Obwód zamknięty
: 20 lut 2019, 19:08
Mam pierwszy problem z kupioną rok temu Zafirą B. Bez wyraźnej przyczyny przestał działać przełącznik zamykania/otwierania obwodu wentylacji. Dotychczas jego zamknięcie sygnalizowała zapalona lampka na przycisku.
Sprawdziłem bezpieczniki opisane jako te, które mają z wentylacją/klimatyzacją coś wspólnego, ale żaden z nich nie okazał się przepalony. Nie wiedziałem jedynie, jak sprawdzić bezpiecznik nr 3 znajdujący się w komorze silnika.
Wymontowałem silniczek typu BEHR i okazał się sprawny (podanie napięcia powoduje jego pracę)
Po przełączeniu kluczyka w stacyjce pojawia się również napięcie na przewodzie kostki, do której podpinany jest silniczek. Po podpięciu drugiego przewodu do masy auta motorek wykonuje ruch i na tym koniec.
Myślę sobie jako zupełny laik, że winę ponosi jakiś bezpiecznik, ale na polu bitwy pozostał tylko ten modułowy ze skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika.
Liczę, że któryś z kolegów miał już taką przygodę, wie jak z nią sobie poradzić i zechce się tą wiedzą podzielić.
Sprawdziłem bezpieczniki opisane jako te, które mają z wentylacją/klimatyzacją coś wspólnego, ale żaden z nich nie okazał się przepalony. Nie wiedziałem jedynie, jak sprawdzić bezpiecznik nr 3 znajdujący się w komorze silnika.
Wymontowałem silniczek typu BEHR i okazał się sprawny (podanie napięcia powoduje jego pracę)
Po przełączeniu kluczyka w stacyjce pojawia się również napięcie na przewodzie kostki, do której podpinany jest silniczek. Po podpięciu drugiego przewodu do masy auta motorek wykonuje ruch i na tym koniec.
Myślę sobie jako zupełny laik, że winę ponosi jakiś bezpiecznik, ale na polu bitwy pozostał tylko ten modułowy ze skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika.
Liczę, że któryś z kolegów miał już taką przygodę, wie jak z nią sobie poradzić i zechce się tą wiedzą podzielić.