Brak zasilania na kompresorze klimatyzacji
Brak zasilania na kompresorze klimatyzacji
Witam, mam mały problem z klimatyzacją nie działa mi ponieważ nie dochodzi zasilanie do kompresora. Bezpieczniki posprawdzałem wszystko ok. wyczytałem w internecie że to może być wina czujnika ciśnienia. Do czujnika dochodzą trzy kabelki jak zewrę któreś z nich to powinno pójść napięcie na kompresor, dobrze myślę jeśli tak to które. wtedy będę miał pewność że to czujnik, chyba że się mylę i jest inny sposób na sprawdzenie czujnika.
Pozdrawiam Jarek.
Pozdrawiam Jarek.
Jak masz dostęp do jakiegoś urządzenia diagnostycznego to wartość ciśnienia w klimatyzacji możne podejrzeć w blokach pomiarowych ECU.Jak coś to mogę pomóc tylko musisz podjechać do Zabrza/Gliwic.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.
Pokazuje 6 barów czyli czujnik jest sprawny.W każdym razie kompresor powinien się załączyć.Pewnie masz problem w kablotece od skrzynki bezpiecznikowej do kompresora.Spróbuj odpalić klimę na krótko.Jaross pisze: Ciśnienie A/C : 600 kPa
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.
Witam,
Z klimą od początku miałem dziwną sytuację (od momentu zakupu). Sprawa jest jakaś dziwna, bo wygląda następująco:
Czasami zdarza się, że klimatyzacja (mam manual) się nie włącza. Nie słychać charakterystycznego "cyknięcia" i spalanie na wolnych obrotach nie wzrasta.
Pomaga w zasadzie tylko wypięcie kostki na sprężarce i jej ponowne zapięcie. Działa przez jakiś czas, później znowu się nie włącza i tak w kółko. Czasami udaje się ją włączyć bez odpinania kostki.
Od ostatniego serwisu klimy ubyło 200 g czynnika (przez dwa lata). Klima ostatnio dostała nowy olej i 480g czynnika i przez miesiąc załączała się przyzwoicie. Kilka dni temu nie włączyła się, zatrzymałem samochód, wyłączyłem silnik, uruchomiłem ponownie i cyk włączona. Chłodzi pięknie. Dzisiaj już od rana nie udało mi się jej uruchomić. Nie pomagało ściąganie wtyczki. Sprawdziłem napięcie na wtyczce zasilającej sprężarkę - brak, zarówno przy przekręconej stacyjce, jak i pracującym silniku i włączonej klimatyzacji. Moje pytanie brzmi: czy jeżeli ubyło czynnika, to napięcia nie będzie? Dziwna sprawa, proszę o pomoc.
Jeszcze jedna sprawa, klimatyzacja włączała się u mnie tylko na wolnych obrotach na postoju, nie udało mi się jej nigdy uruchomić w czasie jazdy. Czy tak powinno być???
Z klimą od początku miałem dziwną sytuację (od momentu zakupu). Sprawa jest jakaś dziwna, bo wygląda następująco:
Czasami zdarza się, że klimatyzacja (mam manual) się nie włącza. Nie słychać charakterystycznego "cyknięcia" i spalanie na wolnych obrotach nie wzrasta.
Pomaga w zasadzie tylko wypięcie kostki na sprężarce i jej ponowne zapięcie. Działa przez jakiś czas, później znowu się nie włącza i tak w kółko. Czasami udaje się ją włączyć bez odpinania kostki.
Od ostatniego serwisu klimy ubyło 200 g czynnika (przez dwa lata). Klima ostatnio dostała nowy olej i 480g czynnika i przez miesiąc załączała się przyzwoicie. Kilka dni temu nie włączyła się, zatrzymałem samochód, wyłączyłem silnik, uruchomiłem ponownie i cyk włączona. Chłodzi pięknie. Dzisiaj już od rana nie udało mi się jej uruchomić. Nie pomagało ściąganie wtyczki. Sprawdziłem napięcie na wtyczce zasilającej sprężarkę - brak, zarówno przy przekręconej stacyjce, jak i pracującym silniku i włączonej klimatyzacji. Moje pytanie brzmi: czy jeżeli ubyło czynnika, to napięcia nie będzie? Dziwna sprawa, proszę o pomoc.
Jeszcze jedna sprawa, klimatyzacja włączała się u mnie tylko na wolnych obrotach na postoju, nie udało mi się jej nigdy uruchomić w czasie jazdy. Czy tak powinno być???
Wczoraj klimatyzacja odpaliła i pracuje normalnie, więc czujnik ciśnienia nie jest uszkodzony (jak wskazywał błąd 0530) tylko, albo się zacina, albo przewody/wtyczki coś nie teges. Przy odrobinie czasu postaram się sprawdzić przyczynę i napiszę - może komuś się przyda
Ostatnio zmieniony 08 lip 2017, 09:48 przez agstojak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 kwie 2019, 19:19
- Imię: Emil
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Auto: zafira
- Model: b
- Oznaczenie silnika: z18xer
Witam,
-Spreżarka ze sprzegłem. Chłodzi i działa po zwarciu przekaźnika.
-ciśnienie na kompie 7-8 barów.
