 1 raz jak było gorąco silnik po wyłączeniu pracował a potem wywaliło dołem płyn chłodzący druga sytuacja pojechałem do galerii handlowej chwile się pokręciłem po parkingu podziemnym postawiłem auto, spod maski wydobywał się biały dym po jej otworzeniu z zbiorniczka uciekł płyn i wywaliło go dołem. Poczekałem trochę aż auto ostygnie dolałem płynu i od tego czasu nie ubywa - jakieś 3 tygodnie i auto normalnie pracuje.
W swojej Zafci mam instalacje gazową też
Posiadam Zafira 1.6 B z16exp
Mam problem z moją Zofią. 2 krotnie zdarzył mi się wyciek płynu chłodzącego 1 raz jak było gorąco silnik po wyłączeniu pracował a potem wywaliło dołem płyn chłodzący druga sytuacja pojechałem do galerii handlowej chwile się pokręciłem po parkingu podziemnym postawiłem auto, spod maski wydobywał się biały dym po jej otworzeniu z zbiorniczka uciekł płyn i wywaliło go dołem. Poczekałem trochę aż auto ostygnie dolałem płynu i od tego czasu nie ubywa - jakieś 3 tygodnie i auto normalnie pracuje.
W swojej Zafci mam instalacje gazową też
Posiadam Zafira 1.6 B z16exp
Witam. Kolega ma zafirę 1,7 cdti z2008roku oddał samochód na wymianę rozrządu pompy wody i oleju odebrał go dojechał do domu 5km samochód dziwnie chodzilł Okazało się że nie ma płynu w zbiorniczku wyrównawczym a w oleju znalazł się płyn Czy to może być uszczelka czy coś jeszcze innego związane z wymianą rozrządu Pozdrawiam
Witam
Jako, że to jest mój pierwszy post to Wszystkich witam.
Moim problemem jest układ chłodzenia w mojej Zafirze B (2008r Z18XER 1.. Obecnie mam już trzecią awarię związaną z nieszczelnością układu chłodzenia - zawsze w innym miejscu.
Pytanie, czy może to być już uszczelka pod głowicą? Auto ma przejechane ~ 200 tys. km.
Dodatkowe objawy:
1. wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy bo już nie widziałem w nim płynu - na początku było OK teraz mi znów ciemnieje.
2. przy wymianie płynu w układzie pozostawiłem otwarty zbiorniczek wyrównawczy i załączyłem silnik. Po kilku minutach wystrzeliła fontanna na ok. pół metra.
Silnik pracuje w zakresie 100-105 stopni Celsjusza.
3. Oleju dolewam co jakiś czas - ubywa. Kolor oleju jest ciemny - taki jaki chyba powinien być.
Czy jeżeli okaże się, że to jednak uszczelka to jaki jest orientacyjny koszt wymiany? Czy lepiej wymienić w ASO czy w innym warsztacie? Mam do wymiany koła zmiennych faz rozrządu więc zakładam, że trochę mnie "szarpnie".
Proszę o opinie na powyższe.
Pozdrawiam
Jako, że to jest mój pierwszy post to Wszystkich witam.
Moim problemem jest układ chłodzenia w mojej Zafirze B (2008r Z18XER 1.. Obecnie mam już trzecią awarię związaną z nieszczelnością układu chłodzenia - zawsze w innym miejscu.
Pytanie, czy może to być już uszczelka pod głowicą? Auto ma przejechane ~ 200 tys. km.
Dodatkowe objawy:
1. wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy bo już nie widziałem w nim płynu - na początku było OK teraz mi znów ciemnieje.
2. przy wymianie płynu w układzie pozostawiłem otwarty zbiorniczek wyrównawczy i załączyłem silnik. Po kilku minutach wystrzeliła fontanna na ok. pół metra.
Silnik pracuje w zakresie 100-105 stopni Celsjusza.
3. Oleju dolewam co jakiś czas - ubywa. Kolor oleju jest ciemny - taki jaki chyba powinien być.
Czy jeżeli okaże się, że to jednak uszczelka to jaki jest orientacyjny koszt wymiany? Czy lepiej wymienić w ASO czy w innym warsztacie? Mam do wymiany koła zmiennych faz rozrządu więc zakładam, że trochę mnie "szarpnie".
Proszę o opinie na powyższe.
Pozdrawiam
Skoro masz syf w zbiorniczku wyrównawczym to dostaje Ci sie olej a to juz wskazuje na padniętą uszczelkę pod głowicą. Dodatkowo ta fontanna choć nie powinno sie sprawdzać tego na odkręconym zbiorniczku bo wiadomo, po nagrzaniu , w układzie chłodzenia pojawia sie spore ciśnienie . Dla mnie to przedmuchy ale warto sprawdzić to czujnikiem , sa takie , które sprawdzają czy w zbiorniczku nie ma spalin- ewidentny przykład przedmuchu