[B]Klimatyzacja - przestała działać

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
arky321

[B]klima manualna

#1 Post autor: arky321 »

nie działa mi poprawnie klima tzn: prawie nie czuję różnicy temperatur z wyłączoną a włączoną klimatyzacją przy tych samych ustawieniach (zimne na maksa i nie ma różnicy) Czy może to być problem z gazem? To moje pierwsze auto z klimą i nie wiedziałem że zimą też trzeba włączyć od czasu do czsu i tego nie zrobiłem Czy to też może byc powód? Jeśli tak to co za tym idzie i jakie konsekwencje z tego powodu. Ile kosztuje nabicie klimatyzacji?
Proszę o pomoc.
Dzięki
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 01:01 przez arky321, łącznie zmieniany 1 raz.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#2 Post autor: Lorry »

W PL koszt pełnej obslugi klimy (nabijanie sprawdzanie szczelności, sprawności i odsyfianie) to koszt w granicach 190/300zł

Szymon78

#3 Post autor: Szymon78 »

Hej

sprawdzić klime u specjalisty... pewnie masz nieszczelnośc i czynnik uleciał.


nie korzystaj jak nie działa bo pompe zajedziesz... brak czynnika +oleju spowoduje jej zatarcie

w PL ceny wahaja sie wgranicach 100-250 pln za obsługe.. z gwarancją 2 miesięczną. N Ie wiem jak ASO.... pisze o prywaciarzach.

Anony Mous

#4 Post autor: Anony Mous »

ja własnie dobijałem w zeszłym tygodninu...bo stan czynnika spadł o połowe....i gośc twierdził ze nie była dobijajana conajminej 2 lata. Za to dobicie (czynnik +olej do smarowania) zapłaciełem 140zl. Jakoże był to specjalistyczny serwis klimatyzacji, przy okzaji zapytałem czy te układy w oplach sie spisują..i gośc powiedział ze jedyna rzeczą która lubi sie psuc to chłodnica klimatyzacji...i niestety oryginał kosztuje wraz z montążem 700zl....a nie proponuje zamienników bo koszt 200zl taniej...ale trwałosc dużo mniejsza.

gwizdenson

#5 Post autor: gwizdenson »

Kaliope tylko mechanicy nie mówią dlaczego ta chłodnica niby siada.A ja powiem tobie i innym co zrobić żeby tego wydatku nie ponosić.Jak odkręcisz wentylator przed chłodnicą (wystarczy odkręcić tylko te dwie śruby górne i odgiąć do przodu wentylator)to pomiędzy wenrylatorem a chłodnicą jest skupisko liści , piasku i innych różności ,które utrzymują wilgoć.Dół chłodnicy rdzewieje i to jest to psucie.Wystarczy raz na rok odkręcić wentylator wydmuchać,wyczyścić wszystko co tam jest i problem felernych chłodnic się kończy.

arky321

#6 Post autor: arky321 »

Dzięki za pomoc byłem dziś w servisie vauxhall i powiedzieli za dobicie 50 funów bo mają promocję i obniżyli cenę z 90 funów no to mam fuksa małego chociaż Mam nadzieję że będzie wszystko dobrze a jak nie to zawsze istnieje reklamacja
Jeszcze raz dzięki Wszystkim

Anony Mous

#7 Post autor: Anony Mous »

Witam, mam wstępną (99% procentową) diagnoze usterki klimatyzacji.

Jak pisałem, klima nabita, brak rozszczelniania, kompresor się nie załącza. Op-com nie pokzauje żadnych błędów, ale pokazuje że brak ciśnienia. Byłem dziś w serwisie i się okazało żę ciśnienie w normie. Gość powiedział, że w oplach siadaja albo chłodnice albo cewki i na 99% to jest cewka ale potiwierdzi to jak przyjade i podniesie auto bo nie miał dzis możliwości. Jesli to cewka, to 250zl z robocizną. Wykluczył awarje sprzęgła.

Mam pytania:
1. Dlaczego op-com nie pokazuje błędu?
2. Znalzłem na allegro cewke za 80zl. Czy to jest własnie ta cewka? czy trzeba ją uzgadniac z vinem, modelem spręzarki, itp?

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

http://www.allegro.pl/item1033171513_op ... cewka.html

3. Widze że to jest plug&play i mógłbym może to sam zrobić. Gdzie jest ta cewka? Czy rzeczwyscie to robota na zasadzie plug and play i sprawa załatwiona? CZy trzeba coś bardzo rozbierać żeby ją wimienić? Bo rozumiem że nie wisi na kablu..
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 00:43 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#8 Post autor: Lorry »

Są awarie o których Op Com nie mówi... gdyby poszedł czujnik albo coś co ma bezposrednie połączenie z kompem itp to by wykrył

A co do rodzaju--- sprobuj zadzwonić np do hurtowni moto i zapytać o coś takiego i sprawdzić jaka tam cena i czy dobierają wg ViN czy ot tak po prostu.

