[B]"Quickheat" System szybkiego nagrzewania

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Robert4884

[B]"Quickheat" System szybkiego nagrzewania

#1 Post autor: Robert4884 »

Postanowiłem otworzyć nowy temat, ponieważ posiadam taki system u siebie w ZB i ciekaw jestem waszych opinii na temat jego działania. Czy ktoś z Was posiada w swojej ZB "Quickheat":?:
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 00:41 przez Robert4884, łącznie zmieniany 1 raz.

fiodork

#2 Post autor: fiodork »

witam.

a na czym polega ten system?
bo jedyne co mi przychodzi do głowy to,że automatycznie włącza sie obieg zamknięty.

pozdrawiam

kubik_CDTi

#3 Post autor: kubik_CDTi »

Mam to,
Jest to grzałka,która automatycznie,zależnie od T zewnętrznej i żądanej wnętrza grzeje.
Zafirka nagrzewa się w moment.
Pozdr.

Robert4884

#4 Post autor: Robert4884 »

To jest dodatkowa grzałka elektryczna (1kW) która załączana jest automatycznie w zależności od temperatury zewnętrznej oraz temperatury silnika celem szybkiego nagrzania wnętrza kabiny ZB.

kubik_CDTi, A jak wygląda u Ciebie ładowanie aku jak ten system działa?

Awatar użytkownika
ADAMO_16
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 12 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: TYCHY
Model:

#5 Post autor: ADAMO_16 »

Może śmieszne pytanie, ale jak sprawdzić, czy mam takie cudo?

kubik_CDTi

#6 Post autor: kubik_CDTi »

pisze:Robert4884
Co masz dokładnie na myśli?
Pozdr.

Robert4884

#7 Post autor: Robert4884 »

kubik_CDTi,
Chodzi mi dokładnie o to, jakie masz napięcie ładowania akumulatora, zaraz po uruchomieniu silnika, przy zimnym silniku (ale podczas jazdy). I kiedy (np. po jakim czasie) ładowanie u Ciebie się stabilizuje. Czy wpływ, na ładowanie ma obciążenie auta załączonymi odbiornikami np. ogrzewaniem, czyli wtedy kiedy włącza się grzałka :?:

kubik_CDTi

#8 Post autor: kubik_CDTi »

Powiem Ci,że nie przyglądałem się nigdy temu.
Odpalam i jadę,serwisowy widok kompa odpaliłem parę razy,głównie dla sprawdzenia temperatury cieczy ;)
Jak będę pamiętał to sprawdzę przy okazji.
Pozdr.

Robert4884

#9 Post autor: Robert4884 »

kubik_CDTi, Jak byś mógł sprawdzić, przy okazji, to by było fajnie. A najbardziej interesuje mnie jak wygląda ładodwanie, gdy temperatura zewnętrzna jest ujemna.

kubik_CDTi

#10 Post autor: kubik_CDTi »

Ok,tylko porządny mróz u mnie jak na razie się skończył :/
-1 tak jest,to napiszę co będzie przy jakiej ,a jak mróz wróci to znowu zbadam.
Pozdr.

--scalone--

Teraz było 1C odpalałem po nocy z włączonym ogrzewaniem szyby przedniej to i myśle z grzałką,radio to na starcie było 11,8V więc o wiele za mało.
Potem ruszyłem cały czas z grzałką i do T silnika 30C było ok 12,6V,potem przy ok 38C,było 13,3V i zgasiłem
Potem drugie T startowa 32C,ładowanie 13,6V,ruszyłem po mieście biegi przy ok.2,5tys. rpm było 13,8V
Wyskoczyłem na obwodnicę dałem do pieca,to było 14,2-14,3V
Zastanawiam się,czy aby napewno mam wszystko w porządku.
Pozdr.
Ostatnio zmieniony 25 gru 2009, 23:05 przez kubik_CDTi, łącznie zmieniany 1 raz.

Robert4884

#11 Post autor: Robert4884 »

Ja mam podobnie tak jak u Ciebie. Później jak już auto się nagrzeje to ładowanie 14-14.4V.
Jak odpalisz auto to spróbuj wyłączyć ogrzewanie, tzn przekręcić pokrętłem od wentylatora np. na zero, wtedy ładowanie powinno Ci wskoczyć na 14V.

kicaj

#12 Post autor: kicaj »

tez tak mam
najprawdopodobniej jest to zwiazane z grzaniem swiec zarowych...

Robert4884

#13 Post autor: Robert4884 »

kubik_CDTi, Jak u Ciebie działa szybkie nagrzewania, jak odpalisz auto, to zaraz ciepłym powietrzem Ci może dmucha? Bo u mnie jakoś tego nie odczułem, a raczej ciepło się pojawia wraz ze wzrostem temperatury silnika. :!:

kubik_CDTi

#14 Post autor: kubik_CDTi »

Zaraz po odpaleniu nie.
Ale uwzględniając panujące warunki to po chwili już ciepłym dmucha,szybciutko.
Pozdr.

Robert4884

#15 Post autor: Robert4884 »

kubik_CDTi, A jaką masz temperaturę silnika na testmode :?: Jak już ciepłym dmucha?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”