dziwny odglos w srodku po naprawie klimy.

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
yuri1986
Bywalec
Posty: 181
Rejestracja: 25 paź 2012, 20:15
Imię: Bar
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira C 2.0cdti
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20dt

dziwny odglos w srodku po naprawie klimy.

#1 Post autor: yuri1986 »

Witam, mam problem a w zasadzie pytanie. Po wymianie chlodnicy klimatyzacji i ponownej jej nabiciu od zera 475g czynnika i 30 ml oleju jako uzupełnienie bo reszta byla, slychac szum w srodku podczas pracy klimatyzacji. Gdy zostanie wylaczona to dzwiek ustaje. I teraz pytanie co to moze byc? Iczy u was tez tak to slychac?

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#2 Post autor: Piotr »

yuri1986 pisze:Witam, mam problem a w zasadzie pytanie. Po wymianie chlodnicy klimatyzacji i ponownej jej nabiciu od zera 475g czynnika i 30 ml oleju jako uzupełnienie bo reszta byla, slychac szum w srodku podczas pracy klimatyzacji. Gdy zostanie wylaczona to dzwiek ustaje. I teraz pytanie co to moze byc? Iczy u was tez tak to slychac?

A ten szum zmienia natężenie w zależności od obrotów? Jeśli tak, to stawiam na ubytki czynnika. U mnie tak jest gdy zaczyna go brakować. W ubiegłym sezonie zaczęło się tak dziać od połowy lata, ale do jesieni wytrzymało. Mam manualne sterowanie to używam tylko latem a na wiosnę ładuję, choć w tym roku już szybciej zaczęło szumieć co oznacza, że moja nieszczelność, której nie mogę zlokalizować jest już większa.

yuri1986
Bywalec
Posty: 181
Rejestracja: 25 paź 2012, 20:15
Imię: Bar
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira C 2.0cdti
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20dt

#3 Post autor: yuri1986 »

Właśnie nie zmienia sie. Przed naprawą dźwięku nie było. Sprawdzane podcisnieniowo bylo i niby ok wszystko. Zastanawia mnie tylko czy nie zamalo czynnika i oleju wbili. Dzwiek jest troche glosniejszy jak sie wiatrak włącza

swfr

#4 Post autor: swfr »

Być może masz za dużo czynnika. To częsty błąd napełniaczy. Wartość biorą z tabeli i pakują do pełna.

W ZB z tzw małym skraplaczem. czynnik nie ma się gdzie skroplić i sprężarka pracuje z najwyższym trudem, za to na najwyższych obrotach.
Czynnika powinno być ciut ponad minimum.

yuri1986
Bywalec
Posty: 181
Rejestracja: 25 paź 2012, 20:15
Imię: Bar
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira C 2.0cdti
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20dt

#5 Post autor: yuri1986 »

U mnie jest prostokatny. Na grillu na naklejce jest 475g + 130g oleju. Napelniana byla od zera

swfr

#6 Post autor: swfr »

2 lata temu podjechałem (do Fiata - bo akurat była promocja) odgrzybiać i uzupełniać.
Spuszczali, ważyli, uzupełniali. Płaciło się za każde ileśtam gram dobitego. Czyli im więcej tym lepiej (oczywiście dla nich). Przez 2 dni było ciepło (na dworze), ale nie gorąco. Przyjemny chłodek we wnętrzu i cisza. Jak się zrobiło upalnie - to sprężarka szumiała, potem wyła jakby się miała rozlecieć.
Pojechałem do Fiata - znowu zważyli i jeden mądry powiedział, że czynnik nie uciekł tylko kończy się sprężarka - proponuje regenerowaną za 2 kawałki.
Pojechałem potwierdzić to do gościa, który robi tylko klimatyzacje.
Spuścił, zważył - było nominalnie czyli 475, a potem pokazał mi naklejkę.
A tam jak byk 450 g czynnika, a w nawiasie uwaga dotycząca silników 1.7 [wszystkie po kolei] - 475 g - tyle, że uwaga była w zagranicznych językach... i chłopaki z fiata nie doczytali tylko dobili do wartości, która rzuciła się w oczy jako pierwsza.
Magik od klimy - wyciągnął jakąś książkę z tabelami Valeo i tam też było 450 dla mojego silnika i zakres tolerancji od - do.
Spuścił nadmiar do ciut poniżej 450 g, bo mówił, że te sprężarki ze względu na mały skraplacz tak lubią i stał się cud. Do dzisiaj czuję się jakbym znalazł te 2 tys. :)

edit:
tu masz tabelę http://www.elcamp.pl/public/content/fil ... -klein.pdf

Strona 60 - silniki 1.9

yuri1986
Bywalec
Posty: 181
Rejestracja: 25 paź 2012, 20:15
Imię: Bar
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira C 2.0cdti
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20dt

#7 Post autor: yuri1986 »

Czyli wychodzi ma to ze jest ciut za duzo wbite. Lub jest blad na naklejce. Bo tam nigdxie nie ma wartosci 450 :/ jak bede mial chwile to podjade na sprawdzenie

swfr

#8 Post autor: swfr »

yuri1986 pisze:Czyli wychodzi ma to ze jest ciut za duzo wbite. Lub jest blad na naklejce. Bo tam nigdxie nie ma wartosci 450 :/ jak bede mial chwile to podjade na sprawdzenie
Słuchaj, być może u ciebie powinno być 475. Ja opisałem tylko mój przypadek.
Wiem, że są 2 rodzaje skraplaczy, mały i duży. Dobry fachowiec już po tym będzie wiedział, jaką masz instalację. Tak na logikę - mały skraplacz - mniej czynnika, duży - więcej.

A może miałeś wymieniany grill? Znasz historię swojego auta?

yuri1986
Bywalec
Posty: 181
Rejestracja: 25 paź 2012, 20:15
Imię: Bar
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira C 2.0cdti
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20dt

#9 Post autor: yuri1986 »

Temet rozwiązany zaduzo czynnika bylo. Wartosc prawidlowa to 420 g i 120 oleju

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”