-błedów brak na wszystkich modułach.
-temperatura zewnetrzna na wyswietlaczu i w parametrach uec prawidłowa
-temperatura zewnetrzna w parametrach panelu klimy ECC 0 stopni !!
ale podobno niektórym działa mimo takiego wskazania?
- temperatura parownika -40 stopni, ale podobno nie kazda zafira miała taki czujnik i wtedy jest -40? Jakaś zworka z tyłu panelu niby jest.
Przejrzałem cała konfiguracje OPcomem (mam Pin) . Wszedzie ustawiłem na ECC. (Łącze sie opcomem z ECC wiec zakładam ze mam eec a nie SAC). Tam gdzie SAC brałem ze nie występuje.
Doszedłem ze uec był wymieniony(inny vin i pin nie wchodzi). Mogę tam wejsć w Low speed can bus configuration ale bez pinu nie wejdę w program varian configuration czy tam jest coś od klimy?
Sprawdziłem vin auta i vin dawcy uec.
Oba mają climatronic. ale nie wiem czy dawca miał sprezarkę ze sprzegłem i czy w uec w program varriant configuration to ustawie.?
Pozatym auta róznią sie radiem i wsywietlaczem. Może dlatego są złe wskazania temperatury zewnętrznej?
Czy ma ktoś schemat EEC?
Czy podejrzy ktoś co jest w uec do ustawienia z pinem w program variant configuration ?
-Spreżarka ze sprzegłem. Chłodzi i działa po zwarciu przekaźnika.
-ciśnienie na kompie 7-8 barów.
-błedów brak na wszystkich modułach.
-temperatura zewnetrzna na wyswietlaczu i w parametrach uec prawidłowa
-temperatura zewnetrzna w parametrach panelu klimy ECC 0 stopni !!
ale podobno niektórym działa mimo takiego wskazania?
- temperatura parownika -40 stopni, ale podobno nie kazda zafira miała taki czujnik i wtedy jest -40? Jakaś zworka z tyłu panelu niby jest.
Przejrzałem cała konfiguracje OPcomem (mam Pin) . Wszedzie ustawiłem na ECC. (Łącze sie opcomem z ECC wiec zakładam ze mam eec a nie SAC). Tam gdzie SAC brałem ze nie występuje.
Doszedłem ze uec był wymieniony(inny vin i pin nie wchodzi). Mogę tam wejsć w Low speed can bus configuration ale bez pinu nie wejdę w program varian configuration czy tam jest coś od klimy?
Sprawdziłem vin auta i vin dawcy uec.
Oba mają climatronic. ale nie wiem czy dawca miał sprezarkę ze sprzegłem i czy w uec w program varriant configuration to ustawie.?
Pozatym auta róznią sie radiem i wsywietlaczem. Może dlatego są złe wskazania temperatury zewnętrznej?
Czy ma ktoś schemat EEC?
Czy podejrzy ktoś co jest w uec do ustawienia z pinem w program variant configuration ?
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
https://youtu.be/Fj2xV6OcMrY
Sprawdź tutaj.
Z tego co pamiętam to w UEC jest coś właśnie od sprzęgła klimy.
Musisz zdjąć pin lub inny UEC.
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Dodano po 57 sekundach:
https://youtu.be/jbnkumfJX6I
Tu masz moje ECC
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Sprawdź tutaj.
Z tego co pamiętam to w UEC jest coś właśnie od sprzęgła klimy.
Musisz zdjąć pin lub inny UEC.
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Dodano po 57 sekundach:
https://youtu.be/jbnkumfJX6I
Tu masz moje ECC
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 kwie 2019, 19:19
- Imię: Emil
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Auto: zafira
- Model: b
- Oznaczenie silnika: z18xer
Dzięki ostap O to mi chodziło. CZyli temp zew 0 i -40 parownik jest ok. Bo u Ciebie działa. W uec w konfiguracji jest tylko czy sac/eec występuje. Czyli powinno chodzić.
Ale! jest tam też typ silnika. Mam benzyne a dawca diesla, a ptrzac na schematy sterowanie AC jest inne dla benzyny inne dla diesla.
Wieć obstawiam UEC. Tylko czy konfigurować obecnego? Każdy UEC jest taki sam? MA wszytskie piny? CZy kupić od takiego samego silnika? Wyposażenie ma znaczenie?
Ale! jest tam też typ silnika. Mam benzyne a dawca diesla, a ptrzac na schematy sterowanie AC jest inne dla benzyny inne dla diesla.
Wieć obstawiam UEC. Tylko czy konfigurować obecnego? Każdy UEC jest taki sam? MA wszytskie piny? CZy kupić od takiego samego silnika? Wyposażenie ma znaczenie?
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Co do UEC to nie zagłębiałem się nigdy w niego. Czy może być od beny w dieslu? Ciężko powiedzieć, raczej tak bo jeśli chodzi o REC to nie ma znaczenia czy benzyna czy diesel.
Pierwsza rzecz, UEC musi być zalogowany do auta i wpisany poprawny vin. Później sprawdzisz czy działa klima.
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Pierwsza rzecz, UEC musi być zalogowany do auta i wpisany poprawny vin. Później sprawdzisz czy działa klima.
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka