Strona 1 z 3
temperatura plynu chlodniczego w 1,8
: 16 cze 2014, 11:50
autor: yagi
Witam wszystkich.
Jestem nowym posiadaczem Opla Zefiry B 1,8 140 KM przebieg 140 tys.2006r i moje pytanie jest następujące czy to normalne ze temperatura płynu chłodniczego trzyma mi się w granicach 98 st. A wentylator mi się włącza przy 105 st.? Widziałem już podobny temat w termostacie, ale nie jest dokończony wiec zakładam nowy temat. Może ktoś wie czy to tak ma być? Co może być przyczyna? Jak to naprawić ewentualnie? Nadmienię tylko ze jestem przed pierwszymi wymianami po zakupie, ponieważ poprzedni właściciel nic nierobi przy aucie od 2 lat; /będę wymieniał rozrząd, filtry paliwa, oleju, kabinowy, pasek klinowy i może EGR wyczyszczę. Ma ktoś propozycje, co powinienem jeszcze po zakupie porobić?? Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
: 16 cze 2014, 15:20
autor: Piasek
yagi pisze:czy to normalne ze temperatura płynu chłodniczego trzyma mi się w granicach 98 st. A wentylator mi się włącza przy 105 st.?
normalne, tak jest fabrycznie "ustawione" a szkoda bo silnik w d... dostaje.
: 16 cze 2014, 19:17
autor: Czesław
wentylator mi się włącza przy 105 st.?[/quote]
normalne, tak jest fabrycznie "ustawione" a szkoda bo silnik w d... dostaje.[/quote]
Dla diesla to jest optymalna temp. dlatego robi się szczelne układy chłodzenia aby podnieś temp.wrzenia bez ryzyka gotowanie .
: 16 cze 2014, 20:04
autor: swfr
czesław pisze:Dla diesla to jest optymalna temp.
Oj nie wiem.
Optymalna to jest 90-92 a nie 105
: 16 cze 2014, 21:13
autor: yagi
ale ja mam benzyne i dlatego pytam czy to normalnie...
"normalne, tak jest fabrycznie "ustawione" a szkoda bo silnik w d... dostaje"
jesli tak jest to ie da sie tego zmienic??
dlaczego tak jest??
: 16 cze 2014, 23:12
autor: Piasek
Nie wiem czemu Opel tak sie znęca termicznie nad swoimi piecami...
Smażą się uszczelniacze prowadnic i niszczą pierścienie tłokowe
Kiedyś przerabiali to na termostaty od VW (88*C) i czujniki załączenia od Poloneza 1.6GLI (92*C) ale nie wiem czy w tych nowych taki numer przejdzie...
: 17 cze 2014, 08:07
autor: cieniassss
105-108*C to normalna temp w tym silniku, a z tym smażeniem uszczelniaczy i pierścieni przesadzacie bo ich temp pracy ma niewiele wspólnego z temp płynu chłodzącego,
wyższa temp pracy silnika jest spowodowana rosnącymi wymogami ekologicznymi, chociażby układy recyrkulacji spalin, obniżają temp w komorze spalania ale podnoszą temp silnika, obecnie najważniejsza jest ekologia, najlepiej żeby z wydechu kwiatki i motyle wylatywały
: 22 cze 2014, 22:03
autor: yagi
cieniassss- a widze ze masz 1,8 +lpg ja wlasnie jestem przed istalacja lpg. i moje pytanko jest takie czy ta temperatura nie przeszkadza w lpg czy moze cos trzeba po wymieniac pozmieniac??
: 25 cze 2014, 13:18
autor: cieniassss
yagi pisze:cieniassss- a widze ze masz 1,8 +lpg ja wlasnie jestem przed istalacja lpg. i moje pytanko jest takie czy ta temperatura nie przeszkadza w lpg czy moze cos trzeba po wymieniac pozmieniac??
w październiku minie 3 lata jak mam lpg, nie mam nic specjalnego i nie mam z instalacją żadnych problemów
: 26 cze 2014, 21:15
autor: yagi
a jaka masz instalacje??
: 27 cze 2014, 12:39
autor: bolid
poddam jeszcze jeden trop - wentylator;
mam 1.8 ale starszą wersję z18xe i miałem problem z wentylatorem, który załączał się tylko na ostatnim biegu tzn. przy wysokiej jak dla silnika temperaturze; przy prawidłowym działaniu wentylatora chłodnicy niższy bieg wentylatora powinien nie dopuszczać do takiej sytuacji i utrzymywać prawidłowa temp. płynu chłodzącego, a bieg najwyższy działać tylko w ekstremalnych sytuacjach;
u mnie temperatura wg wskaźnika jest zawsze poniżej 90
: 11 lut 2015, 08:40
autor: cns80
yagi pisze:może EGR wyczyszczę.
A EGR to w tym silniku wogóle występuje ?
: 05 maja 2015, 09:19
autor: u99artur
ostatnio miałem problemy z wentylatorem - mechanior mówi, że naprawił i się włącza, ale jakoś nie chciało mi się sprawdzać, bo to niby super fachura jest od opli - najlepszy w okolicy. Wczoraj było ciepełko to po jeżdżeniu trochę po mieście pomyślałem, że dobra okazja żeby sprawdzić - stanąłem pod blokiem, wlazłem w TEST MODE i czekam... dopiero przy 107 się włączył i wyłączył bardzo szybko a temperatura spadła do 99... wystraszyłem się, że jednak coś nie tak, ale tutaj wyżej widzę, że to norma - potiwerdźcie tylko prosżę inni posiadacze 1.8 w benzynie
a ... - nikt nie odpowiedział na pytanie cns80 - ma toto jakiśtam EGR czy nie?
: 05 maja 2015, 09:55
autor: Piasek
Norma w Oplach z temperaturą. Tam się niemal silnik gotować musi aby uruchomił się układ chłodzenia. Potem są takie kwiatki jak w 1.8XE gdzie 200 tyś km przelotu a silnik żre olej bo pierścienie tłokowe spalone a uszczelniacze prowadnic usmażone.
: 05 maja 2015, 11:29
autor: bolid
Artur moim zdaniem wygląda to jakby włączał ci się drugi bieg - ten który zapobiega skrajnemu przegrzaniu - wcześniej powinien włączyć się pierwszy i utrzymywać temp. do 90st.