temperatura plynu chlodniczego w 1,8
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
1.8 XER:
Termostat Wahler 4431.105D - temperatura otwarcia 105*C !!!!
Dlatego tak ważnym jest aby w tych silnikach był najwyższej jakości 100% płyn chłodniczy o temp. wrzenia 125*C
Termostat Wahler 4431.105D - temperatura otwarcia 105*C !!!!
Dlatego tak ważnym jest aby w tych silnikach był najwyższej jakości 100% płyn chłodniczy o temp. wrzenia 125*C
Ostatnio zmieniony 05 maja 2015, 12:03 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
U mnie również w okolicy 105 stopni włącza się wentylator, przeprowadziłem małą diagnostykę i okazuje się, że nie działają dwa pierwsze biegi, a wentylator wyjący powyżej 100 stopni to bieg trzeci. Przeprowadź test wentylatorów jeżeli masz taką możliwość, bo prawdopodobnie problemem będzie ich sterowanie.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Jedynie sugeruję sprawdzenie działania wentylatorów. Test szybki i prosty, a wiele wyjaśnia.u99artur pisze:Flora - ale Ty masz diesla - a już z tego co poczytałem w necie i co piszą użytkownicy wynika, że w dieslach zupełnie inaczej jest z tą temperaturą - może błędne wyciagam wnioski ale z wypowiedzi ludzi tak wynika
Bardzo dobre wnioski wyciągaszu99artur pisze:Flora - ale Ty masz diesla - a już z tego co poczytałem w necie i co piszą użytkownicy wynika, że w dieslach zupełnie inaczej jest z tą temperaturą - może błędne wyciagam wnioski ale z wypowiedzi ludzi tak wynika
Z18XER to inna bajka, tam jest termostat z grzałką.Temperatura otwarcia tego termostatu to 105 stopni.
Było i tym wiele razy nie warto powtarzać.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
hmm
U mnie przy 107*(wg op coma) włącza się wentylator chłodnicy, pracuje może z 5-8sek, z mocą chyba najwyższą. Temp spada do 105*. W testach też chodzi na tej samej prędkości.Wybór wyższych prędkości 2 i 3 w testach nie zmienia nic.
I jeszcze jedno. Mam klimę manual i wentylator jest jeden, tylko ten przy chłodnicy. Wszyscy piszą o dwóch... Bywały i takie z jednym?
U mnie przy 107*(wg op coma) włącza się wentylator chłodnicy, pracuje może z 5-8sek, z mocą chyba najwyższą. Temp spada do 105*. W testach też chodzi na tej samej prędkości.Wybór wyższych prędkości 2 i 3 w testach nie zmienia nic.
I jeszcze jedno. Mam klimę manual i wentylator jest jeden, tylko ten przy chłodnicy. Wszyscy piszą o dwóch... Bywały i takie z jednym?
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
Sprawdziłem dzisiaj wentylator- sprawny.
Sprawdziłem opornicę i termik- sprawne.
Wg kabli wentylator może pracować tylko z dwoma prędkościami. Jeden "prąd" idzie przez opornicę i termik co daje bieg 1, drugi zakres podłączony bezpośrednio co daje bieg 2.
Więc mój wentylator pracuje na biegu 1(z obserwacji).
Przy załączeniu klimy się jednak nie włącza.
Druga sprawa- ciśnienie w układzie AC wynosi na postoju(bez włączonego silnika) 240 kPa, po włączeniu silnika, po parunastu minutach dochodzi do 280 kPa. I teraz -- po włączeniu klimy (sprzęgło na sprężarce działa) wskakuje na sekundę na 300-320kPa. Napięcie ciśnienia wg opcoma 0,5V.
Czy to tylko za mało czynnika??
Sprawdziłem opornicę i termik- sprawne.
Wg kabli wentylator może pracować tylko z dwoma prędkościami. Jeden "prąd" idzie przez opornicę i termik co daje bieg 1, drugi zakres podłączony bezpośrednio co daje bieg 2.
Więc mój wentylator pracuje na biegu 1(z obserwacji).
Przy załączeniu klimy się jednak nie włącza.
Druga sprawa- ciśnienie w układzie AC wynosi na postoju(bez włączonego silnika) 240 kPa, po włączeniu silnika, po parunastu minutach dochodzi do 280 kPa. I teraz -- po włączeniu klimy (sprzęgło na sprężarce działa) wskakuje na sekundę na 300-320kPa. Napięcie ciśnienia wg opcoma 0,5V.
Czy to tylko za mało czynnika??