brak ogrzewania

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Matik78
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 10 lis 2019, 21:29
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Świętochłowice
Auto: Opel Zafira B 1.9 Cdti lift 111
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z19dth
Gender:

#76 Post autor: Matik78 »

Ok dzieki dzis sobie to zobacze a od strony pasażera rozbieralem juz wczesniej jest silnik z nawiewu ale nie dostrzeglem nigdzie klapek czy sie otwieraja wszyatko bylo tak ciasno zabudowane chyba ze zle oglądałem . Widze ze w tych zafirach to juz jakas wada fabryczna chyba :nie_wiem:

adriansrem
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 14 maja 2018, 07:25
Imię: Adrian
Auto: Opel Zafira 1.7
Model: Bl11
Oznaczenie silnika: A17dtr

#77 Post autor: adriansrem »

od strony pasazera na tej samej wysokosci jest tez taki sam frez jak od strony silniczka tylko jest akurat na wysokosci tej blaszki wzmacniajacej trzeba sie polozyc i zoboczyc bo nie odegniesz tego

Dodano po 1 minucie 25 sekundach:
no jakas masakra ja walcze i nicwszystko mam powymieniane i nadal nic tylko zostaly mi do wymienienia czujniki i panel
Bartkowiak

Matik78
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 10 lis 2019, 21:29
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Świętochłowice
Auto: Opel Zafira B 1.9 Cdti lift 111
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z19dth
Gender:

#78 Post autor: Matik78 »

Jak uda Ci sie potem to ogarnac napisz co pomoglo :piwo:
Jeszcze dodac ze jak otwieram klape z silnika to smierdzi na plyn chlodzacy

Wlasnie rozebralem moja zafire i znalazłem tam silniczek nagrzewnicy i tu sie robi problem zauwazylem ze jak krece pokretlem od najniższej do przed 20 to silniczek pracuje sie kreci ale jak dam juz na 20 i wyżej silniczek stoi nic sie nie rusza moze to byc wina tego silniczka ? Prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony 11 lis 2019, 15:09 przez Matik78, łącznie zmieniany 2 razy.

Matik78
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 10 lis 2019, 21:29
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Świętochłowice
Auto: Opel Zafira B 1.9 Cdti lift 111
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z19dth
Gender:

#79 Post autor: Matik78 »

Witam wlasnie sciaglem ten silniczek nagrzewnicy ktory krecil tylko na zimnym pokrecilem recznie calym mechanizmem teraz wieje cieplym i pytanko czy to wina silniczka byla czy jest jakis modul odpowiadajacy sterowanie nim ?

adriansrem
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 14 maja 2018, 07:25
Imię: Adrian
Auto: Opel Zafira 1.7
Model: Bl11
Oznaczenie silnika: A17dtr

#80 Post autor: adriansrem »

silniczek moze byc
Bartkowiak

Matik78
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 10 lis 2019, 21:29
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Świętochłowice
Auto: Opel Zafira B 1.9 Cdti lift 111
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z19dth
Gender:

#81 Post autor: Matik78 »

Gdzie znajde sterownik ogrzewania ?

Skasowany użytkownik 28233

#82 Post autor: Skasowany użytkownik 28233 »

Na wstępie chciałbym się przywitać :witam:

Od dwóch tygodni jestem nabywcą Zafiry B 2009 r, problem jaki trapi mój samochód to brak ogrzewania.(szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi)

Zauważyłem dziwne wskazania temperatury płynu w TEST MODE, a mianowicie po wejściu w TEST MODE temperatura po włączeniu zapłonu jest np 48st C, po wyłączeniu zapłonu zawsze pokazuje 73st C (nie ma znaczenia jak ciepły jest silnik), w trakcie jazdy silnik prawidłowo nabiera temperatury, termostat otwiera się w granicach 90st C (wskazania TEST MODE), rurki do nagrzewnicy równo się nagrzewają, moje pytanie brzmi czego temperaturę pokazuje TEST MODE po wyłączeniu zapłonu , czy może to być padnięty czujnik temperatury płynu? i czy może mieć to związek z brakiem ogrzewania ?

Pozdrawiam

forumowiczów

Skasowany użytkownik 28233

#83 Post autor: Skasowany użytkownik 28233 »

Czy ktoś coś ?

Czy wszyscy zafiry sprzedali ?

:lol:

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#84 Post autor: Mariusz »

rafal19 pisze: 01 cze 2020, 19:43
Zauważyłem dziwne wskazania temperatury płynu w TEST MODE, a mianowicie po wejściu w TEST MODE temperatura po włączeniu zapłonu jest np 48st C, po wyłączeniu zapłonu zawsze pokazuje 73st C

forumowiczów
Ten typ tak ma. To jest normalne zjawisko. Odnośnie ogrzewania sprawdź klapkę sterującą przepływem powietrza. Możliwe że jest zablokowana w pozycji chłodzenia.

