[B]Termostat - usterki, diagnoza, jaki ?

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
gosia

[B]Termostat - usterki, diagnoza, jaki ?

#1 Post autor: gosia »

Witam!

Z racji tego, iż przez całą ostrą zimę... moja Zafi oprócz wcześniejszych zawałów itp, itd... dołożyła mi jeszcze odmrożenia.... to śmiem twierdzić, iż na termostat przyszedł czas wymiany.. Stąd pytanie, czy polecacie jakieś szczególne, czy to może jest obojętne jaki.. byle nowy .....?
Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, 20:38 przez gosia, łącznie zmieniany 5 razy.

KOPERNIK

#2 Post autor: KOPERNIK »

Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, 09:47 przez KOPERNIK, łącznie zmieniany 1 raz.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#3 Post autor: Lorry »

Jak jest możliwość to najlepiej oryginalny, a jesli nie to jakiś tzw. lepszy (np Behr itp. żaden chińczyk).

A jesteś pewna że to termostat :?: Sprawdź czy obecnie nagrzewa się szybko, bo jesli względnie tak to zapewne była to kwestia wysokiej sprawności Diesli i sporych mrozów ;)


Np:

http://moto.allegro.pl/item916677660_te ... _cdti.html


http://moto.allegro.pl/item935832634_te ... r_org.html



W używke nie ma sie co raczej bawic bo nie wiadomo na co trafimy ;)


Choc te co widze mają dosyć wysoką temperature otwarcia, przynajmniej tak mi sie wydaje :|

TyphooN

#4 Post autor: TyphooN »

Witam serdecznie,

Czy uszkodzenie termostatu jest w jakiś sposób reprezentowane na komputerze pokładowym, czy pozostaje tzw. metoda Macajewa, czyli sprawdzenie jaką temperaturę mają węże z powietrzem ?
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 00:39 przez TyphooN, łącznie zmieniany 1 raz.

Anony Mous

#5 Post autor: Anony Mous »

Metoda Macajewa to chyba nie w tym przypadku ;)

A tak serio to możesz również podejrzeć temperaturę płynu w ukrytym menu i w czasie jazdy obserwować wahania temperatury.

TyphooN

#6 Post autor: TyphooN »

Marki pisze:Metoda Macajewa to chyba nie w tym przypadku ;)

A tak serio to możesz również podejrzeć temperaturę płynu w ukrytym menu i w czasie jazdy obserwować wahania temperatury.
Dzięki za info, właśnie sobie doczytałem o takiej możliwości. I znów coś do przetestowania ;-)

Awatar użytkownika
diabolog
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 29 mar 2010, 13:23
Imię: Adam
Lokalizacja: Szczytno
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#7 Post autor: diabolog »

Właśnie jestem po wymianie termostatu. Inna jazda , wcześniej dochodził do 60C i to wszystko. Teraz jest dobrze.[/code]
Zastawa 1100p 55KM; Daewoo lanos 1,5 16V 100KM; ZB 1,9 CDTi 150KM; a co potem ????

TyphooN

#8 Post autor: TyphooN »

A jaką temperatury cieczy chłodzącej masz po wymianie termostatu przy kilkustopniowym mrozie?

Awatar użytkownika
diabolog
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 29 mar 2010, 13:23
Imię: Adam
Lokalizacja: Szczytno
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#9 Post autor: diabolog »

Teraz przy troche dłuzszej pracy silnika (miasto, korki itp.) doszło do 86 C . jeszcze zostanie trasa.
Jest OK bo najważniejsze, że spalanie wróciło do normy, wcześniej nie wchodziło wyżej jak 56-63C i chłodnica była juz goraca.
Zastawa 1100p 55KM; Daewoo lanos 1,5 16V 100KM; ZB 1,9 CDTi 150KM; a co potem ????

wodzo

#10 Post autor: wodzo »

Przy ujemnych temperaturach dochodzi Ci aż do 86 stopni C? U mnie max to 73 w trasie po przejechaniu 200km (spokojnie). Hmm... może powinienem wymienić termostat?

Anony Mous

#11 Post autor: Anony Mous »

wodzo, zanim zaczniesz sprawdzać w menu serwisowym temperature płynu chłodzącego postaraj się obniżyć temperaturę nawiewu ciepłego powietrza do kabiny.
U mnie przy jeździe w korku, przy silnym mrozie i ustawionych 20 stopniach Celsjusza + nawiew AUTO silnik zdaje się nie łapać temperatury wcale :)
Ale wystarczy, że wyłączę w klimie auto i dam nawiew na 1 bieg i zaczyna temperaturka szybko rosnąc, ale robi się zimno w kabinie. Więc znowu AUTO i temp silnika zaczyna spadać - i tak w kółko.
Jak już wcześniej tu pisano - te silniki mają małe straty ciepła na jałowym biegu, dopiero normalna jazda powoduje nagrzanie płynu.

Włącz service menu, i patrz na "coolant temp." przy normalnej jezdzie, przy zredukowanej temperaturze i intensywnosci nawiewu.

zbigor

#12 Post autor: zbigor »

wodzo pisze:Przy ujemnych temperaturach dochodzi Ci aż do 86 stopni C?
Jak najbardziej prawidłowo. Jestem tuż po wymianie termostatu wiec mam porównanie. Mierzone na silniku Z19DT w Astrze H
Przy temp na zewnątrz -1,5 `C i klimatronicu na Auto 22`C po 13 km wieczornej weekendowej jazdy po mieście (ok 15-20 minut) temperatura osiągnęła 88`C i wahała się w przedziale 88-85`C.
Wcześniej na tym samym dystansie było max 79`C i przedział 79-75`C
Początek otwarcia nowego termostatu 88`C czyli książkowo. Stary otwierał sie na 78-79`C

wodzo

#13 Post autor: wodzo »

przemeks pisze:wodzo Włącz service menu, i patrz na "coolant temp." przy normalnej jezdzie, przy zredukowanej temperaturze i intensywnosci nawiewu.
co bym nie zrobił to i tak max 73, latem pamiętam dochodziło do 90 stopni, wygląda to tak jakby otwierał się właśnie przy tej temperaturze bo jak dojdzie do tych 73 to spada na 71 i znowu dochodzi do 73, robiłem ostatnio trasę 400km i miałem okazję potestować.
Ile płaciliście za termostat do Z19DT?

Anony Mous

#14 Post autor: Anony Mous »

Wszystkie silniki 1.9 mają ten sam termostat :arrow: http://allegro.pl/listing.php/search?st ... lla-search

zbigor

#15 Post autor: zbigor »

wodzo pisze:
przemeks pisze:wodzo
Ile płaciliście za termostat do Z19DT?
Dokładnie tyle :) http://allegro.pl/termostat-czujnik-ope ... 98849.html Płaciłem za paczke ekonomiczną a przyszło priorytetem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”