[B]Komunikat Coolant Level

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Grisza

#46 Post autor: Grisza »

Panowie, nie czytacie uważnie :)

TO JEST WADA OPROGRAMOWANIA i trzeba zrobić aktualizację w ASO

Moller

#47 Post autor: Moller »

wiec niema znaczenia czy wtyczka jest wpieta w czujnik czy nie ?
chodzilo mi oto czy to raczej czujnik ktory zwiera/rozmiwra czy działa jakoś napięciowo.

bo jesli poprostu sie rozwiera w przypadku braku/niskiego poziomu płynu to wsadzam drucik w wypiętą wtyczke i sprawa załatwiona.

swoją droga jesli to wada oprogramowania "fabryczna" to gdzie jest kampania naprawcza !

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#48 Post autor: Zdenek2007 »

Najprostszym sposobem pozbycia się tego komunikatu jest dezaktywacja w UEC "kontroli usterek" (tylko w UEC) minusem wtedy jest brak komunikatu o braku łynu do sprysków.

Grisza

#49 Post autor: Grisza »

Moller pisze: swoją droga jesli to wada oprogramowania "fabryczna" to gdzie jest kampania naprawcza !
zdziwiłbyś się ile jest takich wad fabrycznych bez kampanii :)
To akurat mogliby zrobić tanim kosztem, bo to tylko programowanie, ale np doskonale wiedzą o pękających kloszach halogenów z winy złego wykonania klosza, a kampanii na to nie ma...

lgum
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:23
Imię: Leszek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#50 Post autor: lgum »

Moller napisał/a:
bo jesli poprostu sie rozwiera w przypadku braku/niskiego poziomu płynu to wsadzam drucik w wypiętą wtyczke i sprawa załatwiona.
Dokładnie wystarczy zworka na wtyczce i sprawa załatwiona. Chyba jest to najtańszy sposób na usunięcie problemu.
Pozdrawiam-
LGUM z Lublina

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#51 Post autor: Zdenek2007 »

lgum pisze:Moller napisał/a:
bo jesli poprostu sie rozwiera w przypadku braku/niskiego poziomu płynu to wsadzam drucik w wypiętą wtyczke i sprawa załatwiona.
Dokładnie wystarczy zworka na wtyczce i sprawa załatwiona. Chyba jest to najtańszy sposób na usunięcie problemu.
Wszystko zależy od modelu UEC, już na forum pisałem że w moim UEC myk z mostkowaniem nie działa i nikt nic tu nie wymyślił :( jedynie wyłączenie usunęło natarczywy komunikat.

Lecter

#52 Post autor: Lecter »

Szanowni koledzy,
jestem po aktywacji funkcji CHECK CONTROL Po wyjęciu żarówki pojawia się komunikat o błędzie – więc OK.
Jednak, po uruchomieniu silnika pojawiają się dwa komunikaty:
Pierwszy – poziom płynu spryskiwaczy – „sprawdzanie” – zamówiłem już odpowiedni czujnik wraz z uszczelką i wkrótce zamontuję.
Drugi dotyczy poziomu płynu w chłodnicy – także „sprawdzanie” aż do zatwierdzenia OK.

Odnośnie komunikatu: poziom płynu chłodniczego „sprawdzanie” – chciałbym ten komunikat zlikwidować przez zamontowanie odpowiedniego czujnika lub zmostkowanie – prosiłbym o wskazanie miejsca podłączenia wtyczki, wychodzącej z czujnika poziomu płynu chłodniczego – zakładając, że nie mam tej wiązki.

Jak mogę sprawdzić wersję oprogramowania modułu UEC? Czy OP-COM'em można wykonać taką aktualizację?

Moller

#53 Post autor: Moller »

a jednak :) w moim przypadku pomogła zworka na wtyczce. Komunikat o braku płynu chłodzącego już niewyskakuje. Domniemam że w takim razie przyczyną jest jednak czujnik.

Awatar użytkownika
KIT GTO
Mieszkaniec
Posty: 412
Rejestracja: 10 cze 2011, 21:57
Lokalizacja: lbn
Model:

#54 Post autor: KIT GTO »

Lecter pisze:prosiłbym o wskazanie miejsca podłączenia wtyczki, wychodzącej z czujnika poziomu płynu chłodniczego
pod zbiorniczkiem jest wolna wtyczka więc musisz go zdemontować żeby dostać sie do wiązki

Pawlo49

#55 Post autor: Pawlo49 »

Witam
Panowie, sprawa jest banalnie prosta. Należy dolać do zbiorniczka trochę wody demineralizowanej aby rozcieńczyć płyn bo czujnik wykrywa złą proporcję.
Pozdrawiam

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#56 Post autor: Harry200 »

Pierwsze słysze żeby czujnik poziomu wykrywał gęstośc płynu.. ;)

miwik

#57 Post autor: miwik »

He he ... miałem lepszy numer. Komunikat wyswietlił się kilka razy więc oczywiście znalazłem koncentrat i dolałem. Następnego dnia rano wisadam i jade do pracy i oczywiscie wyswietla mi sie znów komunikat że mało płynu więc myslę sobie sprawdzę później co się dzieje. Wrócajac po pracy do domu znów komunikat (zapomniałem w ciągu dnia sprawdzić a własciwie nie mialem czasu) więc po południu czytam forum (moze znajde odpowiedź dlaczego wyswietla sie komunikat skoro dolałem płyn, styki są ok, przewody czujnika tez w porządku) otwieram maskę i juz mi cos nie pasowało odkrecam korek zbiornika i co..... po płynie nie ma śladu, pusto jest. :evil: Wystarczyło wymienić chłodnicę i jest OK :lol: dziura jak palec była a ze auto stało na trawie to i nic nie zauważyłem wcześniej.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#58 Post autor: Bodek »

miwik pisze:.... Wystarczyło wymienić chłodnicę i jest OK :lol: dziura jak palec była a ze auto stało na trawie to i nic nie zauważyłem wcześniej.
Ja mam nową chłodnicę wymienioną na akcji serwisowej, a komunikat dalej się pojawia, także nie zdziw się jak go znowu zobaczysz.

Jak mam być szczery to i tak na wszelki wypadek sprawdzam poziom płynu jak się pojawi.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

kubala2313

#59 Post autor: kubala2313 »

Ja też maiałem ten sam komunikatale po dolaniu płynu do zbiorniczka wyruwnawczego problemu nie ma, A co do tej gęstości płynu, to naprawdę nie wiem czy tak jest, :/

zicc

#60 Post autor: zicc »

Od kilku tygodni zaraz po odpaleniu silnika zaświecało mi się Coolant Level Check. Oczywiście level coolantu :) był w porządku (cały czas jest tak z 1,5-2cm ponad "Kalt"). Zatem padł czujnik. Póki co zaślepiłem kawałkiem druta złączkę na kablu i przynajmniej toto nie wk...wia na wyświetlaczu co 5 minut. Czy ktoś wie jak dostać się do czujnika po to żeby go wyjąć potrzepać nim, coś zregenerować aby działał poprawnie? I czy jest on aż tak niezbędny czy prowizoryczne zaślepienie wystarczy? Przecież poziom można sobie sprawdzić optycznie, i ten czujnik w/g mnie trochę zbędny
Pozdrawiam. zicc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”