[B]Termostat - usterki, diagnoza, jaki ?

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
tomom

#61 Post autor: tomom »

2 tygodnie po wymianie termostatu w JARO w Krakowie. Wstawiony Wahler, chociaż podobno Behr jest pewniejszy, ale ciężko dostać w okresie zimowym. Różnica od razu wyczuwalna:
silnik w końcu osiągnął nieosiągalną od dwóch miesięcy temp. 88 stopni, szybciej się nagrzewa, spalanie spadło. Co prawda jest teraz znacznie cieplej na zewnątrz, ale i tak warto było.
Koszt wymiany w 1,9 CDTI 120KM to 250 zł + koszt termostatu. Czas wymiany ok. 4 godzin.
Dobra robota w Jaro.

stiopa67

#62 Post autor: stiopa67 »

Witam wszystkich .Mam problem ze wskaźnikiem temperatury płynu chłodnicy 2 dti.Nie pokazuje temperatury.Jak to sprawdzić i który czujnik jest za to odpowiedzialny pozdrawiam.

KOPERNIK

#63 Post autor: KOPERNIK »

stiopa67 pisze:Witam wszystkich .Mam problem ze wskaźnikiem temperatury płynu chłodnicy 2 dti.Nie pokazuje temperatury.Jak to sprawdzić i który czujnik jest za to odpowiedzialny pozdrawiam.
kolego to nie ten dział a i używaj opcji SZUKAJ Bo jest sporo o tym co piszesz

Skasowany użytkownik 323

#64 Post autor: Skasowany użytkownik 323 »

To jest manual wymiany termostatu do Z19DT? Nie mogę znaleźć.
Pzdr

henio

#65 Post autor: henio »

Witam!

Mam pytanie odnośnie do zafiry 1.8 140 km (koni Mechanicznych) .

W jakich temperaturach pracuje termostat (otwiera i zamyka) . Czy to normalne żeby nagrzewał się do 100 stopni podczas jazdy z prędkością 130 km . A jak u was to wygląda ?

Z góry dzięki, proszę o porady .

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#66 Post autor: Bodek »

pawelszym pisze:Ok. Dzięki bardzo. Ale z tego co zauważyłem to moja temp. Waha się w granicach 58-66 stopni w zimie. W ciągu 30min w trasie. Coś jest nie tak z termostatem czy za krótkie odcinki po prostu? Na trasie jeszcze nie miałem okazji zobaczyć bo o test mode wiem od tygodnia :-D
u mnie na trasie jest 84-86 stopni - wracałem w sobotę z Kielc, dystans 160km do domu przy -16 stopniach.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

pawelszym

#67 Post autor: pawelszym »

Wczoraj na mieście zauważyłem że temp. dochodziła do 48 stopni i spadała do 47 tak z 5 razy. Dodatkowo mam zapchany EGR. Czy niesprawny termostat przyczynił się do tego?

Awatar użytkownika
rafi7404
Mieszkaniec
Posty: 269
Rejestracja: 18 sie 2013, 21:42
Imię: Rafał
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#68 Post autor: rafi7404 »

henio pisze:Witam!

Mam pytanie odnośnie do zafiry 1.8 140 km (koni Mechanicznych) .

W jakich temperaturach pracuje termostat (otwiera i zamyka) . Czy to normalne żeby nagrzewał się do 100 stopni podczas jazdy z prędkością 130 km . A jak u was to wygląda ?

Z góry dzięki, proszę o porady .
Ja też jestem zainteresowany tą kwestią, bo stwierdziłem to samo w mojej Zośce. Byłem bardzo zdziwiony jak zobaczyłem na wyświetlaczu 100*C była to wartość chwilowa, ale była. Jestem ciekawy czy jest to normalna sytuacja czy też szwankuje termostat?

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1216
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#69 Post autor: ojciec polak »

rafi7404 pisze: Ja też jestem zainteresowany tą kwestią, bo stwierdziłem to samo w mojej Zośce. Byłem bardzo zdziwiony jak zobaczyłem na wyświetlaczu 100*C była to wartość chwilowa, ale była. Jestem ciekawy czy jest to normalna sytuacja czy też szwankuje termostat?
Z obserwacji swojego auta, jak i tego co czytam na forum to stwierdzam, że nie jest normalna taka temperatura podczas tej prędkości. Myślę, że jednak czas zainteresować się termostatem. Przeważnie bywa tak, że nie osiągają wysokiej temp. Akurat u was jest odwrotnie.

rom

#70 Post autor: rom »

Witam. Nie chcąc zakładać nowego tematu podłącze się.
A więc odpalając auto włącza mi się wentylator wody po czym po kilku minutach się wyłącza, a w test mode coolant pokazuje mi max do 60-75 stopni.. na odcinku 10 km,
Czy powinien się szybciej zagrzać do 90 czy za krótki odcinek ?
Termostat do wymiany ?

Awatar użytkownika
rafi7404
Mieszkaniec
Posty: 269
Rejestracja: 18 sie 2013, 21:42
Imię: Rafał
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#71 Post autor: rafi7404 »

Wracam do tematu. Znalazłem ostatnio trochę czasu i przyjrzałem się temperaturze. Stwierdziłem, że przy dużych prędkościach lub na postoju przy pracującym silniku po pewnym czasie temperatura cieczy chłodzącej osiąga 99-100*C. W zbiorniczku wyrównawczym nie ma objawów związanych z tak wysoką temperaturą. Co dziwne i zapewne niepokojące nie włącza się wentylator chłodnicy. Domyślam się, że zapewne jest uszkodzony czujnik temperatury odpowiedzialny za włączanie wentylatora lub sam wentylator. Co o tym myślicie? Jakieś porady, sugestie? :/
Obrazek

Patryś

#72 Post autor: Patryś »

U mnie przy temp 105 st załączyło wentylator.

Awatar użytkownika
rafi7404
Mieszkaniec
Posty: 269
Rejestracja: 18 sie 2013, 21:42
Imię: Rafał
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#73 Post autor: rafi7404 »

Patryś pisze:U mnie przy temp 105 st załączyło wentylator.
Czy to jest normalna sytuacja, że wentylator włącza się przy takiej temperaturze? Gdzieś czytałem, że powinien się włączyć przy temp. 98*C :mysli:

smaru

#74 Post autor: smaru »

to jest standard przy tym silniku

Awatar użytkownika
Samer
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
Imię: Darek
Lokalizacja: Toruń
Auto: 1.8 140 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#75 Post autor: Samer »

Witam

Walczę z odpowietrzeniem układu chłodzenia. Ale pewną wątpliwość ponieważ po nagrzaniu auta do temperatury ok 110 st oraz otwartum korku w zbiorniczku wyrównawczym wąż idący od termostatu do chłodnicy jest ciepły ale bardzo miękki. Czy to świadczy o całkowitym zapowietrzeniu czy zapowietrzeniu i uszkodzeniu termostatu?

Dodatkowo przy próbe podania gazu ok 3 tyś obr/min dochodzą z chłodnicy stuky jakby powietrze przedostające się przez ciecz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”