temperatura plynu chlodniczego w 1,8

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
u99artur
Mieszkaniec
Posty: 213
Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: costam
Gender:

#16 Post autor: u99artur »

no to teraz mamy dwa obozy - tak już jest i jest ok, a druga opinia, że jakiś drugi bieg :) ktoś wie tak na 100%?

dodam, że jak pytałem mechanika czy wyświetlane 96-97'C w trasie to nie za dużo powiedział, że to BARDZO DOBRZE (z naciskiem to powiedział) czyli te 90' to chyba nie koniecznie?

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#17 Post autor: Piasek »

1.8 XER:
Termostat Wahler 4431.105D - temperatura otwarcia 105*C !!!!
Dlatego tak ważnym jest aby w tych silnikach był najwyższej jakości 100% płyn chłodniczy o temp. wrzenia 125*C
Ostatnio zmieniony 05 maja 2015, 12:03 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#18 Post autor: Flora »

U mnie również w okolicy 105 stopni włącza się wentylator, przeprowadziłem małą diagnostykę i okazuje się, że nie działają dwa pierwsze biegi, a wentylator wyjący powyżej 100 stopni to bieg trzeci. Przeprowadź test wentylatorów jeżeli masz taką możliwość, bo prawdopodobnie problemem będzie ich sterowanie.

u99artur
Mieszkaniec
Posty: 213
Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: costam
Gender:

#19 Post autor: u99artur »

Flora - ale Ty masz diesla - a już z tego co poczytałem w necie i co piszą użytkownicy wynika, że w dieslach zupełnie inaczej jest z tą temperaturą - może błędne wyciagam wnioski ale z wypowiedzi ludzi tak wynika

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#20 Post autor: Flora »

u99artur pisze:Flora - ale Ty masz diesla - a już z tego co poczytałem w necie i co piszą użytkownicy wynika, że w dieslach zupełnie inaczej jest z tą temperaturą - może błędne wyciagam wnioski ale z wypowiedzi ludzi tak wynika
Jedynie sugeruję sprawdzenie działania wentylatorów. Test szybki i prosty, a wiele wyjaśnia.

u99artur
Mieszkaniec
Posty: 213
Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: costam
Gender:

#21 Post autor: u99artur »

to jak wykonać ten test?

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#22 Post autor: Flora »

u99artur pisze:to jak wykonać ten test?
Interfejsem diagnostycznym aktywuje się kolejne prędkości wentylatora :>

u99artur
Mieszkaniec
Posty: 213
Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: costam
Gender:

#23 Post autor: u99artur »

tym op-comem, tak?

drahe
Mieszkaniec
Posty: 449
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#24 Post autor: drahe »

u99artur pisze:Flora - ale Ty masz diesla - a już z tego co poczytałem w necie i co piszą użytkownicy wynika, że w dieslach zupełnie inaczej jest z tą temperaturą - może błędne wyciagam wnioski ale z wypowiedzi ludzi tak wynika
Bardzo dobre wnioski wyciągasz :D
Z18XER to inna bajka, tam jest termostat z grzałką.Temperatura otwarcia tego termostatu to 105 stopni.
Było i tym wiele razy nie warto powtarzać.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.

Cobia

#25 Post autor: Cobia »

zauważyłem że podczas jazdy komputer pokazuje temperature około 58-62 stopni zaś podczas postoju dochodzi do 93 . Czy to normalne ? Czy ten typ tak ma??

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#26 Post autor: paweldm »

Prawdopodobnie termostat do wymiany.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

motyldarek

#27 Post autor: motyldarek »

U mnie temperatura w okolicach 88-93, świeżo po wymianie termostatu i chyba tak ma być. :)

Awatar użytkownika
romek22794
Mieszkaniec
Posty: 243
Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
Imię: roman
Lokalizacja: BS
Auto: NJOY przycisk SPORT
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG

#28 Post autor: romek22794 »

hmm
U mnie przy 107*(wg op coma) włącza się wentylator chłodnicy, pracuje może z 5-8sek, z mocą chyba najwyższą. Temp spada do 105*. W testach też chodzi na tej samej prędkości.Wybór wyższych prędkości 2 i 3 w testach nie zmienia nic.
I jeszcze jedno. Mam klimę manual i wentylator jest jeden, tylko ten przy chłodnicy. Wszyscy piszą o dwóch... Bywały i takie z jednym?

wiciu625
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 13 sie 2015, 13:25
Imię: wiktor
Lokalizacja: szczecin
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#29 Post autor: wiciu625 »

Bywały. Ja mam półautomatyczną klimę i mam też jeden wentylator na chłodnicy wody.

Awatar użytkownika
romek22794
Mieszkaniec
Posty: 243
Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
Imię: roman
Lokalizacja: BS
Auto: NJOY przycisk SPORT
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG

#30 Post autor: romek22794 »

Sprawdziłem dzisiaj wentylator- sprawny.
Sprawdziłem opornicę i termik- sprawne.
Wg kabli wentylator może pracować tylko z dwoma prędkościami. Jeden "prąd" idzie przez opornicę i termik co daje bieg 1, drugi zakres podłączony bezpośrednio co daje bieg 2.
Więc mój wentylator pracuje na biegu 1(z obserwacji).
Przy załączeniu klimy się jednak nie włącza.
Druga sprawa- ciśnienie w układzie AC wynosi na postoju(bez włączonego silnika) 240 kPa, po włączeniu silnika, po parunastu minutach dochodzi do 280 kPa. I teraz -- po włączeniu klimy (sprzęgło na sprężarce działa) wskakuje na sekundę na 300-320kPa. Napięcie ciśnienia wg opcoma 0,5V.
Czy to tylko za mało czynnika??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”