Wymiana cewki w sprężarce klimatyzacji
Wymiana cewki w sprężarce klimatyzacji
Witam,
kilka dni temu udałem się na oczyszczenie / odgrzybienie i uzupełnienie klimatyzacji. Znajomy, który się tym zajął powiedział mi że nie załącza się sprężarka, prąd dochodzi i prawdopodobne cewka która znajduje się w sprężarce posiada bezpiecznik, który się przepalił.
Czy ktoś orientuj się może czy wymiana takiej cewki na nową to wysoki koszt i czy można to wymienić bez konieczności demontażu sprężarki?
Czy mógłby ktoś polecić w kujawsko-pomorskim (najlepiej Inowrocław / Bydgoszcz) jakiegoś dobrego specjalistę od klimy, który mógłby to zrobić?
Zafira B, benzyna 1.8
z góry dzięki za pomoc,
kalii
kilka dni temu udałem się na oczyszczenie / odgrzybienie i uzupełnienie klimatyzacji. Znajomy, który się tym zajął powiedział mi że nie załącza się sprężarka, prąd dochodzi i prawdopodobne cewka która znajduje się w sprężarce posiada bezpiecznik, który się przepalił.
Czy ktoś orientuj się może czy wymiana takiej cewki na nową to wysoki koszt i czy można to wymienić bez konieczności demontażu sprężarki?
Czy mógłby ktoś polecić w kujawsko-pomorskim (najlepiej Inowrocław / Bydgoszcz) jakiegoś dobrego specjalistę od klimy, który mógłby to zrobić?
Zafira B, benzyna 1.8
z góry dzięki za pomoc,
kalii
Co prawda wiem po sprezarce klimy z ZA ale watpie aby sie znaczaco roznilo w ZB.kalii pisze:czy można to wymienić bez konieczności demontażu sprężarki?
Trzeba odkrecic sprezarke i opuscic ponizej auta i mozna sie do niej dobrac. Nie trzeba rozszczelniac ukladu.
To "cos" z cewki mozna wymienic tyle ze trzeba to wydlubac bo jest zalane taka jakby zywica w cewce.
Mam gdzies te elementy bo tez myslalem ze u mnie padlo ale niestety to nie bylo to. Koszt chyba ~6zl byl.
Wiedziałem o tym że można wymienić bezpiecznik termiczny, wystarczy wylutować i wlutować nowy, ale ja osobiście wolałem wymienić całą cewkę.
Kolego raiden, ja się na tym nie znam, ale zanim oddałem auto do wymiany tej cewki, miałem potwierdzone u znajomego, który jest mechanikiem gdzie on mi też powiedział że trzeba wymontować sprężarkę.
No nic, całe życie człowiek się na błędach uczy, może gdybym wiedział to co wiem teraz od ciebie to byłoby inaczej.
Kolego raiden, ja się na tym nie znam, ale zanim oddałem auto do wymiany tej cewki, miałem potwierdzone u znajomego, który jest mechanikiem gdzie on mi też powiedział że trzeba wymontować sprężarkę.
No nic, całe życie człowiek się na błędach uczy, może gdybym wiedział to co wiem teraz od ciebie to byłoby inaczej.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
O taki bezpiecznik w cewce, który może przypominać opornik, ale jest bezpiecznikiem, chociaż gdyby się nad tym zastanowić to jest opornikiem o minimalnej rezystancji do chwili gdy osiągnie pewną temperaturę, a wtedy staje się opornikiem o bardzo dużej rezystancji i proces ten nie jest odwracalny
Tak, chodzi o dostanie się do cewki, wyjęcie jej i wymianę znajdującego się w środku elementu, który kosztuje 3 zł
Obrazek poglądowy:
Tak, chodzi o dostanie się do cewki, wyjęcie jej i wymianę znajdującego się w środku elementu, który kosztuje 3 zł
Obrazek poglądowy:
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
miałem to wymieniane u siebie, podpatrywałem jak to robił mechanik u mnie.
Wyjąć sprężarkę, odkręci śrubę(lewy gwint tam jest chyba), trzeba oddzielić koło pasowe od sprzęgiełka u mnie wyglądało to tak że wkładał między nie cienkie twarde blaski żeby oddzielić jedno od drugiego(podważał śrubokrętami płaskimi) i do tego chyba wkręcał w sprzęgiełko trzy śrubki fi 6lub8, jest tam gwint(coś na zasadzie ściągacza zrobił) i już.
A! i gdzieś po drodze w środku jest zeger do ściągnięcia.
Przy składaniu; na ośce są bardzo cienkie podkładki. uważaj na nie, one regulują odległość między kołem pasowym a sprzęgłem, tak żeby elektromagnes mógł zaskoczyć i spiąć razem ze sobą dwa elementy, a gdy wszystko jest "rozpięte" żeby o siebie się nie ocierały.
jakiś film
https://www.youtube.com/watch?v=Ml1qRixFcHA
Wyjąć sprężarkę, odkręci śrubę(lewy gwint tam jest chyba), trzeba oddzielić koło pasowe od sprzęgiełka u mnie wyglądało to tak że wkładał między nie cienkie twarde blaski żeby oddzielić jedno od drugiego(podważał śrubokrętami płaskimi) i do tego chyba wkręcał w sprzęgiełko trzy śrubki fi 6lub8, jest tam gwint(coś na zasadzie ściągacza zrobił) i już.
A! i gdzieś po drodze w środku jest zeger do ściągnięcia.
Przy składaniu; na ośce są bardzo cienkie podkładki. uważaj na nie, one regulują odległość między kołem pasowym a sprzęgłem, tak żeby elektromagnes mógł zaskoczyć i spiąć razem ze sobą dwa elementy, a gdy wszystko jest "rozpięte" żeby o siebie się nie ocierały.
jakiś film
https://www.youtube.com/watch?v=Ml1qRixFcHA
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2016, 13:08 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.