Jak to wygląda od środka i czy idzie to zrobic samemu, nie wiem....

Anony Mous

#9 Post autor: Anony Mous »

zgłębiłem troche temat, tzn zadzwoniłem m.in do konkurencji. Żeby wymienić cewkę trzeba rozbierać sprężarkę, a co ta tym idzie spuścić czynnik chłodniczy, wiec robota samemu odpada. Konkurenjca powiedziała ze 250 zl to bardzo dobra cena bo oni robia to drożej.

Ale czytam dalej na forach i się okzauję że nie trzeba wymieć całej cewki tylko wlutować nowy bezpiecznik termiczny za podobno 2 zł. I tak naciągają pewnie ludzi. Tylko ja i tak sam tego nie zrobię. A poza tym jeśli zrobię to w tej firmie co dopełniałem gaz do załadują go ponwnie za free

1. http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=353 ... a&start=10

2. http://www.astra.auto.pl/content/view/273/48/1/1/

licznik

#10 Post autor: licznik »

wymieniałem sam taki bezpiecznik w astrze G czynnika nie spuszczałem,ale odkręciłem zderzak żeby był lepszy dostęp -godzina roboty-klima działa
sprostowanie-nie wymieniłem bezpiecznika tylko zlutowałem przewody na krótko
:piwo:

Anony Mous

#11 Post autor: Anony Mous »

klima działa....zrobiłem z siebie jelenia :) ..... Poszedłem na dokłądną diagnozę tej cewki i się okazało, że cewka jest ok ale nie ma prądu na spręzarce...i gość trochę zgłupiał i stwierdził że w takim razie strzelił jakiś przewód elektryczny. Wróciłem do domku....już się miałem umawiac do aso na znalezienie tej przerwy w elektryce i tak sobie pomyślałem czy aby czasem podaczas testów i zabawy op-comem nie zdeaktywowałem jakiegoś układu w systemie klimatyzacji...Aktyawacja lub deaktywacja róznych układów i ustawień od klimy jest w wielu zakałdach....i w tych najważniejszych było wszytko ok....i po ponad pół godzinnych poszukiwaniach już szukałem telfonu do ASO. Potem wszdełem do 'silnika' aby skontrolować stan dpf....i natknąłem się na wybór rodzaju spręzarki i tu moje serce trysnęło radością...miałem wybraną sprężarkę bezsprzegłową..... :)

lapm

#12 Post autor: lapm »

no z opcom'em mozna sporo narobic, ale przynajmiej obadales doglebienie klime ;)

dareksd

#13 Post autor: dareksd »

Jestem pierwszy raz na forum ponieważ kupiłem zafirę b 1.8 16v z klimą manualną. Problem mój polega na tym, że nie mogę wyłączyć klimatyzacji gdy jest włączony nawiew(1,2,3,4). Po przyciśnięciu wyłącznika gaśnie dioda i po kilku sekundach zaświeca się, a klima się uruchamia i tak za każdą próbą wyłączenia. Bardzo proszę o pomoc.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#14 Post autor: Lorry »

A to auto zdrowe (nie trzaskane) jest? Bo jakoś nie widze innej opcji jak przy składaniu środka spieprzenie czegoś. Też mam manualną, i na prawie 5 lat nic się nie działo. Klimy nie idzie włączyć jak jest dmuchawa wyłączona, ale na włączonej nigdy nie było problemu z włączeniem czy też wyłączeniem....

Spróbuj rozebrać i wymontować ten panel od klimy (najpierw wyciągnąć radio trzeba ) i sprawdzić czy przycisk działa OK. Ewentulanie coś wymienić

Zakładam że sprzęgiełko od klimy jest OK

M@rio

#15 Post autor: M@rio »

witam
- jak sprawdzić czy dobrze klima działa - gdyż wydaje mi się że w innych autach z manualną leciało zimniejsze powietrze niż w tej co mam teraz, znaczy starcza leci chłodne ale ostatnio z kumplem jechałem to dosłownie marzłem a u mnie tak by się nie dało
- czy klima włączona na max może powodować że na niskich biegach 1 i 2 auto robi się mułowate - gdyż:
jak jadę z wyłączoną klimą to wszystko ok
a jak zapodam sobie klime na max to potrafi mulić a po włączeniu zapłonu nawet zgasnąć
dzieki pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”