[B]Temperatura płynu chłodzącego w dieslu
[B]Temperatura płynu chłodzącego w dieslu
Witam.
jeżdżąc ostatnio po mieście sprawdziłem temp i wychodzi na to, ze waha się pomiędzy 80 a 90 stopni. jaka powinna być temp. pracy tych silników?
Czy u was tez tak jest czy raczej czeka mnie wymiana termostatu, bo dotychczas jeżdżąc benzynką zawsze miałem ponad 90 stopni.
pozdrawiam
jeżdżąc ostatnio po mieście sprawdziłem temp i wychodzi na to, ze waha się pomiędzy 80 a 90 stopni. jaka powinna być temp. pracy tych silników?
Czy u was tez tak jest czy raczej czeka mnie wymiana termostatu, bo dotychczas jeżdżąc benzynką zawsze miałem ponad 90 stopni.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 01:03 przez fiodork, łącznie zmieniany 2 razy.
sorki, troche sie zapedzilemrutrag pisze:dobre - jaki test mode - jak to się robi????
kicaj pisze: zeby wejsc - przyciskamy setting na pare sekund az uslyszymy dzwiek, nastepnie przechodzimy przyciskajac BC lub kropke przy wyswietlaczu, w zaleznosci od typu wyswietlacza...
zdaje sie ze po jakims czasie i/lub wlaczeniu zaplonu i /lub zamknieciu auta wychodzi sie z tego trybu...
moze ktos potwierdzi/zaprzeczy
dodam ze nacisniecie przycisku navi wyswietla dodatkowe informacje o navi
Ostatnio zmieniony 09 lis 2009, 19:46 przez kicaj, łącznie zmieniany 1 raz.
Zgadzam się z tym. Aby sprawdzić termostat najlepiej go wyjąć z samochodu. Następnie sprawdzić czy jest na nim opisana temperatura otwarcia. U kumpla w leganzie było oznaczenie 86 st. Cels. Potem należy włożyć termostat do garnka z wodą i spróbować zagotować. Wiadomo, że temp. wrzenia wody to 100 °C pod normalnym ciśnieniem(w warunkach domowych).Chwilkę przed momentem zagotowania wody (temp<100 °C) zawór sprężynowy termostatu powinien się otworzyć. Jak testowaliśmy termostat w Leganzie to do pomiaru temp używaliśmy miernika elektrycznego z przystawką do pomiaru temperatury(taki drut za końcu z kulką stanowiący połączenie dwóch różnych metali-termopara) i mieliśmy w miarę dokładny pomiar. Pierwotnie chcieliśmy użyć termometru lecz skala kończyła się na +40 °C. Acha temperatura 58 °C po 20 minutach jazdy jest stanowczo za mała autko powinno już osiągnąć temp optymalną tj. zgodną z zakresem działania termostatu (zamknięcie do ok 86 °C a otwarcie przy ok 92 °C dodatkowo jeśli temp. za bardzo wzrośnie to włącza się drugi bieg wentylatora lub drugi wentylator(w zależności od rozwiązania w konkretnym modelu samochodu). U ciebie może być wada termostatu polegająca na ciągłym otwarciu termostatu(praca na dużym obiegu z wykorzystaniem chłodnicy) i powodowaniu nadmiernych strat ciepła. Inną przyczyną niedogrzanego auta może być też uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej (coolant temperature sensor oznaczany w niektórych samochodach jako CTS). Umnie w kiedyś w Felicji padł własnie ten czujnik temperatury. Chłodnica była gorąca a w kabinie nie mogłem nagrzać. Czujnik zazwyczaj zlokalizowany jest w okolicy termostatu czasami w plastikowej obudowie termostatu. Jego wymiana nie jest trudna tj. nie trzeba upuszczać czynnika chłodącego. Jak go sprawdzić?Ttrzeba się dowiedzieć jakie napięcia powinny być na kostce zasilającej lub jaki zakres rezystancji reprezentuje w zależności od temperatury. Mój mechanik rozgryzł, że uszkodzony mam czujnik temp.CTS a nie termostat w następujący sposób.Lorry pisze: Na początek proponuję termostat sprawdzić i ewentualnie wymienić
Odpalił zimną Felke i cały czas porównywał raz wąż idący do chłodnicy (ten w którym zamontowany jest termostat ) a następnie chłodnicę tak na zmianę. Autko powoli się zagrzewało, chłodnica była długo zimna. Wreszcie i chłodnica zrobiła się ciepła (dopiero po paru minutach). To jest prawidłowy objaw. Najpierw silnik pracuje na krótkim obiegu(ciecz zagrzewa się w płaszczu wodnym silnika i przepływa przez nagrzewnicę w kabinie. Gdy temperatura wzrośnie do temp otwarcia termostatu np pow. 86 °C to włacza się duży obieg, żeby odprowadzić nadmiar ciepła przez chłodnicę.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2009, 08:07 przez sito, łącznie zmieniany 1 raz.
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Ja dziś czekałem w samochodzie ok. pół godziny przy włączonym śilniku i temperatura spadła mi gdzieś do 40 stopni, jutro zamawiam termostat i wymieniam jak najszybciej.maglo18 pisze:Ja mam temperaturę po około 20 minutach jazdy w granicach 58 stopni to chyba coś nie tak?