[B] Skorodowana rurka magistrali wodnej 1.7 Cdti (A17DTR)
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 kwie 2017, 09:01
- Imię: Jan
- Lokalizacja: okolice Nowy Sącz
- Auto: Zafira B 1.7 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Gender:
[B] Skorodowana rurka magistrali wodnej 1.7 Cdti (A17DTR)
Posiadam Zafirę B 1.7 Cdti. Mam problem, sączy mi się płyn chłodniczy z rurki magistrali wodnej, która cała jest skorodowana. Prawdopodobnie to część nr 7 z tej strony. Miał ktoś taki problem, jak kosztowne było rozwiązanie??? Mechanicy straszą, że trzeba cały przód rozbierać
Witaj
Tak, ja niedawno wymieniałem i od razu napiszę, że wcale nie jest to takie proste i szybkie do zrobienia. Być może w 1.9 tak, ale na pewno nie w 1.7.
Ubywało mi płynu w zbiorniku wyrównawczym i średnio raz na tydzień musiałem dolewać. Okazało się, że częściowo jest skorodowana rurka nr 5 i 7.
Rurki dostępne oczywiście tylko w ASO. Za krótszą zapłaciłem coś ok. 250zł, a za tę dłuższą 550zl.
Do tego musisz ( oczywiście jeśli chcesz ) kupić uszczelki do egr, przepustnicy i turbiny.
Wszystkie te elementy trzeba zdemontować, żeby wymienić rurki. Oczyywiście trzeba było także odkręcić plastikowy pas i wentylator, gdyż po prostu inaczej nie można by było wyciągnąć nieszczęsnych rurek.
Czy będziesz chciał nowe uszczelki, to zależy od ciebie, ja założylem nowe i wymienilem oczywiście płyn.
Wiec roboty trochę jest, ale teraz przynajmniej nie ubywa mi płynu. Na jednej z rurek była już mała dziurka, a na drugiec były już wżery, więc korzystając z okazji, wymieniłem obie.
Podsumowując. Rurki, to koszt ok. 800zł, robota 330zł, no i płyn i uszczelki. Najdroższe są do turbiny, bo nie można dostac osobno, tylko w zestawie naprawczym. Ja zapłacilem chyba coś ok. 70 zł.
Tak, ja niedawno wymieniałem i od razu napiszę, że wcale nie jest to takie proste i szybkie do zrobienia. Być może w 1.9 tak, ale na pewno nie w 1.7.
Ubywało mi płynu w zbiorniku wyrównawczym i średnio raz na tydzień musiałem dolewać. Okazało się, że częściowo jest skorodowana rurka nr 5 i 7.
Rurki dostępne oczywiście tylko w ASO. Za krótszą zapłaciłem coś ok. 250zł, a za tę dłuższą 550zl.
Do tego musisz ( oczywiście jeśli chcesz ) kupić uszczelki do egr, przepustnicy i turbiny.
Wszystkie te elementy trzeba zdemontować, żeby wymienić rurki. Oczyywiście trzeba było także odkręcić plastikowy pas i wentylator, gdyż po prostu inaczej nie można by było wyciągnąć nieszczęsnych rurek.
Czy będziesz chciał nowe uszczelki, to zależy od ciebie, ja założylem nowe i wymienilem oczywiście płyn.
Wiec roboty trochę jest, ale teraz przynajmniej nie ubywa mi płynu. Na jednej z rurek była już mała dziurka, a na drugiec były już wżery, więc korzystając z okazji, wymieniłem obie.
Podsumowując. Rurki, to koszt ok. 800zł, robota 330zł, no i płyn i uszczelki. Najdroższe są do turbiny, bo nie można dostac osobno, tylko w zestawie naprawczym. Ja zapłacilem chyba coś ok. 70 zł.