Witam, jestem nowy na forum i od niedawna jestem właścicielem Zośki B 1,6 z gazem.
Jakiś czas temu podczas jazdy zauważyłem że świeci się kontrolka auta z kluczem i okazało się że wyskoczył błąd P1116. Nie wiem czy ma to znaczenie ale w tym okresie to zaświeciła się kontrolka to przez jakiś czas jeździłem mając troszkę mniej niż minimum płynu chłodniczego. Pompa wody i termostat były niedawno robione podobno i potwierdził to mechanik który zajrzał pod maskę i mówił że widać że są nowe. Ja odkąd kupiłem 3 miesiace temu zrobiłem nim ok 4,5 tyś km. Korzystając z tego test mode dziś sprawdziłem i jadąc 20 km prędkościami 100-120 oznaczenie T pokazywało 103-105 cały czas i w mieście podobnie. Na postoju trzymałem ponad 3 tyś obrotów i gdy temperatura doszła do 113 włączał się wiatrak na chwilkę i zaraz wyłączał jak T spadła.
Co może być przyczyną kontrolki?
Czy te temperatury są normalne w czasie jazdy? Bo o wiatraku juz znalazłem że to normalne że przy takiej temperaturze się włącza.
Niby jestem umówiony z mechanikiem na wymianę termostatu bo mówi że może ktoś włożył najtańszy i padł, ale chcę się dowiedzieć wszystkiego co możliwe przed oddaniem auta mechanikowi.
Problem i błąd P1116
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Rybka pisze:Google podpowiada :
..................
P1116 Termostat Zawór chłodziwa Wysokie napięcie w obwodzie chłodzenia silnika B-013
P1116 Termostat Zawór chłodziwa Niskie napięcie w obwodzie chłodzenia silnika B-005
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.