[B] Skorodowana rurka magistrali wodnej 1.7 Cdti (A17DTR)

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Zafran
Posty: 4
Rejestracja: 24 kwie 2017, 09:01
Imię: Jan
Lokalizacja: okolice Nowy Sącz
Auto: Zafira B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

[B] Skorodowana rurka magistrali wodnej 1.7 Cdti (A17DTR)

#1 Post autor: Zafran »

Posiadam Zafirę B 1.7 Cdti. Mam problem, sączy mi się płyn chłodniczy z rurki magistrali wodnej, która cała jest skorodowana. Prawdopodobnie to część nr 7 z tej strony. Miał ktoś taki problem, jak kosztowne było rozwiązanie??? Mechanicy straszą, że trzeba cały przód rozbierać :/

Skasowany użytkownik 6483

#2 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Ja wymieniałem u siebie magistrale wody w 1,9CDTi i tragedii nie ma. Musisz jedynie odkręcić górną część przedniego pasa, dwie śruby :) . A ci mechanicy tak straszą bo chcą kasę od ciebie wyciagnąć większą. Cwaniaki jedne... Poświęcisz dobra godzinke i magistrale masz wymienioną :piwo:

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5221
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#3 Post autor: fredas »

Tak jak jarecki69 pisze ok godziny i wymieniona przerabiałem to rok temu ;)
Obrazek
Obrazek

Zafran
Posty: 4
Rejestracja: 24 kwie 2017, 09:01
Imię: Jan
Lokalizacja: okolice Nowy Sącz
Auto: Zafira B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#4 Post autor: Zafran »

Ale w 1.7 CDti jest chyba trochę innym miejscu. A może jest tu ktoś kto wymieniał magistralę przy tym silniku. :/

arkady2222

#5 Post autor: arkady2222 »

Witaj
Tak, ja niedawno wymieniałem i od razu napiszę, że wcale nie jest to takie proste i szybkie do zrobienia. Być może w 1.9 tak, ale na pewno nie w 1.7.
Ubywało mi płynu w zbiorniku wyrównawczym i średnio raz na tydzień musiałem dolewać. Okazało się, że częściowo jest skorodowana rurka nr 5 i 7.
Rurki dostępne oczywiście tylko w ASO. Za krótszą zapłaciłem coś ok. 250zł, a za tę dłuższą 550zl.
Do tego musisz ( oczywiście jeśli chcesz ) kupić uszczelki do egr, przepustnicy i turbiny.
Wszystkie te elementy trzeba zdemontować, żeby wymienić rurki. Oczyywiście trzeba było także odkręcić plastikowy pas i wentylator, gdyż po prostu inaczej nie można by było wyciągnąć nieszczęsnych rurek.
Czy będziesz chciał nowe uszczelki, to zależy od ciebie, ja założylem nowe i wymienilem oczywiście płyn.
Wiec roboty trochę jest, ale teraz przynajmniej nie ubywa mi płynu. Na jednej z rurek była już mała dziurka, a na drugiec były już wżery, więc korzystając z okazji, wymieniłem obie.
Podsumowując. Rurki, to koszt ok. 800zł, robota 330zł, no i płyn i uszczelki. Najdroższe są do turbiny, bo nie można dostac osobno, tylko w zestawie naprawczym. Ja zapłacilem chyba coś ok. 70 zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”