Strona 1 z 3
: 03 gru 2009, 20:06
autor: rysiaczek!vippp
A sprawdzałeś czy komp wskazuję jakiś bład ?
: 03 gru 2009, 20:47
autor: 24adamson
jutro idzie pod kompa
: 04 gru 2009, 08:12
autor: rysiaczek!vippp
Sam sobie sprawdź, poszukaj w SZUKAJCE był już ciekawy post na temat zczytywania błędów, starym znanym sposobem hamulec + gaz.
: 04 gru 2009, 08:44
autor: giant19s
Mam podobnie z kimą i winny jest moduł sterowania nawiewami/chłodzeniem (dokładnie nie pamiętam jak się to nazywało).
Podpięty był pod kompa ale nic nie wskazywało ze są błędy, jednak elektryk stwierdził iż możliwe że walnięty jest moduł i dlatego takie wariacje wychodzą.
Zczytaj błędy tak jak kolega wyżej napisał i zobacz czy coś pokaże jak nie to podjedz do elektryka może coś zdziała
: 04 gru 2009, 18:05
autor: 24adamson
padł rezystor od sterowania klimatronikiem
Panel sterowania klimatyzacji umarł
: 25 sty 2010, 18:08
autor: ADAMO_16
Rano ok 6 wróciłem z pracy bez problemów, zafira odpaliła jak latem.Do godz 17 stała w garażu gdzie jest -5 stopni.Przekręcam kluczyk i zdziwko- pali się rezerwa a było prawie pół baku paliwa i panel sterowania klimatyzacji ciemny.Normalnie jakby umarł.Szukam po bezpiecznikach i znalazłem spalony w tylnej skrzynce nr 17 i 18. Wymieniłem i nic
Sprawdzam po kolei bezpieczniki, są dobre.przekręcam kluczyk i działa wskaznik paliwa.Co jeszcze można sprawdzić zanim pojade do ASO lub innego mechanika? W skrzynkach jest kilka przekazników ale nie mam schematu który do czego.
: 26 sty 2010, 10:51
autor: Anony Mous
Adamo masz ściągniętą książkę naprawy ZB z netu?Opisane są tam bezpieczniki w skrzynce komory silnika jak i te z tyłu w bagażniku.
: 26 sty 2010, 11:35
autor: ADAMO_16
Dwa bezpieczniki wymieniłem, w tylnej skrzynce i nic.Na całą noc odpięty akum i nic.Na 12 jade do ASO pochwale sie ile i co.
Książke i instrukcje mam, co mogłem to sprawdziłem.
: 26 sty 2010, 12:40
autor: timi68
ADAMO_16 pisze:Dwa bezpieczniki wymieniłem, w tylnej skrzynce i nic.
Jeśli nie pomaga sama wymiana bezpiecznika, odpal autko i spróbuj wyciągnąć i włożyć kilka razy bezpiecznik, może pomóc.
: 26 sty 2010, 15:32
autor: ADAMO_16
Diagnoza-padł moduł sterowania klimatyzacją.Szukam używki ale do klimy elektronicznej brak.Idę płakać albo nie po browary
Jutro też jest dzień i może coś wymyśle
--scalone--
Moduł zakupiony i zainstalowany, oczywiście bez ASO nic nie zrobi sie.Na wyświetlaczu nadmuch na twarz i nogi a dmuchało na szybe.Podpięty Tech, sparowanie modułu z furą i wszystko gra
//scaliłem posty //BajBus
: 12 lut 2010, 08:49
autor: Pedro
Coś te panele za szybko lecą, u mnie to samo wieczorem wszystko OK rano w garażu -10 zapalam silnik panel ciemny, na wyświetlaczu pustka, na zewnątrz -22. Po 5 km jazdy po mieście wymiękłem.
Padł układ odpowiedzialny za transmisje na linii CAN. Trochę szukania, scalak zamówiony, chwila lutowania i wszystko śmiga jak nowe, nie trzeba ustawiać indeksów kodów techem bo to ten sam panel. Koszt 12zł ;-), w ASO nowy panel 2000zł ;-(
: 12 lut 2010, 09:24
autor: Lorry
Przepraszam za OT ale
ADAMO_16, mógłbyś wrzucić fotkę tego panelu z wyświetlaczem ???
Z czystej ciekawości chciałbym zobaczyć
Tam kierunkiem nadmuchu steruje się za pomocą menu w kompie ???
A tak btw. to właśnie z powodu takich kwiatków cieszę się że mam najzwyczajniejszego manuala
: 12 lut 2010, 09:56
autor: fiodork
Lorry pisze:Przepraszam za OT ale
ADAMO_16, mógłbyś wrzucić fotkę tego panelu z wyświetlaczem ???
Z czystej ciekawości chciałbym zobaczyć
Tam kierunkiem nadmuchu steruje się za pomocą menu w kompie ???
wydaje mi sie ze okreslenie "ciemny panel" oznaczalo ze niepodswietlone guziki i galki
bo w klimatroniku parametry wyswietlaja sie na centralnym ekraniku, tam gdzie radio, komputer i nawigacja.
: 12 lut 2010, 10:04
autor: ADAMO_16
Właśnie miałem prostować swój post-oczywiście chodzi o wyświetlacz centralny.W trybie auto fura grzała jak zwariowana, w trybie manualnym co innego ustawiłem co innego działo się.Jak użyłem przycisku nadmuchu na szybe to nogi chciało zaparzyć.Ciemny panel to brak podświetlenia.W takich nerwach to brak składu i logiki w moich postach.Gdybym miał jako takie pojęcie o elektronice to pewnie oś był szukał, ale to jest dla mnie czarna magia.Kolego Pedro ten scalak do gdzie padł ?Jak to znalazleś ? Ja miałem tak samo, -20 wjazd do garażu gdzie było ok -5, rano zonk ciemno i zimno
: 12 lut 2010, 15:53
autor: Pedro
Ten układ to transceiver linii CAN znajduje się tam gdzie dochodzi magistrala CAN do danego modułu np. do panelu od klimy. Po rozebraniu panela okazało się, że jakieś przepięcie lub zwarcie upaliło jedną nóżkę układu ( sterowanie zasilaniem całego panela). Gdyby nie było widać fizycznego uszkodzenia na płytce panela nie byłbym w stanie zdiagnozować przyczyny uszkodzenia w domowych warunkach. Układ wymieniłem w ciemno i poszło.