Strona 1 z 8
[B]"Quickheat" System szybkiego nagrzewania
: 22 gru 2009, 08:13
autor: Robert4884
Postanowiłem otworzyć nowy temat, ponieważ posiadam taki system u siebie w ZB i ciekaw jestem waszych opinii na temat jego działania. Czy ktoś z Was posiada w swojej ZB "Quickheat":?:
: 22 gru 2009, 10:01
autor: fiodork
witam.
a na czym polega ten system?
bo jedyne co mi przychodzi do głowy to,że automatycznie włącza sie obieg zamknięty.
pozdrawiam
: 22 gru 2009, 14:47
autor: kubik_CDTi
Mam to,
Jest to grzałka,która automatycznie,zależnie od T zewnętrznej i żądanej wnętrza grzeje.
Zafirka nagrzewa się w moment.
Pozdr.
: 22 gru 2009, 14:50
autor: Robert4884
To jest dodatkowa grzałka elektryczna (1kW) która załączana jest automatycznie w zależności od temperatury zewnętrznej oraz temperatury silnika celem szybkiego nagrzania wnętrza kabiny ZB.
kubik_CDTi, A jak wygląda u Ciebie ładowanie aku jak ten system działa?
: 22 gru 2009, 17:49
autor: ADAMO_16
Może śmieszne pytanie, ale jak sprawdzić, czy mam takie cudo?
: 22 gru 2009, 23:18
autor: kubik_CDTi
pisze:Robert4884
Co masz dokładnie na myśli?
Pozdr.
: 23 gru 2009, 14:53
autor: Robert4884
kubik_CDTi,
Chodzi mi dokładnie o to, jakie masz napięcie ładowania akumulatora, zaraz po uruchomieniu silnika, przy zimnym silniku (ale podczas jazdy). I kiedy (np. po jakim czasie) ładowanie u Ciebie się stabilizuje. Czy wpływ, na ładowanie ma obciążenie auta załączonymi odbiornikami np. ogrzewaniem, czyli wtedy kiedy włącza się grzałka
: 23 gru 2009, 15:42
autor: kubik_CDTi
Powiem Ci,że nie przyglądałem się nigdy temu.
Odpalam i jadę,serwisowy widok kompa odpaliłem parę razy,głównie dla sprawdzenia temperatury cieczy
Jak będę pamiętał to sprawdzę przy okazji.
Pozdr.
: 23 gru 2009, 22:39
autor: Robert4884
kubik_CDTi, Jak byś mógł sprawdzić, przy okazji, to by było fajnie. A najbardziej interesuje mnie jak wygląda ładodwanie, gdy temperatura zewnętrzna jest ujemna.
: 23 gru 2009, 23:06
autor: kubik_CDTi
Ok,tylko porządny mróz u mnie jak na razie się skończył
-1 tak jest,to napiszę co będzie przy jakiej ,a jak mróz wróci to znowu zbadam.
Pozdr.
--scalone--
Teraz było 1C odpalałem po nocy z włączonym ogrzewaniem szyby przedniej to i myśle z grzałką,radio to na starcie było 11,8V więc o wiele za mało.
Potem ruszyłem cały czas z grzałką i do T silnika 30C było ok 12,6V,potem przy ok 38C,było 13,3V i zgasiłem
Potem drugie T startowa 32C,ładowanie 13,6V,ruszyłem po mieście biegi przy ok.2,5tys. rpm było 13,8V
Wyskoczyłem na obwodnicę dałem do pieca,to było 14,2-14,3V
Zastanawiam się,czy aby napewno mam wszystko w porządku.
Pozdr.
: 25 gru 2009, 21:36
autor: Robert4884
Ja mam podobnie tak jak u Ciebie. Później jak już auto się nagrzeje to ładowanie 14-14.4V.
Jak odpalisz auto to spróbuj wyłączyć ogrzewanie, tzn przekręcić pokrętłem od wentylatora np. na zero, wtedy ładowanie powinno Ci wskoczyć na 14V.
: 25 gru 2009, 21:55
autor: kicaj
tez tak mam
najprawdopodobniej jest to zwiazane z grzaniem swiec zarowych...
: 06 sty 2010, 10:54
autor: Robert4884
kubik_CDTi, Jak u Ciebie działa szybkie nagrzewania, jak odpalisz auto, to zaraz ciepłym powietrzem Ci może dmucha? Bo u mnie jakoś tego nie odczułem, a raczej ciepło się pojawia wraz ze wzrostem temperatury silnika.
: 07 sty 2010, 09:03
autor: kubik_CDTi
Zaraz po odpaleniu nie.
Ale uwzględniając panujące warunki to po chwili już ciepłym dmucha,szybciutko.
Pozdr.
: 07 sty 2010, 12:50
autor: Robert4884
kubik_CDTi, A jaką masz temperaturę silnika na testmode
Jak już ciepłym dmucha?