Skasowany użytkownik 28233

#85 Post autor: Skasowany użytkownik 28233 »

silniczek słychać, chodzi w zakresach od 16 do 21 st C i od 27 do HI.

w zakresach od 21 do 27 nic nie słychać

Dodano po 1 godzinie 22 minutach 32 sekundach:
Czy jest możliwość resetu silników sterujących klapami jak w vectrach B ??
Ostatnio zmieniony 03 cze 2020, 12:51 przez Skasowany użytkownik 28233, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
chojinka
Bywalec
Posty: 178
Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.7 CDTI 125 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A05
Gender:

#86 Post autor: chojinka »

Skasowany użytkownik 28233 pisze: 03 cze 2020, 14:12 silniczek słychać, chodzi w zakresach od 16 do 21 st C i od 27 do HI.

w zakresach od 21 do 27 nic nie słychać

Dodano po 1 godzinie 22 minutach 32 sekundach:
Czy jest możliwość resetu silników sterujących klapami jak w vectrach B ??
Nie bawił bym się w zastanawianie tylko robieranie i naprawę. Szybko i łatwo nie będzie ale warto zabrać się za robotę.
Aż po horyzontu kres...

adriansrem
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 14 maja 2018, 07:25
Imię: Adrian
Auto: Opel Zafira 1.7
Model: Bl11
Oznaczenie silnika: A17dtr

#87 Post autor: adriansrem »

Witam Panowie pomocy brak ogrzewania wymieniona nagrzewnica wymieniony termostat pompa też wymieniona słowniczek klap otwiera i zamyka i nadal nie ma ogrzewania jak przytrzymie ok3 tyś obrotów to nagrzewnica robi się gorąca A jak włączę wentylator to oddaje ciepło i robi się zimna
Bartkowiak

adriansrem
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 14 maja 2018, 07:25
Imię: Adrian
Auto: Opel Zafira 1.7
Model: Bl11
Oznaczenie silnika: A17dtr

#88 Post autor: adriansrem »

Witam wkońcu ogrzewanie się pojawiło i grzeje okazało się że chłodnicza oleju zapchana niestety jest chłodzenia cieczą
Bartkowiak

Awatar użytkownika
Ziomek25041986
Przeglądacz
Posty: 85
Rejestracja: 15 sty 2021, 15:53
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce
Auto: Zafira B 1.8 Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#89 Post autor: Ziomek25041986 »

Robert LTM pisze: 06 lip 2014, 08:41 u mnie było podobnie w audi ale przepłukałem cały układ wężem z wodą i pomogło bo raz grzał raz nie coś się przytykało
a druga sprawa silniczek od przełączania klapkami zimne/ciepłe działa? bo w drugim aucie miałem przypadłość że nie chłodziło i była zębatka wytarta i nie przełączało :>
Wiesz moze jak to mozna sprawdzic.? Jak sie do tego dobrac.?

Dodano po 2 godzinach 44 minutach 42 sekundach:
brak ogrzewania
chojinka pisze: 30 cze 2020, 11:20
Skasowany użytkownik 28233 pisze: 03 cze 2020, 14:12 silniczek słychać, chodzi w zakresach od 16 do 21 st C i od 27 do HI.

w zakresach od 21 do 27 nic nie słychać

Dodano po 1 godzinie 22 minutach 32 sekundach:
Czy jest możliwość resetu silników sterujących klapami jak w vectrach B ??
Nie bawił bym się w zastanawianie tylko robieranie i naprawę. Szybko i łatwo nie będzie ale warto zabrać się za robotę.
Ja mam prawie identyczna sytuacje jak kolega wyzej. Do 21 chodzi a pozniiej nic nie slychac az do konca. Za to u mnie jak dobrze sie rozgrzeje silnik slychac ze zaczyna pracowac powyzej 21 jak przekrecam. Czym cieplejszy silnik tym na wieksza temperature slychac ze otwiera klapki silniczek. Nie wiem co sie dzieje. Podpowiecie jak sie za to zabrac? Jeszcze odnosnie temperatury na komputerze. Na postoju na wolych obrotach wydaje sie ze ladnie sie nagrzewa ale podczas jazdy temperatura waha sie miedzy 50 a
70 stopni. I jeszcze mam pytanie przy jakiej temperaturze waz ten gruby wchodzacy do chlodnicy powinien zaczac sie robic goracy?

harvard
Mieszkaniec
Posty: 405
Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
Imię: adam
Auto: zafira b
Model: za
Oznaczenie silnika: Z18XER

#90 Post autor: harvard »

Ziomek
U mnie na postoju, przy jeździe w małym mieście, temp. na postoju jak u Ciebie, dopieru przy jeździe i obrotach wzrasta. Czytałem na forum astry ru, że ten typ tak ma, Ma inaczej, niż w grupie vag, ulokowany termostat - czyli \u góry\ i dlatego też nie ma wskaźnika aby wzrastająca i spadająa na przemian temp. nie martwiła właściciela auta. Jednak po dłużdzej i ciągłej jeździe łapie ponad 90 dych.\w zależności też od temp. otoczenia\

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”